Музей Ван Гога в Амстердамі співпрацює з британським парфумерним брендом Floral Street та його майстрами-парфумерами для створення ароматів, натхненних шедеврами художника. Генеральна директорка музею Емілі Горденкер зазначила, що мета колаборації — «запропонувати новий і принципово інший спосіб відчути мистецтво Ван Гога».
Хоча куратори музеїв безпосередньо не беруть участі у проєкті, менеджерка з питань ліцензування музею Марійн Вераарт зазначає, що вони беруть участь у перевірці точності будь-якої інформації, отриманої з життя Ван Гога. «Надзвичайно важливо, щоб репутація Ван Гога, його мистецтва та музею охоронялась. До неї треба ставитися з великою обережністю та повагою», — зазначила Вераарт.
Мотиви
Минуло понад століття, з тих пір як неспокійний художник покинув цей світ. Нині його роботи стали справжнім брендом. Музей Ван Гога, який продає десятки різних товарів на тему його творів, не забарився визнати це як джерело доходу. «Наша співпраця з Floral Street розширює сферу діяльності музею Ван Гога в іншій категорії продуктів. Це ще більше стимулює обізнаність та інтерес до творчості Ван Гога. Колаборація, в підсумку, сприяє реалізації місії музею: творчо надихнути як наших сучасників, так і майбутні покоління», — сказала Вераарт.
Перші аромати та ароматизовані вироби можна буде придбати у серпні. Цей крок відбувається саме в момент неймовірного спалаху світового інтересу до творчості Ван Гога і, як результат, карколомного зростання цін на його роботи. У США існує майже 50 захоплюючих світлових інсталяцій, що відображають його роботи, а музей в Амстердамі має власну програму «Познайомтесь з Вінсентом Ван Гогом».
Аромат+цифра
Одночасно з випуском аромату Floral Street доручив неназваній діджитал-компанії створити сучасну інтерпретацію шедевра Ван Гога. Ця цифрова інсталяція теж буде представлена в музеї. «Після приватної екскурсії в музеї я була вражена багатьма картинами і зрозуміла, наскільки мистецтво Вінсента Ван Гога доступне для будь-якої вікової групи, наскільки його шедеврами захоплюються в усьому світі», — підкреслила засновниця бренду Floral Street Мішель Фіні в коментарі Artnet News.
Поки що парфумери зберігають в таємниці інформацію, які саме картини надихнули на створення ароматів. Фіні лише натякнула, що перший аромат присвячено «одному із найбільш впізнаваних шедеврів».
Музеї експериментують із ароматами не вперше. У 2015 році музей Ван Гога організував інтерактивну виставку для незрячих «Почуття Ван Гога», яка включала ароматні елементи. Лувр створив вісім парфумів, натхненних деякими його шедеврами в 2019 році, а нещодавно компанія під назвою Odeuropa отримала в в ЄС грант у 3,4 млн доларів на створення першого «Музею історичних запахів».
А в Нью-Йорку, тим часом, планують відкрити музей, присвячений NFT-токенам і цифровому мистецтву. Детальніше про це читайте тут.