• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Історії

Знак recycling. Незвичайна історія трьох стрілок

14 Грудня, 2020
Час прочитання: 2 хв.
A A
Знак recycling. Незвичайна історія трьох стрілок
Share on FacebookShare on Twitter

Ми живемо в часи, коли переробка відходів для багатьох людей є звичною справою, майже другою природою. Коли ми виносимо сміття, то розкладаємо пластик, скло, метал та папір у відповідні контейнери. Ми вже усвідомили, в який смітник викидати вторсировину, а який смітник призначений для іншого сміття. Звідки ми все це знаємо? А тому що на різних речах стоїть три стрілочки — символ вторинної переробки або знак recycling.

Але історія символу переробки не була такою простою. Людина, яка його винайшла, не одразу знайшла розуміння у всіх тих, хто сприймає цей знаковий символ як належне. Журналіст екологічного порталу GreenMatters Ендрю Крософскі розповідає історію створення цього культового знаку.

Знак recycling. Незвичайна історія трьох стрілок

Коли почалася переробка?

Як стверджує американський історик Мартін Мелосі, програми переробки в США почали впроваджуватися лише після Другої світової війни. Але тільки в 1960-ті роки з’явилися перші науково обґрунтовані програми переробки, пов’язані з турботою людей про навколишнє середовище. Тоді ж у США виник і серйозний екологічний рух. Він швидко набув національного масштабу. Перші поодинокі ентузіасти переробки, як і зараз, розглядали це як спосіб особистої допомоги навколишньому середовищу. Проблема полягала в тому, що ентузіасти переробки все ще не дуже розуміли, як це втілити практично.

символ переробки

Коли вперше з’явився знак recycling?

Історія відомого кожному знаку recycling починається з самого першого Дня Землі у квітні 1970 року. До цього американці роками намагалися налагодити рух за переробку відходів без будь-яких планів та підказок. Консерватизм у свідомості американців поволі відступав. Контркультура, в якій важливу роль грав екологізм, поступово стала більш прийнятою для багатьох, але вона все ще була недостатньо популярною, щоб пройти до кожного. І тут на допомогу прийшла компанія Container Corporation of America (CCA) — провідний виробник картону в Сполучених Штатах.

Container Corporation of America (CCA) — провідний виробник картону в Сполучених Штатах

Компанія CCA спонсорувала загальнонаціональний конкурс на розробку знаку, який би допоміг маркувати продукцію, вироблену компанією з переробленої вторинної сировини. Понад 500 студентів та активістів подали свої проєкти на конкурс, який відбувся в Аспені, штат Колорадо. Переможцем був визнаний 23-річний студент Каліфорнійського університету Гері Дін Андерсон. Саме йому належить простий знак із трьома стрілками, який ми визнаємо як символ переробки і донині. Його призом стала стипендія на навчання в розмірі 25 000 доларів.

Знак переробки

Хто він, Гері Дін Андерсон?

Гері Дін Андерсон
Автор знаку recycling Гері Дін Андерсон

Гері Дін Андерсон народився в 1947 році на Гаваях, а виріс у північному Лас-Вегасі, штат Невада. Він став затятим природоохоронцем не через екологічні, а через фінансові проблеми. Родина Гері пережила Велику депресію і витримала цю кризу в тому числі й тому, що вміла використовувати або переробляти сміття на щось корисне. Тому ставлення до вторинної сировини в цій родині було особливо шанобливим. Майбутній графічний дизайнер, Гері нібито черпав своє натхнення на символі циклічної переробки із смуги Мебіуса відомого нідерландського художника Мауріца Ешера.

Мауріц Ешер «Мебіус»
Мауріц Ешер, «Мебіус»

Закінчивши коледж, частково завдяки призовим грошам після перемоги на конкурсі CCA, Гері став відомим архітектором. Мистецтвознавці стверджують, що внесок Гері Андерсона у сучасний графічний дизайн можна порівняти з внеском ранніх новаторів-модерністів. Сьогодні його символ настільки ж впізнаваний і знаковий, як і будь-який інший бренд. Цей знак став невід’ємним символом нашого життя, і ми дякуємо Гері Андерсону за це.

Джерело


Сигіли, гліфи, танцюючі ведмеді: 11 історій створення логотипів культових рок-гуртів.

Теги: дизайнекологіякреативлоготипиприродасуспільство

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025

У межах Ukrainian Creative Stories 2025 відбулося підбиття підсумків Київського Міжнародного Фестивалю Реклами (КМФР) – найпрестижнішої рекламної події країни, яка вже понад два десятиліття відзначає найкращі ідеї, що формують майбутнє...

Читати даліDetails

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025
Бізнес та Інновації

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

9 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025
Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025
Люди

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

28 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.