Агенція кіберспорту Hurrah свого часу провела дослідження, яке з’ясувало, що десь у віці 6 років сучасні діти починають цікавитися відеоіграми та переглядати відповідний контент. З цього моменту це лише питання часу, коли вони й самі почнуть грати, і більше того – грати у відеоігри, які в процесі передбачають спілкування між геймерами, як це властиво багатьом сучасним дисциплінам кіберспорту. Як і будь-яка інша ситуація, в якій дитина стикається з незнайомцями, це викликає занепокоєння. Спілкування в голосовому чаті часто робить вік мовця очевидним, а дитину – потенційною мішенню для всіляких збоченців. В іграх на кшталт Rocket League, в яких за налаштуванням голосовий чат вимкнено, це є меншою проблемою. А от в таких іграх як Fortnite ситуація зовсім інша…
З огляду на все це, агенція MullenLowe MENA та компанія Mobily запустили промокампанію для навушників ProtectSet. Такі навушники від Mobily автоматично змінюють голос дитини на голос дорослого, зменшуючи ризик того, що підозрілі суб’єкти спробують «затоваришувати» з нею.
Не ідеальне рішення
Таке рішення проблеми, звісно, не ідеальне. Хоча б тому, що видозмінений голос, який ми чуємо у відео, все ж не відтворює достеменно голос дорослої людини. А хтось допитливий може переконати дитину вимкнути цю опцію, якщо вони грають разом вже достатньо довгий час.
Але сама технологія цікава і може бути доволі результативною, якщо її доповнити роз’яснювальними бесідами про те, кого слід остерігатися в мережі, та про токсичну атмосферу, яка може скластися в ігровій спільноті. Якщо цікавитися, у що (та з ким) дитина граєю Якщо заохочувати дітей збирати свою ігрову команду насамперед із друзів у реалі. Якщо контролювати, як довго дитина грає, і іноді бути просто присутніми десь поряд під час гри.
До того ж, можливості, які пропонують навушники Mobily, могли б зацікавити й інші категорії людей. Наприклад, дорослих, яким потрібен голосовий чат, але які не хотіли б, скажімо, видавати свою стать. В ряді ігрових спільнот жінки часто уникають мікрофона, оскільки ризикують зіткнутися з образами та приниженнями. Та й трансгендерним людям така опція могла б стати в пригоді.
В ідеальному світі для спілкування в ігровій спільноті існували б чіткі правила, до модерації ставилися б відповідальніше, а видавці відеоігор підтримували б це. Тоді про такі речі взагалі не треба було б замислюватися. На жаль, це не так, а проблема лишається настільки глибоко вкоріненою, що одному-єдиному продукту виправити її навряд чи під силу.