Найкращі ідеї народжуються там, де люди найменше сподіваються їх знайти — вважає Емі Стентон, засновниця та керівниця PR-агенції Stanton & Co, відома також як активна діячка фемінистичного руху, співавторка книги «Фемінистична революція». В своїй статті Емі Стентон виділяє 5 речей, без яких, на її думку, народження інновацій просто неможливе.
Поняття «інновація» різні люди сприймають по-різному. Для когось це означає створення чогось нового зі старих речей. В більш загальному розумінні інновації можуть означати створення чогось абсолютно нового абсолютно новими способами.
На початку своєї кар’єри я працювала у великому рекламному агентстві. Я була аккаунт-менеджеркою таких відомих брендів, як Kodak, Pizza Hut та Zantac75 (популярний на Заході засіб від печії). Після роботи над Pizza Hut було особливо іронічно слухати фокус-групи, які страждають від печії, тому що з’їдають занадто багато піци і конче потребують Zantac75.
В агентстві існували чіткі процеси, протоколи та правила (або формули) щодо того, як реалізовувати проєкт. «Аккаунти» вважалися найменш креативною частиною рекламного бізнесу. Ми були менеджерами клієнтів, керівниками завдань, виконавцями. Ми не стояли на шляху креаторів, щоб у них було достатньо свободи для створення та розвитку ідей. Але у великих агентствах навіть у геніїв креативу було занадто мало творчої свободи, оскільки робота з великими корпоративними клієнтами означала те, що кожен крок потрібно перевірити на відповідність корпоративним правилам клієнта, а нову ідею треба було довести. І це вдавалося далеко не завжди.
Проблема народження інновацій у великих компаніях полягає в тому, що справжня творчість вимагає швидкості, спритності та вміння ризикувати. А великі компанії часто не схильні до ризику. Бо ризик на шляху до інновацій вимагає повного залучення команди компанії зверху вниз. На це потрібен час. І дуже часто, поки ідея схвалюється ключовими зацікавленими сторонами (вищим керівництвом, членами правління тощо), вона перестає бути інновацією, оскільки це вже зробив хтось інший. Другий можливий варіант, коли через корпоративну культуру, яка від початку не схильна до ризику, ідея може бути «заредагована» до такої міри, що вона вже не інновативна.
У невеликих компаніях інновації реалізуються на першому етапі. І хоча, звичайно, тут є різні зацікавлені сторони, в яких є свої інтереси, але чудові ідеї можуть трапитися хоч зараз!
Після того, як я пішла з рекламного агентства, я створила власну PR-компанію під назвою Stanton & Co. Ми — маленька компанія, а це означає, що кожна особа в команді є ключовою. Ми можемо рухатися швидко і постійно пробувати щось. Ми можемо довіряти своїм інстинктам, випробовувати, експериментувати та ризикувати. І ми це робимо щодня. Оскільки, коли ти маленький, ти менше скутий правилами та обмеженнями, зате маєш більше можливостей для пошуку найкращих рішень. Прямо зараз, не питаючи ні в кого.
Читайте, дивіться, слухайте, спостерігайте — ідеї є всюди!
Інновація — це основа бізнесу. Це те, що ви маєте практикувати, щоб існувати. Тож якщо вам не хочеться вичерпувати креативний потенціал, ось 5 способів залишатися в постійному інноваційному тонусі.
Сутність полягає в тому, що найкращі ідеї зустрічаються з вами там, де люди найменше очікують їх знайти. Хвилини натхнення з’являються відразу після того, як ви прочитали книгу на тему, про яку ви нічого не знали раніше. Або відразу після випадкового перегляду документального фільму, рекомендованого вам другом. Ці моменти, або спалахи креативу, випливають із того, що ви дізнаєтеся про щось нове та поєднуєте це з інформацією, яку ви накопичували протягом усього свого життя.
Інженерія таких «малоймовірних перехресть» у нашому житті може розкрити нескінченні можливості для креативу.
Змінюйте середовище
Не кожне оточення надихає. Перевірено та доведено.
У минулому році під час COVID-19 я, безперечно, відчувала різницю в роботі з дому, в порівнянні з роботою в нашому офісі. Так само я завжди відчуваю різницю, коли працюю під час подорожей (ще в ті часи, коли ми могли подорожувати). Кожне середовище впливає на нас унікальним чином. В іншому середовищі ми інакше думаємо, працюємо, діємо. Це допомагає нам підживити інноваційний та творчий настрій.
Варто зазначити, що наше середовище — це не лише місце, де ми працюємо. Це також стосується людей, з якими ми ділимо простір.
