• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інсайти

Перемога за будь-яку ціну — це поразка. Як перемогти в тендері й не втратити обличчя

23 Листопада, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Перемога за будь-яку ціну — це поразка. Як перемогти в тендері й не втратити обличчя
Share on FacebookShare on Twitter

Битва за клієнта — це завжди виклик для команди, який може закінчитися як тріумфом, так і нищівною поразкою. На першому етапі завжди виникає питання, яку тактику вибрати і як бути з опонентами: «мочити» усіх поспіль чи шукати золоту середину. Часто новачки йдуть ва-банк і досягають перемоги за будь-яку ціну. Зокрема ціною власних ресурсів, сил і репутації. Але Піррова перемога — це завжди найкраще рішення. Клієнт-директор івент-агентства Ant Hill RG Олексій Куликов ділиться своїми думками не лише про те, як ефектно перемогти в тендері, а й про те, в якому тендері варто взагалі не перемагати.

Олексій Куликов
Олексій Куликов

Наш менталітет заважає вчасно розпочати атаку

З власного досвіду можу сказати, що в Україні немає звичаю нападати. Це яскрава особливість нашого менталітету: краще відсидітися у захисті, а там — що буде. Така тактика може зіграти злий жарт, адже єдине правильне рішення для бізнесу — скористатися всіма доступними стратегіями. Але не згарячу, закидавши конкурентів шапками, а обмірковано.

Бажання перемогти — цілком природне. І спочатку всі тендери здаються нам дуже смачними й цікавими. Відмовитися від ласого шматочка, який практично твій, не так просто. Тут прокидається спортивний інтерес, і часто команда готова вистрибнути з власної шкіри, аби тріумфально підписати договір.

Але які варіанти ми маємо на старті? Просто нападати на кожного, хто поклав око на проєкт, зовсім ігнорувати суперників і залишатися непохитним чи шукати щось середнє, жертвуючи часом перемогою, але зберігаючи обличчя перед конкурентом?

Насамперед — йдемо у розвідку

Почати варто з малого — провести рекогносцирування, тобто візуально оцінити своїх опонентів та умови гри. Банальний і простий, як п’ять копійок, збір інформації та оцінка власних ресурсів. Тут варто згадати принцип геніального Лао-цзи: найкраща перемога — перемога без оголошення війни.

Розвідка території. Для цього варто відповісти лише на кілька запитань. Хто твій справжній ворог: конкуренти, клієнт чи ти сам? Навіщо тобі перемога: задовольнити почуття власної гідності, заробити, набратися досвіду чи пропіаритися? Які ресурси необхідні для отримання проєкту? А найважливіше — чи достатньо цих ресурсів у твоєї команди?

Клієнт теж впливає на тактику, і він буває різним. Тут не про умовне «поганий чи хороший». Це може бути старий та знайомий тобі замовник, або новий і зовсім невідомий. З проєктом, який твоя команда відпрацювала вже десятки разів, або із запитом, над яким доведеться помізкувати не один день.

Можна піддатися амбіціям та вхопитися за «свіже м’ясо». А можна побути прагматиком. Правда полягає в тому, що новий клієнт завжди вимагає в рази більше, ніж старий-добрий замовник. Але від обсягу вимог сума прибутку часто не змінюється. А уявіть, що в цього клієнта, який фонтанує ідеями, ще й неординарний, абсолютно новий запит. Це путівка до тривалої та витратної роботи, на яку будуть витрачені всі сили та ресурси.

Але якби на цьому можна було б закінчити, цього тексту не було б. Усе дещо складніше. І залежить, у тому числі, від людини, яка забракує чи підтримає ваші ідеї. Від того, хто ухвалює рішення та погоджує проєкт.

Перемагати не завжди — це нормально

Як правило, на першому знайомстві ми спілкуємося лише з представником потенційного клієнта, який не має влади та повноважень приймати рішення, але зберігає величезний інтерес до результату. Наше завдання — зрозуміти, хто стоїть за нашим співрозмовником. До якого покоління належить перша особа з боку клієнта, наскільки вона відрізняється від інших співробітників, що має спільного. Мало просто впізнати улюблену пісню з молодості замовника та зіграти на нотках ностальгії. Важливо розуміти, чи вдасться догодити і клієнту, і гостям івенту. Виходячи з цього, ми приймаємо рішення, хто очолить «битву» і поведе команду в «бій» за тендер.

Лише на цьому етапі ми можемо приймати рішення, як поводитиметься команда, і на що ми готові піти заради перемоги. Буду чесним, навіть за найвірніших розрахунків перемагати завжди не вийде. І це нормально.

