• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Люди

Презентовано творчу реконструкцію голосу Тараса Шевченка до 30-річчя Незалежності України

25 Серпня, 2021
Час прочитання: 2 хв.
A A
Презентовано творчу реконструкцію голосу Тараса Шевченка до 30-річчя Незалежності України
Share on FacebookShare on Twitter

Команда TABASCO презентувала проєкт, завдяки якому можна почути голос Тараса Шевченка. Справа в тому, що перший фонограф для запису і відтворення звуку був винайдений у 1877 році, через 16 років після смерті Тараса Шевченка, тому записів голосу письменника не існує. Але зараз завдяки новітнім технологіям ми можемо його почути. Проєкт було реалізовано спільно з компанією Wantent.   

Розробку TABASCO присвятило 30-річчю Незалежності України, адже наша нація за століття існування сформувала унікальну культуру, яка має свою історію розвитку. І уявити її без особистостей, які сформували обличчя України та продовжують робити це сьогодні — просто неможливо! 

Олександр Смірнов, співзасновник та партнер TABASCO: «Це один з найскладніших проектів нашого агентства, який об’єднує культурне ядро України з сучасними технологіями. Результат — голос нації, який ожив, і демонстрація того, на що здатен креатив, що таке — сила ідеї».

У відеокейсі разом із зовнішніми експертами TABASCO розповіли, як, за відсутності будь-якого запису, вдалося синтезувати голос поета. Для втілення ідеї було використано точні антропометричні дані, що вдалося встановити завдяки його посмертній масці.

Олег Завгородній, Associate Creative Director TABASCO: «Наукові дослідження підтверджують кореляцію між голосом людини та її характером, темпераментом, зовнішністю. Подібний проект вже був реалізований у Нідерландах, де ініціативна група відтворила голос Рембрандта. Але якщо голос художника — це просто цікаво і круто, то вірші, відтворені голосом самого автора, тим паче — одного із символів нації, — це вже певною мірою сакральна та дуже символічна площина».

Аби голос максимально відповідав дійсності, до проєкту доєдналася група шевченкознавців.

Експерти займалися пошуком та аналізом додаткової інформації за спогадами очевидців щодо зовнішності, голосу, способу життя та звичок.

Олег Магдич, завідувач сектору експозиційної роботи в Національному музеї Тараса Шевченка: «Для проєкту нам була потрібна інформація про зовнішність Шевченка, його голос, звички, манеру поведінки у побуті, яку необхідно було розшукати у спогадах його сучасників. Це був надзвичайно захопливий досвід, адже завжди цікаво дізнаватись про побут людини, як вона жила, що робила. Таким чином ми досліджували те, що не завжди можна прочитати і знайти у офіційних біографіях, побачити Шевченка трохи з інакшого боку».

На основі посмертної маски було створено 3D-модель голови Шевченка. Далі, за допомогою багатофакторної моделі та нейромережі, зі 108 знайдених двійників Шевченка відібрали найбільш репрезентативних. Вони максимально відповідали десяткам сформованих параметрів серед яких: зовнішність, зріст, статура, регіон, особливості здоров’я та інші. На останньому етапі, завдяки технології нейронного синтезу, було об’єднано риси трьох голосів та відтворено голос письменника.

Відео з описом проекту та коментарями учасників можна подивитися тут та завантажити тут.

Олексій Шалденко, кандидат технічних наук, співзасновник WANTENT: «Наша команда для реалізації проєкту розробила методологію збору та обробки даних: голосу, зовнішності, звичок. За допомогою спеціального web-застосунку ми автоматизували процес збору інформації і запису семплів голосу учасників. Всі дані були оброблені та проаналізовані спеціальними алгоритмами та передані в багатофакторну модель, яка допомогла сформувати рейтинг кандидатів для подальшого синтезу голосу Шевченка».

Розробка тривала близько року, а участь у ньому взяли 150 експертів із різних сфер.

Прослухайте вірші Тараса Шевченка відтвореним голосом:

Чи завантажуйте за посиланням.


Читайте також:

Be―it Agency представила проєкт «Ньюзмейкер» до 30-ї річниці Незалежності України

В Snap розробили ексклюзивні лінзи до Дня незалежності України

Теги: наукатехнології

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

MRKTNG марафон від MMR зібрав понад 400 учасників у Києві для навчання та обміну досвідом

РЕКОМЕНДОВАНО

Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025
Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності
Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.