Ініціатива «Чисте небо» спільно з IAB Україна випустила третій гайд для рекламодавців, присвячений міжнародному «чорному списку» піратських сайтів WIPO Alert від Всесвітньої організації інтелектуальної власності. Це третій випуск із серії гайдів, які допомагають учасникам рекламного ринку систематизувати підходи та інструменти для уникнення співпраці з такими ресурсами.
WIPO Alert може бути використаний більш ніж у 190 країнах світу, в тому числі й в Україні, яка доєдналася до проєкту у 2020 році за сприяння Ініціативи «Чисте небо». Сервіс є ідентичним до національного чорного списку blacklists.org.ua. У 2021 році до WIPO Alert були внесені перші чотири національні ресурси, і процес синхронізації триває.
«Для рекламної сфери WIPO Alert — це зручний та ефективний доступ до списків піратів з різних країн, що важливо в умовах масштабування ринку. В цьому гайді є всі деталі про те, як саме працює WIPO Alert, чому він важливий для українських рекламодавців, які піклуються про brand safety своїх клієнтів, та про складнощі у його використанні. Все більше гравців рекламного та медіаринків, а також державних органів ми залучаємо у діалог про захист інтелектуальної власності, адже наш досвід та досвід міжнародних колег говорить про те, що найбільш ефективним у боротьбі з піратством є системне об’єднання зусиль. Радий, що наш проєкт з серією гайдів розвивається і сподіваюсь, що наведені практичні поради стануть учасникам рекламного ринку у пригоді», — говорить В’ячеслав Мієнко, керівник Ініціативи «Чисте небо».
Анастасія Байдаченко, СЕО IAB, додає: «Із часом та налагодженням процедури наповнення WIPO Alert, його використання буде полегшувати процеси проведення рекламних кампаній для сумлінних рекламодавців. І також, ймовірно, дозволить почати переговорний процес щодо автоматичного застосування такого blacklist у рекламних інтерфейсах глобальних паблішерів та платформ. А планомірний процес боротьби із несанкціонованим використанням авторського контенту дозволить вийти на український ринок ще більшій кількості світових постачальників відео, графічного контенту та книг».
Від України у WIPO Alert поки що можна вносити тільки неліцензійні онлайн кінотеатри, проте у майбутньому стане можливим також додавати ресурси з музичним контентом, книгами тощо. Важливо, що для внесення піратського ресурсу не потрібне судове рішення, яким був би встановлений факт такого порушення. База WIPO Alert динамічно оновлюється, а сайти, що розв’язують питання із порушенням прав інтелектуальної власності, виключаються з неї. Ініціатива «Чисте небо» узагальнює пропозиції від власників контенту додати у список певних порушників і надає цю інформацію Мінекономіки, яка далі передає його ВОІВ. Рекламодавці також можуть отримати безкоштовний доступ до чорного списку, уклавши користувацьку угоду з ВОІВ, але за умови збереження конфіденційності даних.
Віроніка Логвіновська, Digital Buying Director dentsu Ukraine, підтримує використання WIPO Alert у своїй практиці, але відзначає можливі складнощі. Зокрема це збільшення часу на підготовку кампанії до запуску, адже з декількох блеклистів потрібно буде зробити один, з винятками дублікатів. Збільшиться час на перевірку доменів, на яких фактично було розміщення. Можлива несинхронність оновлення блеклистів, і тоді постане питання, який із цих списків є пріоритетним. «На початковому етапі одночасна робота з декількома блеклистами дещо ускладнить роботу рекламних агенцій та рекламодавців, проте згодом, після налагодження всіх процесів навпаки спростить», — вважає Віроніка.
Олександр Назаренко, керівник відділу запобігання фроду в MGID, заявив, що їхня платформа MGID вже проінтегрована з WIPO Alert. «Ми використовуємо цю інформацію у своїх автоматизованих рекламних системах, аби уникнути розміщення рекламних матеріалів на сайтах, які працюють поза межами правового поля. Для українських AdTech компаній інтеграція з WIPO Alert — це можливість працювати за міжнародними стандартами у всьому світі, а також стимул впроваджувати світові практики боротьби з нелегальним контентом в Україні», — впевнений Олександр.
Окрім зазначеного, у гайді також є детальний опис найближчих планів Ініціативи «Чисте небо» для посилення захисту від піратства. Зокрема це законодавчі зміни, й ІЧН їх вже ініціює у діалозі з профільними комітетами ВРУ. У першу чергу, Ініціатива прагне заборонити рекламу на нелегальних ресурсах, посилити покарання за фінансування піратства — за рахунок закріплення окремого складу злочину «Фінансування порушення авторського права і суміжних прав» та винесення його за межі загальної статті 176 ККУ. Це дозволить дати чіткі визначення, які саме дії слід вважати таким фінансуванням, а також деталізувати його способи.
Гайд №3, присвячений співпраці з WIPO Alert, можна завантажити за посиланням.
Дискусійна панель #ucancoproduce «Копродукція між Україною та Канадою: можливості для виробників аудіовізуального контенту»
Havas Digital запустив офіційний час для постингу своїх хвостатих друзів