Команда Асоціації корпоративних медіа України разом з експертами-практиками українського бізнесу продовжує усвідомлювати і поширювати цінний досвід. Висновки форуму «Інновації в комунікаціях. Тренди-2025» і кейси конкурсу корпоративних медіа формують банк ідей для молодих фахівців і студентів вишів.
Двадцять п’ятого листопада у надихаючому просторі 11 Mirrors Design Hotel відбувся бізнес-форум «Інновації в комунікаціях. Тренди-2025» і було підбито підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024».
Уже майже три роки триває повномасштабна виснажлива війна з російським агресором. І весь цей період український бізнес продовжує підтримувати економіку країни. Компанії застосовують методики адаптації, фахівці набувають нових компетенцій, реалізують потужні проєкти, спрямовані на допомогу й підтримку ЗСУ, реінтеграцію ветеранів, укріплення стійкості команди. Навантаження і темп роботи прискорюються, але наші колеги знаходять час усвідомити набутий досвід, структурувати його у вигляді розгорнутих презентацій і поділитись кейсами з власного досвіду на практичних форумах і конкурсах. Це дозволяє узагальнити тенденції, зробити висновки і визначити вектори ключових трендів у корпоративних комунікаціях.
На бізнес-форумі «Інновації в комунікаціях. Тренди-2025» виступили експерти-практики. Тренди і пріоритети в корпоративних комунікаціях сучасного бізнесу окреслив Дмитро ОЛТАРЖЕВСЬКИЙ, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами і зв’язків з громадськістю Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка. Також на форумі виступили Ксенія СІКОРСЬКА, директорка з маркетингу ПУМБ; Ольга ПРАВІЛЬЄВА, директорка з персоналу компанії «ВіЯр»; Василь ГУБАРЕЦЬ, директор з корпоративних комунікацій фармацевтичної компанії «Дарниця»; Ольга СЛАСТУНОВА, провідна фахівчиня зі створення контенту і маркетингових політик, KPMG в Україні; Наталія ЗМІЮК, керівниця відділу PR і маркетингу юридичної компанії Arzinger; Ірина ПРОНІНА, HR & Legal Director в Lantmännen Axa; Марія СУЛІМА, контент-менеджерка в Lantmännen Axa; Анфіса СІНЬОВА, маркетинг-директорка Фабрики каталогів Printstore Group; Віта ГОЛЬДМАН, засновниця і шеф-редакторка жіночої медіаплатформи «Українки».
Під час доповідей дослідники проаналізували стратегії бізнесу і комунікацій в буремні часи й розповіли, як українські підприємці адаптують світові тренди. Експерти-практики презентували платформи й методичні посібники інтеграції ветеранів і ветеранок. Спікери і спікерки форуму розповіли про переваги й можливості для внутрішніх комунікацій потужних чат-ботів і корпоративних порталів; розкрили соціальні, патріотичні й емоційні складові корпоративних проєктів для різних груп зацікавлених сторін; обговорили важливу тему гендерної рівності, неусвідомлених стереотипів і різноманітності; приділили увагу механікам гейміфікації, а також tone of voice, що залучає гумор, драйв і фан в тіктоці й інстаграмі для комунікації молодим поколінням співробітників і клієнтів; дослідили, як автори сучасних книжок поєднують офлайн з онлайном; проаналізували пошукові запити споживачів; зробили «прогноз погоди» на головні тематичні вектори у медійному просторі на 2025 рік.
На форумі оголосили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024» і нагородили переможців.
Про тренди й вектори змін у корпоративних комунікаціях розповіла організаторка події Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа України:
«Аналізуючи проєкти, подані на конкурс “Найкраще корпоративне медіа України — 2024”, можна дійти наступних висновків. Відповіддю на нові болісні виклики, з якими стикається українське суспільство, є корпоративні проєкти на укріплення економіки, підтримку ЗСУ, реінтеграцію ветеранів. Кожен із цих проєктів системно вирішує важливі завдання, створює платформи для взаємодії, допомагає у вирішенні юридичних, фінансових і медичних питань ветеранів, надає методичні авторські рекомендації відповідних фахівців колегам у форматі посібників для комунікації ветеранів з різними ЦА, реалізує інформаційну підтримку благодійних ініціатив, вирішує завдання емоційної підтримки поранених бійців волонтерами тощо. Прикладами таких проєктів слугують потужні ініціативи платформи “ЖИТИ НАЗУСТРІЧ” інтеграції ветеранів і ветеранок задля якісної реінтеграції та взаємодії від ПУМБ (https://www.zhyty-nazustrich.com.ua); екосистема МХП “Сила ветеранів”; проєкт “Ми з тобою, Ветеране” від “ВіЯр”; проєкт “Корпоративний волонтер” від Kernel; програма реінтеграції ветеранів юридичної компанії Arzinger спільно з VeteranHub.
Підтримка економіки під час війни — це найголовніший виклик і пріоритет для компаній, бо війна триває, і внесок українського бізнесу в підсилення країни зсередини зараз надважливий. Прикладом реалізації комунікацій на основі висвітлення проєктів з підтримки економіки країни є кейс “ДАРНИЦЯ — ЦЕ НАШЕ!”.
Компанії продовжують активну диджиталізацію рутинних процесів у внутрішніх комунікаціях, впроваджуючи чат-боти — інноваційний інструмент для оптимізації внутрішніх бізнес-процесів. Автоматизація комунікацій і підтримка співробітників набуває космічних обсягів. Наприклад, чат-бот команди “ВіЯр” лише за серпень відправив 100 060 повідомлень. А в розділі онлайн-навчання HR-бот мережі “Аптека 9-1-1” щодня відповідає на шість тисяч запитів від працівників. Компанії долучають до створення контенту — текстів та ілюстрацій — штучний інтелект. Наприклад, в компанії Lantmännen Cerealia UA стокові фото й відео поступово заміняє візуальний контент, створений ШІ.
Компанії в тематичних векторах проєктів піднімають важливі теми гендерної рівності, ейджизму, неусвідомлених стереотипів. Наприклад, ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” провело виставку сучасного мистецтва “Сонце сходить на заході”, до створення експонатів якої долучило ветеранів виробництва зрілого віку. А юридична компанія KPMG в Україні представила проєкт “Ламаючи скляні стелі”. Це 30 відеоінтерв’ю з жінками, які є лідерками українського бізнесу, громадського сектора і державного управління. Проєкт присвячений боротьбі з гендерними стереотипами у бізнесі і мотивує жінок рухатися до своєї мети попри штучні бар’єри й перешкоди.
У якості інструментів і форматів комунікацій компанії продовжують упевнено зміщувати увагу від письмових до візуальних і відеоформатів. Тобто замість корпоративного журналу більш ефективно сприймається відеодайджест новин. Прикладом такого проєкту є UKRSIBBANK News — закрита трансляція для 6 000 співробітників випуску корпоративних новин на YouTube-каналі банку. Таким чином компанія налагодила прямий відвертий діалог всередині команди з використанням відеоплатформи.
У суспільстві відчувається велика втома від поганих новин і довготривалого стресу, тому компанії переосмислюють тональність повідомлень і тематичних векторів. Рефлексія болісних подій все частіше поступається місцем оптимістичним і мотиваційним подіям, бо ці теми пробуджують енергію, є життєдайними для психологічного стану людей і більш органічно сприймаються молодим поколінням зацікавлених сторін. Прикладами таких фанових і драйвових корпоративних комунікацій слугують сторінки тіктоку від компаній ПУМБ; Lantmännen Cerealia UA; ТОВ “Негабарит-Сервіс”; а також сторінка в інстаграмі @arzinger.team компанії Аrzinger і корпоративний інстаграм NovaPay.
Щоб мотивувати співробітників на активну участь у корпоративному житті компанії, розробляють цікаві механіки. Наприклад, сервіс NovaPay створив корпоративний маркет, у якому співробітники можуть купувати брендовані речі за бонуси, зароблені під час навчання і участі у внутрішніх проєктах. А гейміфікація процесів вивчення нової інформації додає емоції єдності й фану. Прикладами корпоративних настільних ігор є проєкти групи компаній NOVA і компанії “Кормотех”.
Також в корпоративних форматах залишилось місце і для друкованих медіа — журналів, газет, класичних книжок. Наприклад, компанія «Негабарит-Сервіс» закарбувала історію у вигляді великої фотокнижки, яка естетично репрезентує 2023 рік у світлинах. Компанія “METRO Україна” створила каталог “Смак Різдва”, що відображає українські традиції приготування куті в різних регіонах нашої країни. Друковані корпоративні видання за контентом можна визначити як дайджести найважливіших подій, які зараз виходять з відповідною періодичністю — лише два-чотири випуски на рік. Приклади таких видань — ACINO@YOU від ACINO; “Пивовар” від Carlsberg Ukraine; Lantmannen Times від Lantmännen Axa; «НЕ ПРО ГАВ» від «Кормотех».
