• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інсайти

Перемога за будь-яку ціну — це поразка. Як перемогти в тендері й не втратити обличчя

23 Листопада, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Перемога за будь-яку ціну — це поразка. Як перемогти в тендері й не втратити обличчя
Share on FacebookShare on Twitter

Битва за клієнта — це завжди виклик для команди, який може закінчитися як тріумфом, так і нищівною поразкою. На першому етапі завжди виникає питання, яку тактику вибрати і як бути з опонентами: «мочити» усіх поспіль чи шукати золоту середину. Часто новачки йдуть ва-банк і досягають перемоги за будь-яку ціну. Зокрема ціною власних ресурсів, сил і репутації. Але Піррова перемога — це завжди найкраще рішення. Клієнт-директор івент-агентства Ant Hill RG Олексій Куликов ділиться своїми думками не лише про те, як ефектно перемогти в тендері, а й про те, в якому тендері варто взагалі не перемагати.

Олексій Куликов
Олексій Куликов

Наш менталітет заважає вчасно розпочати атаку

З власного досвіду можу сказати, що в Україні немає звичаю нападати. Це яскрава особливість нашого менталітету: краще відсидітися у захисті, а там — що буде. Така тактика може зіграти злий жарт, адже єдине правильне рішення для бізнесу — скористатися всіма доступними стратегіями. Але не згарячу, закидавши конкурентів шапками, а обмірковано.

Бажання перемогти — цілком природне. І спочатку всі тендери здаються нам дуже смачними й цікавими. Відмовитися від ласого шматочка, який практично твій, не так просто. Тут прокидається спортивний інтерес, і часто команда готова вистрибнути з власної шкіри, аби тріумфально підписати договір.

Але які варіанти ми маємо на старті? Просто нападати на кожного, хто поклав око на проєкт, зовсім ігнорувати суперників і залишатися непохитним чи шукати щось середнє, жертвуючи часом перемогою, але зберігаючи обличчя перед конкурентом?

Насамперед — йдемо у розвідку

Почати варто з малого — провести рекогносцирування, тобто візуально оцінити своїх опонентів та умови гри. Банальний і простий, як п’ять копійок, збір інформації та оцінка власних ресурсів. Тут варто згадати принцип геніального Лао-цзи: найкраща перемога — перемога без оголошення війни.

Розвідка території. Для цього варто відповісти лише на кілька запитань. Хто твій справжній ворог: конкуренти, клієнт чи ти сам? Навіщо тобі перемога: задовольнити почуття власної гідності, заробити, набратися досвіду чи пропіаритися? Які ресурси необхідні для отримання проєкту? А найважливіше — чи достатньо цих ресурсів у твоєї команди?

Клієнт теж впливає на тактику, і він буває різним. Тут не про умовне «поганий чи хороший». Це може бути старий та знайомий тобі замовник, або новий і зовсім невідомий. З проєктом, який твоя команда відпрацювала вже десятки разів, або із запитом, над яким доведеться помізкувати не один день.

Можна піддатися амбіціям та вхопитися за «свіже м’ясо». А можна побути прагматиком. Правда полягає в тому, що новий клієнт завжди вимагає в рази більше, ніж старий-добрий замовник. Але від обсягу вимог сума прибутку часто не змінюється. А уявіть, що в цього клієнта, який фонтанує ідеями, ще й неординарний, абсолютно новий запит. Це путівка до тривалої та витратної роботи, на яку будуть витрачені всі сили та ресурси.

Але якби на цьому можна було б закінчити, цього тексту не було б. Усе дещо складніше. І залежить, у тому числі, від людини, яка забракує чи підтримає ваші ідеї. Від того, хто ухвалює рішення та погоджує проєкт.

Перемагати не завжди — це нормально

Як правило, на першому знайомстві ми спілкуємося лише з представником потенційного клієнта, який не має влади та повноважень приймати рішення, але зберігає величезний інтерес до результату. Наше завдання — зрозуміти, хто стоїть за нашим співрозмовником. До якого покоління належить перша особа з боку клієнта, наскільки вона відрізняється від інших співробітників, що має спільного. Мало просто впізнати улюблену пісню з молодості замовника та зіграти на нотках ностальгії. Важливо розуміти, чи вдасться догодити і клієнту, і гостям івенту. Виходячи з цього, ми приймаємо рішення, хто очолить «битву» і поведе команду в «бій» за тендер.

Лише на цьому етапі ми можемо приймати рішення, як поводитиметься команда, і на що ми готові піти заради перемоги. Буду чесним, навіть за найвірніших розрахунків перемагати завжди не вийде. І це нормально.

Наприклад, кілька років тому в нас у Ant Hill цілком прийнятним вважалося побігти одночасно в 15-20% тендерів. Сьогодні цей показник збільшився до 25–30%. З досвідом ви почнете розуміти, де потрібно рушити в бій, а від якого проєкту варто відмовитися ще на етапі заявок. Паралельно з цим зростатиме і відсоток перемог. Як отримати цей досвід? Ціною спроб та помилок. Помилятися і програвати треба. Іноді це навіть краще, ніж працювати буквально цілодобово через «перемоги», що навалилися.

Уявіть, що тендер — це побачення

Так, аналогія проста, але робоча. Сприймайте тендер як похід на побачення, це значно полегшить вам життя. Ба більше, у цьому порівнянні багато правди: ви так само «проживете» разом досить великий проміжок часу. І так само рано чи пізно ризикуєте розійтися. Спокійно чи зі скандалом — залежить уже від вас.

Як ми поводимося на першому побаченні? Намагаємося сподобатися зовні, говоримо про свою надійність та серйозність намірів. Вказуємо на свій досвід, але так, щоб не здатися старпером з їдучим запахом нафталіну.

Наше завдання — показати, що ми найкращі. Але останнє слово все одно буде за клієнтом. Всі ми люди, і не обов’язково вибираємо собі в пару найсимпатичніших, досвідчених чи незвичайних. Ми вибираємо того, хто більше підходить за якимись внутрішніми параметрами.

Ваш козир у цій ситуації — щирість та відсутність маски. Клієнт теж здатний відчувати фальш і відрізняти правду від вигаданих надздібностей. Виходить, найчастіше ви йдете на битву далеко не з конкурентами. Та й чи битва це взагалі? Швидше завоювання серця. Як би відчайдушно ви не змагалися за перемогу, замовник завжди може вибрати відважного лузера з родзинкою.

Будьте чесними перед собою та клієнтом

Повітряні замки та зірки з неба — це, звісно, чудово. Але на практиці той, хто дає нездійсненні обіцянки, часто залишається ні з чим. Обіцяти варто лише те, що ви реально зможете виконати. Не робили чогось раніше? Вмійте визнати та прийняти це перед клієнтом. Готові навчитися та зробити? Не забудьте про це сказати.

А ще вимагайте чесності від замовника. Якщо ми продовжуємо нитку аналогій, важливо не тільки знайти й перерахувати своїх тарганів, а й зрозуміти, скільки їх у клієнта. Чи зможе він вчасно оплачувати роботу, чітко формулювати завдання, давати зрозумілий та справедливий фідбек.

Ми працюємо на ринку далеко не перший рік і могли б випустити бестселер із секретом ідеальної формули перемоги. Якби вона існувала. А поки що можу поділитися істиною, яка справді працює. Уважно вивчайте те, що плануєте завоювати, і будьте відвертими з людьми по той бік. Історія пам’ятає сотні безглуздих воєн та трагічних кровопролить, які не давали перемоги. Яким би складним не був бій, повертайтесь із щитом, а не на щиті.

Фото в заголовку: https://unsplash.com/


Читайте також:

Співзасновниця 23UNICORNS Аліна Туктарова про специфіку роботи над креативною PR розсилкою

Теги: ексклюзивівентівент-менеджменткреативні індустрії

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025

31 травня на території Львівського національного університету імені  Івана Франка відбудеться OL Science & Tech Fest 2025 — всеукраїнський науково-технологічний фестиваль, що вже вшосте відбудеться у Львові. Подія повністю безоплатна,...

Читати даліDetails

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо

Таня Поставна: сьогодні мама, завтра продюсерка

РЕКОМЕНДОВАНО

Відео

135 окремий батальйон ТрО разом із McCANN Kyiv запустив нетипову рекрутингову кампанію

28 Квітня, 2025
Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

19 Травня, 2025
MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита
Інсайти

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита

16 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.