Сказати, не покрививши душею, що хтось із нас був готовий до 2020 року, не можна. Але де темрява, там і світло. Стійкість, новаторство та креативність лишаються завжди, а з ними і шлях до нового зростання. Тому в своєму щорічному звіті платформа HootSuite називає ключові тренди наступного року для соціальних медіа і шукає нові рішення старих проблем, спираючись на інсайти найблискучіших умів рекламної індустрії та результати наймасштабнішого свого опитування.
Звіт HootSuite базується на опитуванні 11189 маркетологів, доповненому цільовими інтерв’ю з провідними фахівцями індустрії та звітами й даними Deloitte, Edelman, eMarketer, Forrester, GlobalWebIndex, The CMO Survey та інших.
Найефективніші соціальні платформи 2021 року
Більше половини компаній (60%) планують наступного року збільшити свій бюджет на Instagram. І майже половина планує зробити те саме з бюджетом на Facebook, YouTube та LinkedIn. Цікаво те, що попри весь шум, здійнятий навколо TikTok, це аж ніяк не примножило його важливість в планах інвестиційної діяльності.
Instagram – найпривабливіше застосування маркетингового бюджету
Маркетологи розсудливо йдуть слідом за користувачами. А Instagram за кількістю нових користувачів у період з липня по вересень 2020 року випередив навіть Facebook. Якщо за останній квартал охоплення рекламної аудиторії в Instagram зросло на 7,1%, то для Facebook ця цифра становить втричі менше – лише 2,2%.
Оскільки загальний бюджет на маркетинг в 2021 році є дещо меншим, не дивно, що маркетологи зосереджують основну увагу на давніх улюбленцях публіки, замість того щоб експериментувати з новими тактиками та платформами.
Маркетологи зосереджують увагу на перевірених часом платформах
Аналіз HootSuite також показав, що маркетологи, які не роблять інвестицій в платну рекламу, вважають Twitter та Pinterest найефективнішими медіаканалами.
За цей сповнений гострих соціальних проблем рік Twitter пережив справжній злет. Він залишається в топ-20 найвідвідуваніших сайтів світу, але часто лишається недооціненим маркетологами порівняно з іншими каналами.
Pinterest, щоб розпалити інтерес користувачів, додав вкладку Today, а разом з нею і нові інструменти маркетингу. І хоча в маркетингу на Pinterest наразі переважає сфера роздрібної торгівлі, останнім часом ми могли там все частіше бачити бренди з галузі освіти та послуг.
Загалом, говорячи про соцмережі, HootSuite називає такі ключові тренди 2021 року:
1. Швидка окупність інвестицій: соціальні медіа заповнюють прогалини між масштабнішими кампаніями
У той час як підприємства намагаються компенсувати втрачені через пандемію продажі, маркетологи звертаються до соціальних медіа. По-перше, для реалізації націлених тактик performance-маркетингу, розрахованих на окупність в близькій перспективі. А по-друге, для розбудови цікавих та інноваційних діджитал-кампаній, які принесуть бренду лояльність користувачів в довгій перспективі.
2. Мовчання – золото: бренди мають знайти своє місце в дискурсі
Завдяки різкому злету використання соціальних медіа перед брендами цього року постало чимало нових можливостей. От тільки багато з них так і лишилися впущеними, через те що бренди поспішили вклинитися в розмову. Розумнішим підходом для брендів є спершу почекати, спостерігаючи, а потім вже знайти креативні та оригінальні способи вписатися в розмову, пробивши стіну байдужості.
3. Покоління, обділене увагою маркетологів, процвітає в соцмережах
Стереотипи, ейджизм та усталена звичка гонитви за новизною замість ефективності призвели до того, що маркетологи недооцінюють та ігнорують дедалі краще обізнане в цифрових технологіях покоління бебі-бумерів. Тому ті маркетологи, які розумно підійдуть до класифікації та репрезентації своєї аудиторії і не оминатимуть увагою бебі-бумерів у своїй діджитал-стратегії, зможуть швидко випередити своїх обтяжених стереотипами колег.
4. Прив’язка взаємодії в соцмережах до особистості споживача
Роками маркетологи ставили собі за мету пов’язати взаємодію в соцмережах з особистістю споживача, але ця мета так і лишалася малодосяжною. Проте зараз, коли соціальні медіа набирають оберти, а керівництво компаній починає вбачати в них головний інструмент підтримання зв’язку з користувачами, настав час вжити заходів (будь-якого масштабу) для того, щоб подолати цей розрив між взаємодією з брендом та особистістю споживача.
5. Ризики та потенціал соціальної місії: сміливість бренду починається з його керівництва, а не з соцмереж
У цей неспокійний для суспільства рік маркетологи зіткнулися з необхідністю публічно висловлювати позицію своїх компаній щодо соціальних проблем, на які ті ніколи не звертали уваги. Тож замість того, щоб використовувати соцмережі для роздачі пустих обіцянок, впливові директори з маркетингу скористаються своїм знанням настроїв, які пануватимуть в 2021 році в соціальних медіа, щоб адаптуватися до нових переконань та нових підходів до комерції. Вони знайдуть такий шлях розвитку, який врівноважить необхідність розбудовувати бізнес з необхідністю будувати кращий світ.
Втім, не лише HootSuite називає ключові тренди в соціальних медіа. З версією агенції We Are Social можна ознайомитися тут.