Отже, цього року журі та учасники конкурсу отримали багато потужних і цінних прикладів корпоративних проєктів для професійного розвитку. Ми спрямуємо ці яскраві практичні матеріали для натхнення нашим колегам в українські й міжнародні компанії, а також в українські виші для викладачів, студентів і наукових дослідників сучасних корпоративних комунікацій».
На форумі оголосили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024».
Цього року в рейтингу взяли участь 64 проєкти в 20 категоріях від 32 компаній. Це ПУМБ; «ВіЯр»; Lantmännen AXA; ДТЕК «Енерго»; PrintStore Group; «Acino в Україні»; NovaPay; «Укртелеком»; юридична компанія Arzinger; «Кормотек»; фармацевтична компанія «Дарниця»; група компаній NOVA; ТОВ «Корум Дружківський машинобудівний завод»; IП «КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД»; ТМ «Фора»; UKRSIBBANK BNP Paribas Group; ДТЕК «Мережі»; Мережа АЗК OKKO; МХП; ТМ FADO; «KPMG в Україні»; «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»; Carlsberg Ukraine; мережа «Аптека 9-1-1»; «Сінево Україна»; AB InBev Efes Ukraine; управлінське товариство «УЛФ»; ТОВ «Кернел-Трейд»; АТ «ПРАВЕКС БАНК»; Universe Space Tech; ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг»; «Негабарит-Сервіс».
Ґран-прі конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024» отримали корпоративні проєкти:
ПУМБ – сторінка компанії в facebook facebook.com/pumbua
KPMG в Україні – корпоративний портал One Intranet
Корум Дружківський машинобудівний завод (ДТЕК Енерго) корпоративний facebook facebook.com/CorumDRMZ
Юридична компанія Arzinger – корпоративний instagram @arzinger.team
ПУМБ – сторінка компанії в instagram instagram.com/pumb.ua
«Укртелеком» – сторінка компанії в linkedin linkedin.com/company/ukrtelecom
ПУМБ – корпоративний tik-tok tiktok.com/@pumb.career
«Аптека 9-1-1» – корпоративний чат-бот HRBot Аптека 9-1-1
«Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед» – корпоративний проєкт «Намалюймо радість дитинства і поділімося нею з дитячим будинком»
NovaPay – корпоративний сувенір Welcome Box
«Негабарит-Сервіс» – корпоративна фотокнига «Фотозвіт роботи за 2023 рік»
ТОВ «І.С.Ф. ГРУП» – корпоративний календар «FADO – це на роки»
NOVA – корпоративна гра «NOVAсвітня подорож». Спецвипуск газети NovaNews
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – річний звіт «Консолідований звіт про управління 2023»
Група компаній NOVA – корпоративний звіт «Звіт зі сталого розвитку – 2023»
«Кормотех» – корпоративна газета «НЕ ПРО ГАВ»
«АСІНО Україна» – корпоративне видання ACINO@YOU
Carlsberg Ukraine – корпоративний журнал «Пивовар»
Мережа АЗК «ОККО» – електронне видання OKKO Longread
«Сінево Україна» – друкований журнал «Будь Здорова!»
Universe Space Tech – галузеве видання Universe Space Tech
«АрселорМіттал Кривий Ріг» – електронне медіа Газета «Металург»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – відеодайджест новин та подій UKRSIBBANK News
«Негабарит-Сервіс» – корпоративне відео «Привітання з днем Далекобійника»
«АрселорМіттал Кривий Ріг» – корпоративне відео «Ніяка темрява не затьмарить світле свято Різдва!»
AB InBev Efes Ukraine – корпоративний фільм «Нездоланні»
«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» – корпоративний проєкт Каталог куті «Смак Різдва»
«АрселорМіттал Кривий Ріг» – мистецький проєкт Виставка сучасного мистецтва «Сонце сходить на заході»
«ДТЕК Мережі» – волонтерський проєкт «Один день на місяць працюємо для ЗСУ»
Kernel – волонтерський проєкт «Корпоративний волонтер»
Фармацевтична компанія «Дарниця» – корпоративний проєкт «Бути українцями – це наше»
ПУМБ – соціальний проєкт «Жити назустріч»
Фармацевтична компанія «Дарниця» – корпоративний сторітелінг «Дарниця – це наше!»
