Компанія Volkswagen запустила в Америці свій перший ролик, присвячений бюджетному електромобілю ID.4. Мета цього відео – донести до людей ту ідею, що ці електричні автомобілі призначені для мільйонів, а не для мільйонерів. Форми це послання набуло доволі поетичної – дещо абстрактний фільм показує історію колісного транспорту, використовуючи для цього зоотропи. Відео, створене для Volkswagen агенцією Johannes Leonardo, було зняте режисером Семом Брауном з продакшн-компанії Imperial Woodpecker.
Пристрої, винайдені у 19 столітті, які крутять зображення, створюючи картинку, що рухається, послідовно показують винахід колеса, бричку з кіньми, велосипед, паровий потяг і так аж до електромобіля.
Як це зроблено
Кевін Воткінс, креативний директор Johannes Leonardo, обговорюючи цей проєкт з журналістами Muse, розповів, що практично все у цьому мініфільмі було знято з першого дубля. Всі зоотропи і подібні до них пристрої (зокрема фенакістископ, який створює анімацію ілюзією руху) були змайстровані з нуля і вручну, щоб надати їм щирості та непідробності. У цьому відео від Volkswagen задіяні мальовані ілюстрації, вінтажні фото та унікальна анімація, щоб водночас відтворити історію руху та ілюзію руху.
Режисер Сем Браун вирішив у цьому мініфільмі не вдаватися до жодних спецефектів, використовуючи лише можливості самої камери. Креативна команда зізнається, що для них цей знімальний процес був найскладнішим з тих, у яких вони брали участь. У день зйомок не можна було чіпати взагалі нічого окрім освітлення. Навіть рух камери був методично розпланований заздалегідь.
Зоотропи Volkswagen, звісно, є дуже специфічним (і доволі громіздким) способом оповіді. Але креативна команда хотіла не просто переповісти ключові віхи колісного руху, а передати тон та настрій кожної з показаних епох. Тому креативників і зацікавили старовинні пристрої для анімації. Спочатку вони думали взяти один лише фенакістископ (ще менш відомий пристрій, ніж зоотроп), але в ході роботи над фільмом усвідомили, що пристрої повинні еволюціонувати разом із історією, яку вони розповідають.
На питання «Чому вдаватися до такого високого мистецтва?» Кевін Воткінс зазначив, що в рекламі автомобілів практично все вже було кимось зроблено раніше і виглядає практично однаково. В цій категорії реклами складно знайти щось унікальне. Тому відео The Wheel було зроблено абсолютно несхожим на традиційну рекламу машин і подібним, скоріше, до кіномистецьких робіт.
Кого мають зацікавити зоотропи Volkswagen?
Цільовою аудиторією цього ролика є екологічно свідомі, але практичні люди. Досі в США електромобілі продавали або як статусну річ (еліта!), або як символ доброчинності (еко!). А ті, хто просто хочуть купити собі компактний SUV, досі ще не стикалися з водночас бюджетним та електричним варіантом. Тому компанія Volkswagen поставила собі за мету зробити електричну мобільність доступнішою для широких верств населення.
А зоотропи в цьому плані є символічними: їх не так складно зібрати вручну, і комп’ютерної графіки, щоб працювати, вони не потребують. Так і модель ID.4 створена просто для радості руху.