Навіщо Каньє Уест запустив виробництво кросівок з водоростей та чому український бренд «Ochis Coffee» виготовляє окуляри з кави та льону? Готель Bvlgari висаджує дерева разом з проєктом «Give a Ghaf» для покращення клімату та стає одним з перших готелів, що піклується про довкілля — для чого це бізнесу? Тому що сьогодні екосвідомість гарантує стабільність і процвітання, альтернативи немає.
Останнім часом все більше і більше компаній починають дбати про навколишнє середовище. Така маркетингова стратегія може принести власникам бізнесу чималий прибуток. Деякі бізнесмени заробили мільйони, виключно на екобізнесі, в той час, як інші змогли збільшити лояльність своїх клієнтів шляхом екосвідомості.
За словами Анни Баландіни, власниці агенції по візуальному мерчендайзингу VM Guru, через 10 років, компанії, в асортименті яких не буде продукції з позначкою «Еко», не будуть мати престижу серед споживачів, що відповідно, позначиться на продажах.
Тренд на екологічне
Якщо раніше ціллю будь-якої компанії був прибуток, то зараз в епоху освоєння космосу, електромобілів і нанотехнологій думати лише про гроші — досить тривіально. Звісно ви можете поставити прибуток на перше місце, але навряд чи покоління мілленіалів та зетів понесуть свої кошти вам. Бізнес має створюватися для розв’язання конкретної проблеми суспільства. Споживачі звикли та очікують, що корпорації піклуються про їх комфорт.
Але реальність сьогодення така, що задовільняючи потреби покупців, бізнеси часто забувають про навколишнє середовище. Наприклад: компанія Nestle була замішана у величезному скандалі. Проти неї був створений колективний судовий позов. Компанію звинуватили в тому, що для збору екологічних бобів масово вирубаються ліси в Західній Африці та використовується дитяча і рабська праця.
Тепер, окрім звичайних проблем споживацтва, які вирішує бізнес, в людей з’явилася ще одна проблема — екологія. Тепер кожен споживач, покупець розуміє, що ця проблема стосується і його також, коли на вулиці немає чим дихати або коли плаваючи в Таїланді на морі, не розумієш чи це медуза біля тебе пропливає, чи пластиковий пакет (і так 35 раз на день). Сьогодні бізнес має розв’язати дві проблеми: першу — це надати якісну послугу або товар, другу — потурбуватися про екологію. Якщо цього не зробити, можна втратити клієнтів.
За даними журналу «Forbes», нещодавні пошукові запити на тему змінення клімату в Google вперше в історії перевершили інтерес американських Інтернет-користувачів до “Гри престолів‘‘.
А дослідження Nielsen вже 5 років тому показали, що 81% користувачів по всьому світу вважають, що бізнес зобов’язаний дбати про навколишнє середовище. Україна в цьому напрямку поки що відстає, лише зараз екологічні питання поставлені на порядок денний.
Екологічність як маркетинговий хід
Більшість закордонних компаній розуміє, що бути еко-френдлі, це не просто тренд, а чудова конкурентна перевага, яка виділяє компанію серед інших. Чудовим прикладом є компанія Nike, яка заявила, що до 2025 року постачатиме і використовуватиме на своїх об’єктах виробництва виключно відновлювану енергію, а до 2030 року хоче скоротити викиди вуглецю по всьому глобальному ланцюгу постачань на 30%. Можливо і збіг обставин, але прибуток компанії у 2021 році збільшився на 27%.
Питання ставлення до навколишнього середовища, виходять на перше місце у світі серед молоді. Виступ 16-річної екоактивістки Грети Тунберг на асамблеї ООН з провокаційним лозунгом «Ви вкрали моє дитинство!», доводить: покоління Z турбується про сортування сміття, вирубку лісів, та забруднення океану. Вони розуміють: саме їм доведеться дбати про планету, щоб життя було надалі комфортним.
Лайфхак для компаній — залучіть увагу зетів до свого бізнесу завдяки екосвідомості сьогодні й завтра ви отримаєте прибуток. Глобальні страйки за клімат, які відбулися у 2019 році, де школярі та студенти вимагали від світових лідерів розв’язання проблем з глобальним потеплінням лише доказують, що проблема турбує молодь по всьому світу.
Вплив екологічних принципів на бізнес
За даними порталу biz. nv. ua безліч інвесторів все частіше вкладають кошти в компанії, що дбають про природу. І навпаки, ми можемо побачити суттєві негативні зміни у вартості капіталу тих компаній, що нехтують принципами екологічності.
У вересні 2015 року компанію Volkswagen звинуватили в підтасовуванні даних про шкідливість вихлопів своїх автомобілів. Компанії загрожував штраф, що призвело до падіння вартості акцій автогіганта на 30%. У лютому 2017 року німецький виробник заявив про виплату $ 4,3 млрд компенсацій через підтасування даних.
Канадська гірничодобувна корпорація й один з лідерів з видобутку золота Barrick Gold (ABX) у 2012 році вклала близько $ 8 млрд у чилійський проєкт з видобутку золота. Але через рік компанія потрапила в гучний скандал. Виявилося, що всі відходи виробництва зливалися в річку, воду з якої п’ють місцеві жителі. