20 вересня на Форумі Креативних Індустрій (з 10:00 до 11:00) відбудеться панельна дискусія від наших партнерів – Асоціації корпоративних медіа України.
Ми запросили представників міжнародного і вітчизняного бізнесу для обговорення наступних питань. На які креативні проекти українських компаній готові виділяти бюджети? Які компетенції є визначальними для комерційного успіху творців? Приклади корпоративних проектів, створених в тандемі «бізнес-мистецтво». Яким чином креатив здатний збільшити медіа-резонанс (принести додаткові публікації; посилити взаємодію зі стейкхолдерами) і як ця складова збільшує вартість бренду? Якими компетенціями та атрибутами повинен володіти митець для успішного позиціонування і отримання замовлень від компаній? Які ніші в корпоративних проектах найактуальніші?
Пропонуємо результати попереднього опитування експертів панельної дискусії. Приходьте на форум, знайомтеся із цікавими прикладами креативу в бізнес-сегменті та готуйте свої запитання до спікерів панелі.
Оксана Тодорова, президентка Асоціації корпоративних медіа:
«Креативність можна розглядати як своєрідну валюту. Вона значно підвищує ефективність корпоративних комунікацій, причому не абстрактно, а конкретно. Креативні проекти підвищують медійний резонанс, охоплення у соцмережах, впливають на налагодження зав’язків зі стейкхолдерами. І цей вплив можна прорахувати за формулами, він має пряме відношення до вартості бренду. Креативність формує лояльність, особливо коли компанії інвестують час, бюджети й компетенції у соціальні ініціативи, важливі для суспільства. Прикладами таких проектів є еко-школа від «Фармак», Плогінг із відомими спортсменами від «Біосфери». За допомогою креативних івентів значно підвищується лояльність і залученість співробітників. Приклади квестів й підкорення вершин демонструє PrintStore Group. А, наприклад, компанія «Агромат» створила власний корпоративний театр з класичними постановками, якими займаються професійні режисери, а у якості акторів виступають співробітники. Усі креативні проекти мають ще одну важливу складову: вони підвищують сенс працювати у такому бізнесі, співпрацювати у якості партнера, впливає на залучення інвестицій для подальшого розвитку бізнесу. Все це з часом і формує стабільну й довгострокову репутацію компанії».
Олена Зубарєва, керівниця департаменту корпоративних комунікацій та сталого розвитку «Фармак»:
«Креативний підхід допоміг нашій команді перезавантажити корпоративне видання, створити новий сайт компанії, запровадити першу в Україні еко-школу. То ж моя порада як піарниці-фармацевта така: виходьте за рамки і дивіться на процеси з різних сторін. Не шукайте шаблонів. Є хороший приклад. 3 вересня в Шостці традиційно проходив Біг для здоров’я, який організовує «Фармак» три роки поспіль. Ми попросили підрядників придумати нагороди, сказавши: «Забудьте все, що ви робили до цього. Шаблонів немає. Є тільки Ваша фантазія». І ми отримали абсолютно новий варіант, якого не було до цього ні в одній компанії. Це по-справжньому креативна пропозиція і креативний підхід. Який саме? Я розповім на панельній дискусії 20 вересня».
Єгор Валовські, співзасновник діджитал дизайн агенції «Nextpage»:
«Креатив здатний збільшити медіа-резонанс, якщо влучить в точку суспільного “нерву”. Ще декілька десятиліть тому засновники маркетингу чітко розділяли сформований та несформований попит у будь-яких галузях. Основні відмінності у тому, наскільки обізнаним є споживач та наскільки сталою є звичка та потреба у продукті. Перехід від несформованого попиту до сталої звички є одним із найскладніших завдань у маркетингу. Через креатив можна візуалізувати ту емоцію та досвід, із яким споживач ще не мав справи. Якщо продукт, який виводиться на ринок, є новим та вирішує проблему, і при цьому ми використовуємо якісний креатив, то вірусний ефект буде пропорційним прихованим очікуванням соціуму.
Як приклад можна розглянути концепт оновленого порталу Верховної Ради від нашої агенції. Сконцентрувавшись на запитах суспільства, ми виділили декілька точок фрустрації та запропонували вирішити недоліки поточного положення за допомогою нового інформативного та мультифункціонального сайту – із відкритою статистикою, детальним календарем, прозорим, зрозумілим та ясним порядком денним. Як результат – більше ніж 20 публікацій від провідних змі, +30 000 переглядів у соціальних мережах, та близько 200 репостів концепту і збільшення експертного капіталу нашого бренду».
Ірина Проніна, директорка з персоналу та юридичних питань в міжнародній скандинавській компанії Lantmannen Axa Ukraine:
«Я вважаю, що креатив додає натхнення. Lantmannen Аха – компанія, яка дбає про своїх співробітників та прагне зробити усе, щоб вони почувалися щасливими на роботі. І тут без фана та креативу ніяк. Люди настільки перенасичені інформацією в наш час, що звичайні методи комунікації вже не працюють. І нам на допомогу приходять креатив та нестандартні рішення. Нещодавно ми оновили цінності нашої компанії. І перед нами постало питання, як якісно донести їх до кожного? Нестандартним виходом став Арт-скрайбінг. Ми демонструємо цінності в новій яскравій формі. Вони з гумором і легко запам’ятовуються.
