Ілюстраторка із Ванкувера використовує безтурботний і барвистий візуальний стиль, щоб дослідити нюанси свого досвіду життя у хворому та інвалідному тілі.
На ілюстраціях Дани Керлі зображені звивисті форми черв’яків, черепів та равликів. «Вони символізують те, як деякі з нас рухаються світом, повільніше, ніж інші, але ми все одно йдемо вперед», — розповідає художниця. Завдяки своїм яскравим і веселим роботам Дана розробила багатий візуальний словник для передачі нюансів свого життя: «Метелики символізують тазову кістку, а тазова кістка символізує ендометріоз, який є однією з хвороб, які я маю», — додає вона.
У її ілюстраціях образи, пов’язані з інвалідністю (засоби для пересування, ліжка, ліки тощо), інтерпретуються з фірмовим візуальним стилем Дани «милий, затишний і іноді смішний». Художниця бачить свою практику як «процес зцілення» і визнання труднощів, які вона переживала в дитинстві. Дана часто повертається до втішних образів ілюстрованих книг, мультфільмів та наклейок, які збирала в дитинстві. Ці впливи тепло поєднуються в Disabled Teddies. Направляючи кітч деяких зі своїх улюблених анімаційних шоу (включно з The Gummy Bears і The Care Bears), дев’ять плюшевих героїв тримають палиці й зухвало посміхаються глядачу, випромінюючи їх темний фон у розкішній палітрі висококонтрастних кольорів.
Радісна кольорова палітра в Disabled Teddies допомагає відзначити та нормалізувати образи інвалідності в ілюстративній мові дитячих книжок та мультфільмів — області, в яких інвалідність та хвороби часто недостатньо представлені або ігноруються. Вивчення кольору, градієнта та текстури завжди відіграє важливу роль у втіленні фігур Дани в життя. Їй подобається розміщувати кольори разом «використовуючи палітри, які ви зазвичай не побачите, особливо на природі». Кольори, музика, мода та візерунки 80-х є «золотим рудником» натхнення для неї в цьому відношенні.
Коли справа доходить до компонування ідей, Дана любить працювати в Photoshop. «Я вважаю, що цифрові ілюстрації є найдоступнішими, оскільки я можу працювати з дивана, ліжка чи студії!». Але її творчий процес може змінюватися з дня на день і часто «диктується» її здоров’ям. «Коли ти хворий та інвалід, необхідно мати різні способи роботи», — каже вона.
З дитинства вона із задоволенням експериментувала з багатьма засобами (малюнок, малювання, ремесло, шиття та виготовлення ювелірних виробів, серед іншого), але у 2007 році вона почала відточувати свою практику, коли відвідувала художню школу.
«Коли я починала малювати, то боролася за те, аби мене бачили мої вчителі. Мої картини та малюнки були для них занадто „ілюстративними“… але я хотіла бути ілюстратором, тому не розуміла, у чому полягає велика справа!». Таким чином, Дана йшла до втілення своєї мрії, наслідуючи прикладу художника Марселя Дзами, чия робота коливається між дисциплінами мистецтва та ілюстрації.
«Це була дуже повільна подорож, але я продовжувала працювати над своїм мистецтвом та ілюстраціями щодня, і врешті-решт це переросло в мою кар’єру».
Читайте також:
Як ходити по стінах і підвищувати продажі. Кейс Brain Tank для кварталу «Новопечерські Липки»