У межах проведення Media Innovation Technologies Анна Жуковська – директорка Isobar Ukraine – розповіла, що змінюється в медіапривичках аудиторії та чого очікувати від наступників міленіалів – покоління Альфа.
Покоління Альфа: хто це?
Поколінням Альфа сьогодні вважають дітей міленіалів і дітей представників покоління X. Оскільки середній представник покоління Альфа зараз відвідує дитячий садок, його смаки, погляди та закономірності поведінки мають досить узагальнений характер. Адже досліджувати людину, у якої ще не сформовані вищі психічні функції, можна хіба що методом спостереження. Говорити про більш-менш повну картину представників покоління Альфа ще зарано, проте основні тенденції та відмінності від попередніх поколінь можна помітити вже зараз.
Типовий представник покоління Альфа – це дитина, яка вміє користуватися YouTube раніше, ніж навчиться писати та читати. Найулюбленіший вид дозвілля для нього – це серфінг в інтернеті, соціальні мережі та перегляд відео. Загалом відео у їхньому житті відіграє домінуючу роль. Уже зараз вони отримують інформацію, навчаються, проводять дозвілля та спілкуються за допомогою відео. Логічно, що найкращий інструмент для залучення покоління Альфа – саме YouTube.
До недавнього часу комунікація з настільки юними представниками поколінь здебільшого відбувалася через батьків. Але ця тенденція поступово втрачає актуальність. Раніше діти могли самостійно знайти потрібний їм контент лише після того, як навчаться писати та читати. Нині ж, завдяки функції голосового введення, ця проблема зникла. І дитина стає самостійним учасником інтернет-спільноти, щойно навчиться говорити. Допомога батьків у цьому їй більше не потрібна. Виходить, що представники покоління Альфа будуть просунутими користувачами з пелюшок. Однак у цього явища є й зворотний бік – за прогнозами австралійських науковців, проблема ожиріння зростатиме до небувалих масштабів. Передусім через малорухливий спосіб життя, спричинений повальною технологізацією.
Яким буде покоління Альфа?
Демографи вважають, що саме діти покоління Альфа стануть рушійною силою прогресу. Вони більш врівноважені, позитивні та менш агресивні, ніж представники попередніх поколінь. Вони майже не піддаються впливу формальностей будь-якого роду. До речі, тенденція до зменшення прихильності до формальностей простежується крізь усі покоління: кожне нове покоління є вільнішим за попереднє. І покоління Альфа вже не сприйматиме формальні статуси, обов’язки та ритуали.
Також вони будуть добре ерудованими, адже їхня освіта починатиметься раніше (фактично – з моменту, коли дитина навчилася говорити та взяла до рук планшет чи смартфон) і триватиме практично протягом усього життя.
Діти покоління Альфа схильні до самодисципліни, а не до зовнішнього контролю. Вони тяжітимуть не до структур чи організацій, а до певного способу життя та мислення. Вони – прихильники мультизадачності та мобільності, залежні від технологій. Примітно, що представники покоління Альфа вже не зможуть уявити світ без віртуальної реальності, смартфонів, електронних книжок та мобільних пристроїв. Їхнє життя буде тісно пов’язане з Internet of Things. Саме там їх можна “зустріти” вже зараз.
Завдяки всеохоплюючому інтернету культурні й політичні кордони стануть розмитими. Це зробить покоління Альфа більш толерантним і гнучким у своїх поглядах. Їм також будуть притаманні соціальна відповідальність і самосвідомість. Очікується підвищена увага до проблем глобального масштабу – таких як тероризм, екологія, виснаження ресурсів тощо.
Висновок
Покоління Альфа та інтернет – речі нерозривно пов’язані. І щоб відповідати мобільним запитам майбутнього, змінюватися потрібно вже зараз. Звісно, з повною впевненістю говорити про особливості покоління Альфа можна буде не раніше ніж через 10 років, коли його представники підростуть. Але тоді намагатися підлаштуватися під їхні потреби буде вже запізно, адже мультизадачні та нетерплячі діти Альфа хочуть отримати бажане за першим кліком мишки. І зволікання вони не пробачать.
Вікторія Гарус