Україна подала офіційну заявку на включення борщу до списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО

Міністерство закордонних справ України подало номінаційне досьє «Культура приготування українського борщу» для включення до списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО.

«Номінаційне досьє «Культура приготування українського борщу» нарешті прямує до Парижу. Це важливий процедурний крок, який є початком формального просування на міжнародному рівні неперевершеного елементу української нематеріальної культурної спадщини для його включення до Репрезентативного списку ЮНЕСКО», – зазначила перша заступниця міністра закордонних справ України Еміне Джапарова.

Борщ треба захищати

Ініціатором офіційного визнання борщу українською національною стравою виступив шеф-кухар Євген Клопотено. «Ініціатором офіційного визнання борщу українською національною стравою
виступив шеф-кухар Євген Клопотено. “Коли ви заходите в ресторан закордоном, то швидше за все в меню ви побачите “Борщ (російський суп)”. Коли я дізнався про це, зрозумів, що треба захищати борщ, бо мова не просто про їжу, а про культурну ідентифікації нації. У жовтні 2020 року завдячуючи підтримці ПрАТ «Чумак» борщ був внесений до
Національного переліку елементів нематеріальної культурної спадщини, а 30 березня Україна подала заявку до ЮНЕСКО для визнання борщу українською стравою вже на світовому рівні», – зазначає голова ГО “Інститут культури України”, шеф-кухар Євген Клопотенко.

Євген Клопотенко з національним скарбом у руках. Фото Влада Нагорного

Українське номінаційне досьє складається з понад 700 сторінок документальних доказів того, що борщ походить з України. В досьє доведено, що борщ тісно переплетений з українською культурою в таких речах, як, наприклад, весільні та похоронні традиції, та широко споживається по всій країні.

Борщ – державна спадщина

«Український борщ – українська національна страва, якій немає конкурентів. Досить маніпулювати на ґрунті «російськості» борщу, бо правди не зміниш. Борщ – наш», – міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко.

Розгляд заявки триватиме два роки. Упродовж цього часу Україна має продемонструвати, що борщ дійсно є цінністю для всієї країни. «В нас мають проводитися Фестивалі борщу, з’являтися Борщові вулиці та пам’ятники борщу. Такі свята, як День борщу та ТВ-шоу про борщ. Ми маємо показати, що борщ дійсно об’єднує Україну», – говорить Євген Клопотенко.

У списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО вже є український петриківський декоративний розпис, традиція косівської розписної кераміки та козацькі пісні Дніпропетровської області.

Інтерв’ю з креативним кухарем Євгеном Клопотенко читайте на Creativity.ua

Теги:

Український Маркетинг Форум

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Євгена Клопотенка включено до списку 50 Next — переліку професіоналів, що змінюють світову гастрономію

Організатори головної ресторанної премії світу The World’s 50 Best Restaurants разом із Баскським кулінарним центром (Basque Culinary Center) оголосили перших ...

Короткий візит у останній день Помпеї: Алекса «допомагає допомагати» з домашнім завданням

В новому відео Алекса «переносить» головного героя в останній день Помпеї, в той хаос, який панує перед виверженням Везувію у 79 році нашої ери.

Додо та безкрила гагарка: WWF відтворює вимерлих тварин у доповненій реальності

Для цієї кампанії WWF було створено спеціальний вебсайт, де відвідувачі можуть познайомитися у доповненій реальності з деякими з вимерлих тварин.

Застосунок NoseID сканує собачі носи, щоб знаходити втрачених домашніх улюбленців

Він дозволяє відсканувати зі смартфону собачі носи і за цим унікальним для кожного собаки відбитком дізнатися, кому належить загублений пес.

Спорт робить світ кращим. Нова європейська кампанія Decathlon

Decathlon — лідер роздрібної торівлі спорттоварами — запустив ТБ-кампанію під загальним слоганом «Спорт робить світ кращим». Короткі спортивні сюжети яскраво ...

Стартувала інформаційна кампанія «Коли болить, кажи» про психічні розлади і турботу про власне здоров’я

Проєкт «Психічне здоров’я для України» / Mental Health for Ukraine (MH4U) у партнерстві з комунікаційною агенцією Be—it Health & Social Impact запустив інформаційну кампанію ...