Рекламна агенція Windfor’s Kyiv та студія зі створення Іnstagram-фільтрів FFFACE.ME створили креативну кампанію для Маршу Жінок. Мета кампанії — нагадати про ратифікацію Стамбульської Конвенції, яку український уряд відкладає з 2011 року. Кампанія складається з плакатів і діджитал-маршу, до якого можуть долучитися всі охочі.
Про діджитал-марш
Креативники вперше в Україні запустили діджитал-марш, присвячений захисту прав жінок. Захід порушує болюче для України питання Стамбульської Конвенції, що запобігає насильству стосовно жінок і домашньому насильству, і яку вже 10 років не може ратифікувати український уряд.
Організатори онлайн-маршу наголошують, що 8 березня — це хороший привід нагадати українцям про жінок, які щороку страждають від домашнього насильства.
Нагадаємо, що за статистикою Мінсоцполітики майже кожна 5-та жінка в Україні була жертвою насилля. Загострила ситуацію й пандемія, адже упродовж 2020 року заяв та повідомлень про домашнє насильство надійшло на 47% більше, ніж у 2019-му.
Як долучитися до діджитал-маршу?
Діджитал-марш пройде паралельно з офлайн Маршем Жінок, який відбудеться у понеділок 8 березня о 13:00 на Михайлівській площі. Він так само важливий, як і перший, адже допомагає поширити меседж про те, що голос кожного та кожної важливий і може вплинути на становище жінок в Україні.
Щоб долучитися, необхідно лише зняти Instagram-сторі з фільтром та відмітити акаунт @marshzhinok в Instagram.
Сам Іnstagram-фільтр візуалізує законотворчий процес у Верховній раді.
Після його відкриття користувач бачить сьогоденну ситуацію, а саме — законопроєкт про ратифікацію не прийнято. Однак, натиснувши кнопку запису Instagram-сторі, кожна та кожен з нас може віддати вирішальний голос та змінити хід подій на користь прийняття Стамбульської конвенції.
Дмитро Корнілов, співзасновник та CEO діджитал-студії FFFACE.ME:
«Наразі є багато проблем, що просто зависли через те, що не чутно тих, хто про них говорить. Політики мають багато ефірного часу, а розважальний контент та реклама заповнюють те, що залишилось. Отже, коли ми хочемо сказати про щось важливе, наш голос часто не чутно, однак ситуація змінюється, коли ми починаємо говорити разом.
Instagram-фільтр чудово підходить в якості масового „гучномовця“, що допомагає консолідувати наші голоси в мережі. І тому навіть ті, хто не зможе відвідати Марш, матиме змогу висловити свою позицію в цей день.
Таким чином, зробивши звичну справу та просто знявши сторі, ми зробимо так, щоб нас почули і законопроєкт про захист жінок було нарешті розглянуто і прийнято».
Про що кампанія?
«Історія забуде тебе, якщо ти забудеш ратифікувати Стамбульську конвенцію», — постери з такими слоганами розклеїли креативники в урядовому кварталі. На другому плакаті цієї серії можна впізнати табло голосування Верховної Ради — щоправда, з іншим текстом.
Постери та діджитал-марш мають слугувати певним нагадуванням посадовцям по дорозі на роботу і щоразу казатимуть їм, що ратифікація Стамбульської Конвенції — це їхній шанс увійти до історії України.
Інна Табаченко, креативна копірайтерка агенції Windfor’s Kyiv:
«Особисто я щаслива, що в Україні тема домашнього насилля нарешті припиняє бути табуйованою. Та коли ми в Windfor’s задумалися над цим питанням, зрозуміли, що за останній рік ми бачили вдосталь кампаній з протидії домашньому насиллю, та жодної — за ратифікацію Стамбульської Конвенції. Ми вирішили це змінити.
Стамбульська конвенція — це коли ти знаєш, що твоя гідність захищена законом. Ти знаєш, що, якщо з тобою трапиться біда, тобі не потрібно буде принижуватись, показувати синці поліцейським та доводити, що тебе насправді зґвалтували. Це відчуття безпеки щодня і всюди. А зараз все, на що ти можеш розраховувати дорогою додому ввечері, — це стиснуті у руках ключі, які, як ти заздалегідь знаєш, тобі не допоможуть».
Прискорити ратифікацію Стамбульської конвенції можна буде і на офлайн Марші Жінок, який відбудеться у понеділок 8 березня на Михайлівській площі о 13:00.
Нагадаємо, що Стамбульська конвенція — один з найдієвіших міжнародних актів у сфері захисту прав жінок про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами. Його роль: запобігання насильства, захист постраждалих та притягнення до відповідальності винних.
Пропонуємо вам також переглянути кампанії з архівів Cannes Lions демонструють, що дедалі більше економічних секторів вважають за пріоритет гендерну рівність: від банківської справи до стрімінгових платформ.