МХП – екосистема комунікацій Програма “МХП Поруч”
VIYAR – корпоративний проєкт «З вдячністю до Ветеранів»
II місце конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2024» посіли корпоративні проєкти наступних компаній:
Фармацевтична компанія «Дарниця» – сторінка компанії в facebook facebook.com/darnytsia.company
Фармацевтична компанія «Дарниця» – корпоративна соціальна мережа darnytsia.workplace
Ukrlandfarming – корпоративний facebook facebook.com/ulfplc
VIYAR – корпоративний instagram @viyarteam
NovaPay – сторінка компанії в instagram instagram.com/novapay_ua
«Негабарит-Сервіс» – корпоративний tik-tok tiktok.com/@negabarit_
VIYAR – корпоративний чат-бот @Viyar_team_bot
Kernel – корпоративний проєкт «Фірмовий корпоративний стиль для соціальних мереж Kernel»
Юридична компанія Arzinger – корпоративний сувенір «Арцик» корпоративний персонаж
PrintStore Group – корпоративний календар 2024
«Кормотех» – корпоративна гра Values Game
Carlsberg Ukraine – корпоративний звіт TOGETHER TOWARDS ZERO AND BEYOND
Lantmannen AXA – корпоративний дайджест Lantmannen Times
ТМ «ФОРА» – електронний журнал «Моя Фора»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – корпоративне відео «Я – жінка. Я – українка»
«ПРАВЕКС БАНК» – корпоративний проєкт «Навчаємось самі, навчаємо інших»
NovaPay – корпоративний проєкт NovaPay маркет
«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» – корпоративний проєкт «Тематичні тижні в METRO Україна»
«АрселорМіттал Кривий Ріг» – мистецький проєкт «Сталева набережна»
«Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед» – волонтерський проєкт «Серце качає любов до ЗСУ»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – корпоративний проєкт «Україна – місце для планів! Втілюємо разом!»
ПУМБ – соціальний проєкт «Ми однієї крові»
KPMG в Україні – корпоративний проєкт «Ламаючи скляні стелі»
III місце конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2024» посіли корпоративні проєкти наступних компаній:
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – сторінка компанії в facebook facebook.com/ukrsibbank
«Укртелеком» – корпоративний facebook facebook.com/Ukrtelecom
Lantmannen AXA – корпоративний tik-tok tiktok.com/@lantmannen_ua
Юридична компанія Arzinger – звіт проєктів «Корпоративна соціальна відповідальність»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – корпоративне відео «Благодійність UKRSIBBANK BNP Paribas Group»
«Укртелеком» – корпоративний проєкт «Казки під ялинку»
У 2024 році до складу журі конкурсу увійшли: Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа України і авторка восьми книжок на тему корпоративних комунікацій; Дмитро ОЛТАРЖЕВСЬКИЙ, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами і зв’язків з громадськістю Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка; Ірина КУЗНЕЦОВА, голова Асоціації креативних індустрій України й офіційна представниця в Україні Cannes Lions International Festival of Creativity; Марія БОРОДАЙ, незалежна експертка з комунікацій; віце-президентка Української ліги зі зв’язків з громадськістю, масштабуюча коуч ICF.
Вітаємо переможців і кожного учасника конкурсу! Українці продовжують створювати креативні проєкти, наповнені спільними сенсами, такими як підтримка й допомога, воля до перемоги, єдність, сила духу, доречний гумор і креатив. Дякуємо, колеги, за вашу героїчну працю, наполегливість і професіоналізм. Продовжуємо працювати. Укріплюємо стійкість потужними навичками, досвідом і професійними досягненнями. Слава Україні!
Організатор події: Асоціація корпоративних медіа України.
Генеральний партнер форуму: 11 Mirrors Design Hotel.
Інформаційні партнери: Медіа-платформа «Українки»; Асоціація креативних індустрій України (CIAU); група компаній Advanter Group.
Поліграфічний партнер: Фабрика каталогів Printstore Group.
Офіційна книга форуму: «Енергія сторітелінгу. Історії, архетипи, тренди в бізнес-комунікаціях» Оксани Тодорової.
Подарункові партнери:
Корпоративні еко-подарунки від Grow-Some Ukraine – брендовані набори для вирощування мікрозелені.
Корисні смачні подарунки для здоров’я і гарного настрою від компанії Finik Family.
Ігристий партнер додав святковий настрій: Latinium – німецьке ігристе вино, яке додасть фарб у ваше життя! Твій Latinium – твої правила!
Додала фану події: компанія Coca-Cola.