• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інтерв'ю

Звукорежисер Енріко Сесселего: «Йдіть туди, де звучить музика!»

21 Січня, 2022
Час прочитання: 4 хв.
A A
Звукорежисер Енріко Сесселего: «Йдіть туди, де звучить музика!»
Share on FacebookShare on Twitter

Енріко Сесселего мріяв бути гітаристом, а став успішним звукорежисером. Він працював із легендами, серед яких — лауреат Греммі Стів Вай і віртуоз Пол Гілберт, у найвідоміших студіях світу та в Голлівуді. А ще Енріко — затятий мандрівник і викладач, який невтомно вдосконалює свою майстерність. Звукорежисер прибув до Києва, щоб поділитися своїм досвідом зі студентами TUMO Kyiv під час практичних занять і записати з ними їхні перші джингли. У розмові Енріко Сесселего розповів про свої перші кроки у професії, принципи викладання, а також дав поради тим, хто тільки починає свій шлях у музиці.

Звукорежисер Енріко Сесселего: «Йдіть туди, де звучить музика!»
Енріко Сесселего

Енріко, ви вперше працюєте в Києві. Як вам тут? Чи подобається викладати в TUMO Kyiv?

О так, Київ мені подобається! Було дуже цікаво приїхати сюди. Я тут уже чотири дні й намагаюся потроху пізнавати місто. Сьогодні я був у Софійському соборі, а завтра відвідаю музей авіації. Мені до душі архітектура й люди. Мешканці Києва дуже стримані, та коли я починаю говорити з ними, вони дуже приязно ставляться до мене.

TUMO Kyiv розташований у Старому Арсеналі — і мені до вподоби ця будівля. Годі й казати про чудову атмосферу цього місця. Зазвичай атмосфера в TUMO по всьому світі прекрасна — як у Парижі, так і в Єревані, і Києв не є винятком. Тут працюють хороші молоді професіонали, віддані своїй справі. Щодо моїх студентів — спочатку вони були сором’язливими, але поступово розкриваються. Деякі з них одразу всотують нові знання, іншим потрібно дещо більше часу, та найголовніше — те, що рано чи пізно вони застосують на практиці все, чого навчилися.

Розкажіть про ваші перші кроки у професії. Чи пам’ятаєте, коли спробували себе у звукорежисурі та вирішили: «Вау, я буду займатися цим усе життя!»?

Спочатку я взагалі збирався стати гітаристом. Мені було років 20, коли я поїхав до Лос-Анджелесу навчатися грі на гітарі, однак потім перейшов на аудіоінженерію. Я подумав: «Заняття музикою — це завжди певні злети та падіння. А аудіоінженерія може стати іншим типом кар’єри». Гадаю, я був тоді правий. Це сфера, що не обмежується тільки роботою в студії, оскільки, окрім цього, можна працювати на живих виступах, викладати, проводити семінари тощо. У 25 років я вирішив, що аудіоінженерія стане моїм основним напрямом. Так, я відмовився від мрії бути гітаристом, але, впевнений, що в довгостроковій перспективі це було мудре рішення. Принаймні нині, в епоху пандемії, я маю змогу займатися своєю справою.

Звукорежисер Енріко Сесселего: «Йдіть туди, де звучить музика!»

Протягом кар’єри ви співпрацювали зі справжніми легендами. Що означає для вас як професіонала такий досвід?

Оскільки в юності я був дуже хорошим студентом, то отримав можливість попрацювати зі Стівом Ваєм. Це тривало приблизно шість років, і це було чудово. Зараз, коли мені 40, я сприймаю це як досвід, що змінив усе моє життя. Я тоді перейшов на новий професійний рівень, а невдовзі мені запропонували викладати в університеті, який я закінчив.

Якими своїми роботами ви пишаєтеся найбільше?

Хм… Звичайно, мої перші п’ять років в аудіоінженерії з видатними людьми були плідними, тому що я робив дуже хороші речі. Це і записи зі Стівом Ваєм, і робота концертним звукорежисером із Полом Гілбертом у трьох європейських турах. І нині я багато працюю. Пишаюся, зокрема, книгою, яку я написав.

На вашу думку, чи важливо професійному музиканту бути обізнаним у звукорежисурі?

Хе-хе, це часте питання, бо воно справді важливе. Якщо ви музикант, який працює в студії, я думаю, що так. І навпаки — звукорежисеру потрібні теж музичні знання, щоб говорити з музикантами однією мовою.

Звукорежисер Енріко Сесселего: «Йдіть туди, де звучить музика!»

Ви багато подорожуєте. Розкажіть, музика якої країни вам подобається найбільше?

Я вивчав індійську музику — вона мені дуже подобається. Я люблю все, пов’язане з Латинською Америкою: ритм, перкусію, людей. Також мені близький японський підхід. Не власне їхня музика, це специфічна традиція, а те, як японці люблять змішувати будь-яку музику, намагаючись зробити щось дещо інакше. Іноді це не працює, але подекуди виходить дійсно круто. Мені в цьому питанні імпонують східні країни. Зокрема, Корея мені цікава в музичному плані.

Повернімося до вашої педагогічної діяльності. Ви суворий викладач?

