AppsFlyer та Google випустили звіт «Екосистема мобільних додатків Центральної та Східної Європи». Дослідники проаналізували понад 1200 додатків та 700 млн завантажень у 8 країнах регіону (Україна, Білорусь, Чехія, Греція, Угорщина, Казахстан, Польща, Румунія) з червня 2020 по вересень 2021 року.
«Звіт демонструє швидкий розвиток ситуації всупереч невизначеності через пандемію та зміни правил конфіденційності (таких як iOS 14.5). Це відкриває реальні можливості для брендів. Інвестування в мобільний маркетинг стає беззаперечним пріоритетом для компаній, які бажають розвивати свій бренд, збільшувати прибуток, підвищувати лояльність та покращувати якість обслуговування клієнтів. Ми пишаємося тим, що об’єднали зусилля з Google, щоб надати компаніям інформацію, необхідну для досягнення успіху в усьому, що пов’язане з мобільними пристроями», — коментує Михайло Зайцев, генеральний директор AppsFlyer у країнах СНД.
Звіт враховує такі фактори, як COVID-19, зростання популярності смартфонів, перспектива впровадження 5G та прогноз збільшення мобільного трафіку в регіоні у 5 разів до 2026 року.
«Центральна та Східна Європа — динамічний регіон із відмінним потенціалом зростання у сфері мобільного зв’язку. Щоб досягти успіху в умовах конкуренції, що постійно зростає, компаніям і маркетологам потрібні інструменти для прийняття рішень на основі даних — чи це розуміння того, на що витратити маркетинговий бюджет або як ефективно монетизувати свою програму», — зазначає Анастасія Бортник, менеджер з розвитку індустрії додатків та ігор Google Україна.
Основні висновки:
- Кількість інсталяцій додатків збільшилась на 31%;
- програми контролю фінансів завантажували на 82% більше;
- e-commerce були на 42% популярнішими напередодні свят.
Додатки стали завантажувати більше і частіше
Згідно зі звітом, загальна кількість інсталяцій додатків в Україні зросла на 31%, а витрати на них — на 42%. Кількість завантажень програм на Android збільшилася на 33%, на iOS — на 19%.
Українці ретельніше контролюють особисті фінанси
Дослідники відзначили зростання установок додатків з контролю особистих фінансів на 82%. Україна лідирує за цим показником серед країн регіону. Основною причиною аналітики вважають вплив COVID-19 на способи взаємодії користувачів з банками та управління особистими коштами.
Активність e-Commerce додатків напередодні святкового періоду
Обмеження, пов’язані з COVID-19, стали стимулом зростання популярності додатків мобільних покупок. З липня 2020 по січень 2021 напередодні свят кількість завантажень додатків для покупок зросла на 63%, а витрати, на них — на 43%.
Розподіл за типом операційних систем
Користувачі Android витратили на 42%, а власники пристроїв на iOS — на 60% більше, ніж минулого року. Понад 20% витрат на обох платформах припало на січень та лютий 2021 р., тобто на святковий період. При цьому з січня по вересень 2021 р. зафіксовано падіння витрат у додатках: на 31% менше в Android і на 46% в iOS.
Зростання доходів від реклами у додатках
Підвищення активності користувача призвело до сплеску доходів від реклами в додатках: він виріс на 288%. У період з квітня по вересень 2021 р. дохід від реклами в додатках на iOS зріс на 9%, на Android — на 31%.
Ознайомитись з повною версією звіту можна тут.
Читайте також:
Чорна п’ятниця 2021 року в українському e-commerce: аналітика AppsFlyer