• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна М'язи

9 місяців від концепції до полиці: як дизайнеру не здутися в довгих проєктах

24 Березня, 2020
Час прочитання: 3 хв.
A A
9 місяців від концепції до полиці: як дизайнеру не здутися в довгих проєктах
Share on FacebookShare on Twitter
Олена Гаврилюк, арт-директорка брендингового агентства Dozen
Олена Гаврилюк, арт-директорка брендингового агентства Dozen

В агентстві Dozen ми часто робимо великі, довгострокові проєкти, такі як «Чумак», «Водный мир», «Флінт», «Жайвір», «Старт». Багато з них тривають не менше дев’яти місяців — це специфіка великих брендів з великим портфелем продуктів.

Проходить довгий період часу від початку розробки концепції до виходу продукту, і буває досить складно довго не бачити результатів своєї роботи. Продукту на полиці все немає, і здається, що ти нічого не робиш. Але коли твоя робота з’являється у великих магазинах і представлена довгими рядами, це компенсує тривоги і занепокоєння в період очікування.

З довгими проєктами у мене спочатку була проблема. Мені важливо отримувати результат швидко, такий у мене характер. Потрібно було перебудуватися, прокачати терпіння, і усвідомити, що результат насправді є кожен день, просто він інший. Побачити продукт на полиці — це остання точка результату, а розробити концепт, затвердити ідеї, зрозуміти клієнта, домовитись про правки — проміжні результати, й у великих проєктах дуже важливо постійно їх для себе відзначати. Акцентувати увагу на успіхах, на тому, що справляєшся з дрібними задачами.

Необхідно було подолати і свій внутрішній перфекціонізм, адже початкова концепція через рік і більше після створення може здаватися тобі вже не такою привабливою. Потрібно розуміти, що це теж нормально. Це не що інше, як показник творчого зростання. Було б сумно, якби я дивилася на свої роботи, які створювала 5 років тому, і говорила: «це була моя найкраща робота».

Важлива лінія в довгострокових проєктах — це взаємини з клієнтом. В агентстві безумовно велика частина комунікації йде через менеджера. Але я часто беру участь у ключових переговорах і презентаціях, мені дуже важливо почути ті півтони, які допоможуть розкрити завдання, зрозуміти точки болю клієнта. Постійно доводиться працювати над собою. Допомагати менеджерам задати правильні запитання. З багатьма клієнтами ми працюємо по кілька років і в мене виробляється емпатія. І вже швидко орієнтуєшся, чого хоче клієнт і як це зробити добре з творчої точки зору. Іноді клієнту складно висловити конкретно, що не подобається, і може повністю не подобатися персонаж, але після діалогу розумієш, що достатньо поміняти колір або деталі одягу.

Якісна взаємодія з клієнтом є великою цінністю тривалих проєктів. Таким чином ми побудували роботу і з брендом «Флінт», проєкт з яким тривав близько року, і з брендом «Чумак», з ними ми в Dozen співпрацюємо з 2011 року.

З власного досвіду я виділила кілька принципів, які допомагають не здутися в довгих проєктах:

№1 Підтримка команди: ставити завдання, враховуючи сильні сторони колег

Втома від проєктів, як мені здається, частіше трапляється з фрілансерами, коли на одній людині лежить весь тягар творчої та адміністративної роботи. Захворів — і горіли твої дедлайни. Тому працювати в хорошій команді — велика перевага. Ми в Dozen завжди можемо один одного підтримати, підстрахувати. Якщо хтось втомився або з якихось причин видихнувся, колеги підхоплюють його завдання.

Ревного і егоїстичного відношення «це моя робота, нікому не віддам» у нас немає. Головне, щоб арт-директор грамотно розподілив завдання. У нас немає такого, що хтось заточений під один стиль або вид роботи. При цьому ми, звичайно, намагаємося розподіляти завдання таким чином, щоб розвивати або посилювати навички. Хтось більше любить працювати зі шрифтами, хтось робить круті фудзони, хтось сильний у графіці. Командна робота підсилює якість кінцевого продукту Dozen. З великими проєктами інакше і не можна. Арт-директор розробляє концепцію і, коли вона затверджена, над реалізацією одночасно працює кілька дизайнерів, особливо коли у портфелі бренду велика кількість лінійок, позицій і т.д.

№2 Перемикати увагу і рухатися

Складно сказати, коли може настати вигорання: на етапі створення концепцій або на етапі розшивки портфеля. Наприклад, у проєкті для «Флінт» 6 місяців зайняла лише стратегічна і концептуальна частина, а ще 6 пішло на реалізацію. При цьому важливо було зберегти якість у кожній новій упаковці, а на 30-й за рахунком починаєш втомлюватися і можеш не помічати деталей.

Тому важливо вчасно відволікатися і перемикатися. Це можуть бути прості рішення: встати і прогулятися, випити чай, поспілкуватися з колегами. Іноді можна відпочити, роблячи технічну роботу, наприклад, верстаючи технічні тексти на етикетку. За монотонної роботи настає свого роду дзен — можна просто зануритися в нього.

У мене втома настає не стільки від монотонної роботи, скільки там, де задіяний емоційний інтелект. Сидиш, не рухаючись, а мозок працює на повну. Навіть уві сні продовжуєш генерувати ідеї, тому такий сон майже не дає глибокого відпочинку. Потрібна фізична активність, щоб компенсувати інтелектуальне перевантаження: танці, спорт, піші прогулянки або навіть домашнє спа. 

№3 Не відпусткою єдиною: планування відпочинку і постійна турбота про себе

Відпустка допомагає просто відпочити, але вона не допоможе, якщо ти себе загнав. Відпустку потрібно брати не тоді, коли ти вже видихнувся, а коли відчуваєш, що починаєш втомлюватися. У робочому процесі потрібно використовувати будь-які способи відновлення. Я, наприклад, на роботі взагалі не переглядаю стрічку соцмереж, тому що всі ці начебто прості перегляди картинок — та ж сама мозкова активність. Навіщо витрачати дорогоцінні сили на те, щоб побачити, як хтось, наприклад, поїв у кафе?

Втома не з’являється раптово, вона накопичується. Тому важливо планувати свій час на роботу і відпочинок. Тоді можна вчасно відстежити, як і коли зароджується втома — у когось з апатії, у когось з роздратування або фонового невдоволення. Потрібно прислухатися до себе. Наприклад, коли ти втомився під час прогулянки, ти дозволяєш собі присісти на лавку і попити водички, відновити сили, щоб піти далі. Але ми рідко помічаємо, як втомлюємося на інтелектуальному й емоційному рівні, і працюємо на знос.

У тривалих проєктах, та й не тільки, дуже важливо не знецінювати свою працю, тому що тим самим виснажуєш себе емоційно. У будь-яких проєктах потрібно шукати ключові цінності, фіксувати їх, хвалити і підтримувати себе — це запорука збереження свого творчого ресурсу.

Том Пойнтер, директор британського агентства Southpaw, ділиться досвідом боротьби зі стресами та креативним вигоранням, а також методами психологічної підтримки, впровадженими в його агентстві&

Теги: Dozenдизайнрозвиток

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency
Ідеї

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

23 Травня, 2025

Дві українські команди створили новий бренд для азербайджанського ринку. Courir — французька франшиза, яка декілька років працювала на ринку Кавказу, але зараз завершує свою співпрацю. Власники в Азербайджані вирішили продовжити...

Читати даліDetails

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

Банкінг як модна філософія

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита

16 Травня, 2025
Відео

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою

12 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025
Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?
Маркетинг і Комунікації

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

27 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.