Часто робоча атмосфера природно розвиває творчі здібності, оскільки поруч повно творчих людей, які є невтомними генераторами ідей. Але бувають середовища, які гальмують процес народження інновацій, оскільки людей спонукають або стимулюють не творчі пошуки, а зовсім інші речі. Наприклад, інтриги задля отримання підвищення або самоприниження задля задоволення складного клієнта. Тож значення має лише вибір не лише географічного місця, а й вашої спільноти. Обидви ці фактори рівно важливі для того, щоб залишатися відкритими та готовими до пошуку ідей.
До речі, ми можемо більше контролювати своє середовище, ніж ми думаємо. Проста прогулянка тихою вулицею біля офісу або чат з кимось поза нашою групою коворкінгу може забезпечити той свіжий подих, який нам потрібен для перезавантаження нашого креативного двигуна.
Налаштуйте себе на інновацію
Щотижня або щомісяця робіть швидку самооцінку. Знайдіть відповіді на ці питання:
- Якою була остання велика ідея, яку ви придумали?
- Звідки це взялося?
- Що підштовхнуло вас до їдеї?
- Де ви були в цей момент?
- Хто постійно вас надихає — на роботі чи в колі друзів?
- Що саме вводить вас у творчий ритм?
Це важливі питання, які слід задати собі, коли ви відчуваєте, що ваше творче джерело вичерпується. Іноді причина відсутності креативу може полягати або у ваших щоденних звичках, або у вашому оточенні, або в поєднанні обох факторів. Тож варто витратити час на обмірковування питання, що вас гальмує. Правильна відповідь стане важливим кроком уперед. А далі — дійте згідно з вашими висновками.
Залишайтесь відкритими
Творчість — це емоційний процес.
Іноді творчість може відчувати спротив. Якщо ви не відкриті для ідей, які кидають виклик поточній ситуації, ви дуже важко сприйматимете будь-які інновації. Наприклад, якщо ви зосереджені на тому, щоб зберегти свою роботу, а не розширювати свої можливості, ви, мабуть, не захочете перетинати встановлені межі або «розгойдувати човен».
Це зводило мене з розуму, коли я вела перемовини з представниками великих корпорацій на початку своєї кар’єри. Люди здавались набагато менш зосередженими на побудові бізнесу та створенні чогось нового, і набагато більше турбувались про свою лояльність та привабливість для керівництва. Комусь такий підхід може здатися хорошим кроком у короткостроковій перспективі. Але це, безумовно, перепона для творчості та народження інновацій.
І це може бути небезпечно: адже, гальмуючи свою креативність, ви тягнете за собою оточуючих.
Інша справа, що світ постійно та стрімко змінюється. А ми часто просто фізично не в змозі підготуватися до цих змін. Подивіться лише на те, як COVID-19 вплинув майже на всі країни світу. Одні можливості зникають, інші, навпаки, повертаються або змінюють напрямки.
Треба бути відкритими до того факту, що те, що працює сьогодні, може перестати працювати завтра. Сьогоднішні зміни — процес невідворотний. Тож вас або можуть потягнути в майбутнє силою, або ви можете прийняти ці зміни і карколомним стрибком випередити інших. Зрештою, вибір за вами.
Будьте сміливими
Можна впевнено стверджувати: ті, хто впроваджує інновації, — сміливі люди.
Важко бути одинаком в команді, яка сповідує щось абсолютно інше. Особливо важко, коли ти вважаєш, що новий напрямок, який ти пропонуєш, є правильним, а 99% людей з різних причин не погоджуються з тобою (принаймні поки що). Існує певний рівень впевненості у собі, без якого інноватором бути неможливо. Ви повинні бути готові ризикувати.
Я дуже поважаю людей, які протягом своєї кар’єри знову і знову знаходили способи оновлювати — себе, свої компанії, товари та послуги та навіть своє середовище. Для мене це ознаки справжнього творця-інноватора: готовність до змін, постійне самовдосконалення, постійне підвищення рівня знань, динамічність, запал і готовність ризикувати, чітке бачення наступної мети, вміння відкинути та залишити позаду все зайве.
Якщо ви відчуваєте готовність до народження інновацій — починайте прямо зараз. Ризикуйте і витісняйте себе за межі зони комфорту. Сьогодні для цього найкращий час.
Читайте також: Тетяна Урюпова, Head of Air Brands, стратегічного агентства інфлюенсер-маркетингу, розповіла, чому інфлюенсери в соцмережах — ідеальні медіа для сфери FMCG і що варто включати в стратегію, щоб виділитися серед конкурентів.