О, ні-ні! Це залежить від обставин. Головна моя перевага — я можу адаптуватися під різні умови. Наприклад, якщо навчаю дітей від 16 до 18 років, то я не буду з ними спілкуватися занадто суворо. І водночас для мене навчання — це не гра. Я люблю займатися цією справою серйозно, але застосовуючи різні навички викладання. Зокрема, навчання в TUMO має бути дещо м’якшим, ніж майстер-класи для професійних звукорежисерів, які я теж проводжу. Підліткам я намагаюся не давати забагато теорії, тому що їх це не зацікавить і вони взагалі можуть заснути. Я дуже гнучкий викладач. Я зрозумів, що спочатку потрібно визначити, які студенти перед тобою, а потім, спираючись на це, вибирати режим навчання.

Звукорежисер Енріко Сесселего: «Йдіть туди, де звучить музика!»

Чи помічали ви, як змінилися підлітки за останні п’ять років?

Я вважаю, що покоління дійсно змінюються. Мене здивувало, що тут, у TUMO Kyiv, я можу розмовляти з дітьми англійською — і вони все розуміють. 10-15 років тому це було неможливо, і мені завжди потрібен був перекладач. Схоже, що нові покоління стають кращими — по-перше, завдяки англійській, адже вони можуть подорожувати та спілкуватися з рештою світу; по-друге, вони краще ставляться до технологій. Якщо вони справді цікавляться робототехнікою, аудіотехнікою, анімацією, вони можуть опанувати це дуже швидко, адже їхній розум дуже технологічний. Шлях сучасних підлітків набагато кращий, ніж у моєму дитинстві. Я б хотів, щоб у мене було так, як у них у TUMO.

Кажуть, що найкращий вчитель — той, хто постійно навчається сам. Що ви вивчали останнім часом?

Я дійсно ніколи не припиняв навчання. Наприклад, завжди вчуся грати на гітарі, намагаюся кинути сам собі виклик. Цікавлюся новинками в аудіоінженерії та технологіях загалом. Оскільки вони вдосконалюються, з’являється нове специфічне програмне забезпечення. Тому для роботи, яку я виконую, мені потрібно оновлюватися.

Завжди є щось нове, чого мені потрібно навчитися. До того ж у людей змінюється музичний смак. Те, що вони слухають тепер, відрізняється від того, що вони полюбляли десять років тому. І це позначається на моїй роботі. Нині я навчаюся в консерваторії в Італії, а в липні наступного року здобуду ступінь доктора з електронної музики.

Це вражає!

Для мене це природний шлях. Я не люблю стояти на місці, мені подобається завжди щось отримувати. Я просто продовжую вдосконалюватися.

Яких результатів ви очікуєте від студентів, які навчаються на вашій програмі в TUMO Kyiv?

Для мене хороші результати — коли студенти застосовують хоча б 50 % від того, що я сказав. Це не означає, що вони не знають інші 50 % — ні, ця частина також із ними, і вона поволі повернеться, якщо вони продовжуватимуть займатися музикою.

Я націлений на те, щоб студенти були уважними. Щоб вони дослухалися до мене й виконували завдання. Ще важливіший результат — це підтримка зв’язку після програми: коли студенти пишуть мені, підписуються на мене в соціальних мережах. Це означає, що їм подобається те, що я роблю.

Які поради ви можете дати людям, які тільки починають свій шлях у музиці?

Я вважаю, щоб досягти успіху в будь-якій справі, потрібні три речі:

  1. Треба бути підготовленим: мати базові знання, орієнтуватися в найновішому програмному забезпеченні тощо. Але це лише приблизно 30 %.
  2. Розташування. Я вважаю, що люди повинні отримати досвід за межами свого міста. Тож йдіть туди, де звучить музика. Я завжди кажу своїм студентам: якщо ви хочете на пляж або поплавати, ви їдете на Сардинію, якщо хочете кататися на лижах — ви вирушаєте в італійські Альпи, якщо хочете навчитися музики — їдьте туди, де вона виконується. Наприклад, у Берлін, Лондон або США загалом. Ключовим моментом для початку є подорожі, спілкування з місцевими спільнотами та навчання.
  3. Трішки удачі. Ви маєте бути відкритими до можливостей, бо ніколи невідомо, що буде далі. У мене так сталося навіть із TUMO: я дізнався про цей центр, коли проводив семінар для свого друга в Єревані. Я зустрів цього хлопця в гітарному таборі у Швеції багато років тому… І тому тепер я тут!

Читайте також:

«Ми розказуємо про науку простими словами». Кирило Бескоровайний про маніпуляції в інтернеті, подкасти та секрет успішної махінації

Теги: ексклюзивкреативні індустріїмузиканавчанняшоубіз

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів
Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025

Громадська організація Design for Ukraine оголосила про запуск першого в Україні масштабного дослідження, присвяченого професійній етиці у сфері дизайну. Через онлайн-опитування команда хоче з’ясувати, як українські дизайнери та дизайнерки сприймають...

Читати даліDetails

В Україні з’явиться каталог креативних індустрій

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників

5 Червня, 2025
Відповідальність

ВРК створює нову категорію в комунікаціях – Військова реклама (Military advertising)

20 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення
Аналітика

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення

30 Червня, 2025
Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії
Відповідальність

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

26 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.