Працюючи з людьми, головне дати їм розвиватися на благо компанії та підтримувати залученість. Творча атмосфера, зокрема, сприяє креативу наших співробітників. Молоде покоління дуже залучається в створення корпоративного і брендового контенту. Самі співробітники швидко стають адвокатами бренду і генерують величезну кількість якісного контенту, який компанія може використовувати в своїй комунікації».
Анфіса Сіньова, директорка з маркетингу групи компаній «PrintStore Group»:
«Компанія PrintStore Group на реальних кейсах своїх робіт для партнерів і клієнтів готова продемонструвати як КРЕАТИВНІСТЬ може підвищити привабливість і вартість бренду і вашого продукту\послуги. Щороку наше дизайн-бюро проводить мозковий штурм і генерує ідеї для новорічних подарунків. І кожен раз – це як виклик. Наші партнери і клієнти із завмиранням серця чекають, що ж їм принесе Дід Мороз від нас в цьому році. І завжди це для них WOW-сюрприз! Нам приємно спостерігати за їхньою реакцією, коли вони розкривають подарунки і щиро радіють, наче діти. Для реалізації ідей ми із задоволенням співпрацюємо з українськими майстрами, які працюють в етнічному стилі й можуть запропонувати вироби з привабливими українськими мотивами. Кілька прикладів корпоративних новорічних подарунків: календар з картинами співробітників компаній-клієнтів на мольберті. Місія цього календаря – відкрити співробітників компаній-партнерів з несподіваного боку, познайомитися один з одним, надихнути інших колег до спроби розкрити свої таланти. Набір корисних приємних канцтоварів в коробці з собачками. М’яка іграшка Півник з логотипом компанії, який ми пропонували розмалювати разом із дітьми. Блокноти з символом року і «смайлики» як позитиватор. На прикладі цього сувеніру ми демонстрували можливість пост-друку нашого виробництва (ембосування, фігурна висічка та ін). Ще один креативний інструмент для підвищення пізнаваності, який використовує PrintStore Group – це колаборація з іншими брендами. Цього року, наприклад, ми спільно з «Сумки від Sokolova» розробили для компанії корпоративну пляжну сумку з логотипом PSG. Такий кросс-брендінг позитивно впливає на розширення клієнтської бази й лояльність партнерів. А ще ми періодично робимо з цієї майстринею розіграші на Фейсбуці. Це додаткові публікації, які збільшують медіа-резонанс. Як ми можемо допомогти майстрам із розвитком власного бізнесу? Наприклад, ми можемо розробити для ваших творчих продуктів / виробів ексклюзивну упаковку. Це відкриє можливість більш яскраво представити вашу продукцію\послуги і більш впевнено вийти з пропозицією до споживача»
Дар’я Мартиненко, керівниця проекту «Архітектурний хакатон», hallway.pro:
«Креативні проекти повинні бути частиною стратегії розвитку компанії, але лише за умови, що вони насправді є цінними для організації.
Проект створює цінність для бізнесу, якщо він забезпечує все те, що сприяє досягненню організацією заявлених первинних цілей, наприклад: збільшення рівня продажів; вихід на нові ринки; створення конкурентних переваг; збільшення впізнаваності бренду; збільшення трафіку клієнтів; формування моделі поведінки клієнта; реалізація маркетингової стратегії тощо.
Без чіткого розуміння цінності (користі) для бізнесу проект може забезпечити те, що звучить цінним, але насправді не є таким в одному конкретному випадку.
Розуміючи це, ми, сервіс персонального пошуку архітекторів і дизайнерів hallway, запустили проект «Архітектурний хакатон», в якому поєднали бізнес та творчість. Хакатон – це закритий івент, де 24 архітектора, розділені на команди, протягом дня створюють дизайн-концепти для реального об’єкту мережевого бізнесу (магазину, кінотеатру, ресторану, готелю…). Разом з експертами, концептологами і project-менеджерами команди проходять увесь шлях: від визначення завдання представником бізнесу, створення ідеї, опрацювання практичного плану реалізації проекту до презентації готової концепції. Фахівці навчаються взаємодіяти з великим бізнесом, виділяти Big Idea, ефективно управляти проектами, вкладатися в дедлайни та працювати в новій команді. Бізнес отримує чотири абсолютно нові дизайн-концепти, які сприяють досягненню поставлених цілей, та архітекторів, які здатні реалізувати запропоновані проекти. А hallway таким чином підвищує лояльність до свого бренду з боку архітекторів, залучає нових користувачів на платформу та виводить ринок послуг у сфері архітектури та дизайну на якісно новий рівень».