Новий онлайн-інструмент під назвою Make Me a Target пропонує людям покепкувати з персоналізованої реклами. Створила його платформа Signal спільно з агенцією Technology, Humans and Taste (THAT) і некомерційною організацією Accountable Tech, яка закликає до заборони збирання інформації з рекламною метою. Make Me a Target є своєрідним генератором персоналізованої реклами. Він демонструє, як особисті дані, зібрані Facebook, використовуються для гіперперсоналізації.
Спробувати його можна ось тут: targetmyself.com. Цей вебсайт має на меті познайомити користувачів із численними моторошними, але цілком реальними можливостями Facebook. Відвідувач сайту може разом зі штучним інтелектом персоналізувати рекламний ролик для себе чи для когось іншого. Для цього треба вказати (чи вигадати) ряд даних, які Facebook збирає про кожного свого користувача: ім’я, місцезнаходження, професія, доходи, конкретні зацікавлення тощо. Після цього онлайн-інструмент Make Me a Target генерує рекламний ролик для конкретної людини.
Результат виглядає водночас і сміховинно, і дуже схоже на ту рекламу, яку зараз можна регулярно побачити у стрічці Instagram. Кожен із цих згенерованих роликів намагається продати одні й ті самі штани.
Мета кампанії полягає в тому, що люди будуть генерувати та поширювати в соцмережах якомога абсурдніші «персоналізовані» ролики. А в ході використання цього онлайн-інструмента вони добре затямлять, як великі технологічні компанії на кшталт Facebook відстежують користувачів, класифікують їх та маніпулюють ними, щоб примножити свої прибутки.
Signal та Facebook: суперечка триває
Створенню цього сайту передувала рекламна кампанія Signal, яку було заборонено в Instagram.
Платформа Signal пояснює: «Ми створили багатоваріантну націлену рекламу, покликану показати особисті дані, які Facebook збирає та продає. Вона просто показувала дещо з цієї зібраної інформації. Facebook така ідея не сподобалася».
Як стверджує команда Signal, багато таких неетичних практик сходять з рук великим компаніям, оскільки реальний обсяг зібраних даних лишається переважно невидимим. Ми бачимо лише фрагменти цих даних в персоналізованій рекламі, яку нам показують. Але якщо перекласти весь обсяг зібраної особистої інформації у зрозумілий аналог з реального світу, користувачам стане очевидно, що такий нагляд є неприпустимим.