Кішки надають перевагу власній музиці перед людською

Знизити стрес кішкам під час огляду у ветеринарній клініці можна за допомогою спеціально записаної для них музики зі звуками мурчання і годування кошенят. Це з’ясували американські вчені, які включали 21 кішці або котячу музику, або класичну, або не включали нічого. Суб’єктивні поведінкові показники стресу в першому випадку у тварин знизилися.

Один з важливих ефектів музики – зміна психологічного стану того, хто її слухає. Саме тому різні мелодії часто використовують, наприклад, в психотерапії. Проведений пару років назад метааналіз навіть показав, що музика може знизити тривожність і зменшити болі у хірургічних пацієнтів після операції.

Музика може знизити тривожність і зменшити болі у хірургічних пацієнтів після операції.

Цікаво, що заспокійливий ефект музики успішно тестують не тільки на людях, але і на тваринах. Класична музика, наприклад, знижує стрес у собак, що живуть в притулках, а також у кішок під час відвідування ветеринарних клінік. При цьому передбачається, що ефективніше в зниженні стресу у тварин може бути не людська музика, а мелодії, які створені спеціально для інших видів. Так, наприклад, Девід Тейе (David Teie) з Мерілендського університету в 2015 році записав кілька композицій, в яких використовував котячі звуки і мелодії в діапазоні їх вокалізації (від 55 до 200 герц). За допомогою невеликого дослідження він показав, що кішки в дійсності віддають перевагу такій музику людській.

Класична музика знижує стрес у собак, що живуть в притулках, а також у кішок під час відвідування ветеринарних клінік.

Аманда Хемптон (Amanda Hampton) з Університету штату Луїзіана і її колеги використовували одну з композицій Тейе, щоб перевірити, як змінюється рівень стресу кішок у відповідь на котячу і людську музику. У їх дослідженні взяла участь 21 кішка. Всі вони повинні були пройти три огляду у ветеринара з різницею в два тижні кожен. У кожен з оглядів кішкам у випадковому порядку включали або класичну музику ( «Елегію» Габріеля Форе), або котячу музику ( «Арію Скутера Біра» Девіда Тейе), або не включали нічого.

Показники стресу і реакція на людину у кішок не відрізнялася перед початком огляду. А ось під час огляду і той, і інший показник був нижче у кішок, які слухали котячу музику, в порівнянні з тими тваринами, яким включали класичну музику або не включали нічого. На фізіологічні показники стресу музика не впливала. Цікаво, що у кішок, які слухали котячу музику, стрес також був значно нижчий і після закінчення огляду – коли музику вимкнули.

Дослідники, таким чином, підтвердили, що кішки в дійсності більш охоче реагують на спеціально створену для них музику. Звуки бурчання і годування кошенят, які використовувалися на записи, діють на кішок заспокійливо.

Джерело

Ілюстрація в заголовку: https://ua.depositphotos.com/

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Business Culture HubBusiness Culture Hub

Український культурний фонд запрошує до участі в Business Culture Hub

Український культурний фонд об’єднує круті культурні проєкти та бізнес, який розвиває КСВ! Саме тому УКФ запрошує усіх на другу онлайн-зустріч Business ...

З 1 до 5 березня 2021 року на LIONS Live розпочнеться чергова онлайн-сесія креативного розвитку

З 1 до 5 березня 2021 року на черговій онлайн-сесії LIONS Live організатори Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions представлять новий ...

Media Maker – нове спеціалізоване агентство в складі dentsu Ukraine

Агентство Media Press, яке існує на ринку з 2003 року, стає Media Maker. Серед сервісів агентства: PR, інтегровані рекламні кампанії ...

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Target, Walmart і CVS шукають високотехнологічну альтернативу пластиковим пакетам

Заснована цими трьома ритейлерами інвестиційна фірма Closed Loop Partners має на меті пошук, тестування та впровадження інноваційних альтернатив.

Бренд морозива Magnum зняв короткометражні аніме про природу насолоди

Два короткометражних аніме для бренда Magnum поєднує та ідея, що пошуки насолоди – дуже людська риса, а розуміння насолоди у кожного своє.