Наприклад, кілька років тому в нас у Ant Hill цілком прийнятним вважалося побігти одночасно в 15-20% тендерів. Сьогодні цей показник збільшився до 25–30%. З досвідом ви почнете розуміти, де потрібно рушити в бій, а від якого проєкту варто відмовитися ще на етапі заявок. Паралельно з цим зростатиме і відсоток перемог. Як отримати цей досвід? Ціною спроб та помилок. Помилятися і програвати треба. Іноді це навіть краще, ніж працювати буквально цілодобово через «перемоги», що навалилися.

Уявіть, що тендер — це побачення

Так, аналогія проста, але робоча. Сприймайте тендер як похід на побачення, це значно полегшить вам життя. Ба більше, у цьому порівнянні багато правди: ви так само «проживете» разом досить великий проміжок часу. І так само рано чи пізно ризикуєте розійтися. Спокійно чи зі скандалом — залежить уже від вас.

Як ми поводимося на першому побаченні? Намагаємося сподобатися зовні, говоримо про свою надійність та серйозність намірів. Вказуємо на свій досвід, але так, щоб не здатися старпером з їдучим запахом нафталіну.

Наше завдання — показати, що ми найкращі. Але останнє слово все одно буде за клієнтом. Всі ми люди, і не обов’язково вибираємо собі в пару найсимпатичніших, досвідчених чи незвичайних. Ми вибираємо того, хто більше підходить за якимись внутрішніми параметрами.

Ваш козир у цій ситуації — щирість та відсутність маски. Клієнт теж здатний відчувати фальш і відрізняти правду від вигаданих надздібностей. Виходить, найчастіше ви йдете на битву далеко не з конкурентами. Та й чи битва це взагалі? Швидше завоювання серця. Як би відчайдушно ви не змагалися за перемогу, замовник завжди може вибрати відважного лузера з родзинкою.

Будьте чесними перед собою та клієнтом

Повітряні замки та зірки з неба — це, звісно, чудово. Але на практиці той, хто дає нездійсненні обіцянки, часто залишається ні з чим. Обіцяти варто лише те, що ви реально зможете виконати. Не робили чогось раніше? Вмійте визнати та прийняти це перед клієнтом. Готові навчитися та зробити? Не забудьте про це сказати.

А ще вимагайте чесності від замовника. Якщо ми продовжуємо нитку аналогій, важливо не тільки знайти й перерахувати своїх тарганів, а й зрозуміти, скільки їх у клієнта. Чи зможе він вчасно оплачувати роботу, чітко формулювати завдання, давати зрозумілий та справедливий фідбек.

Ми працюємо на ринку далеко не перший рік і могли б випустити бестселер із секретом ідеальної формули перемоги. Якби вона існувала. А поки що можу поділитися істиною, яка справді працює. Уважно вивчайте те, що плануєте завоювати, і будьте відвертими з людьми по той бік. Історія пам’ятає сотні безглуздих воєн та трагічних кровопролить, які не давали перемоги. Яким би складним не був бій, повертайтесь із щитом, а не на щиті.

Фото в заголовку: https://unsplash.com/


Читайте також:

Співзасновниця 23UNICORNS Аліна Туктарова про специфіку роботи над креативною PR розсилкою

Теги: ексклюзивівентівент-менеджменткреативні індустрії

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“AVANGАRDEN”: МИСТЕЦТВО, БІЗНЕС І ЖИТТЯ ПОПРИ ВИКЛИКИ ВІЙНИ
Бізнес та Інновації

“AVANGАRDEN”: МИСТЕЦТВО, БІЗНЕС І ЖИТТЯ ПОПРИ ВИКЛИКИ ВІЙНИ

3 Липня, 2025

У Києві функціонує "Avangаrden" — унікальний простір, що поєднує галерею сучасного мистецтва та ресторан. Це втілення десятилітньої мрії Каріни Качуровської, продюсерки культурних проєктів, яка прагнула зробити мистецтво доступним та зрозумілим,...

Читати даліDetails

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

В Україні з’явиться каталог креативних індустрій

РЕКОМЕНДОВАНО

Аналітика

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення

30 Червня, 2025
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Всеукраїнська рекламна коаліція та Сили Безпілотних Систем ЗСУ підписали Меморандум про співпрацю
Відповідальність

Всеукраїнська рекламна коаліція та Сили Безпілотних Систем ЗСУ підписали Меморандум про співпрацю

7 Липня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.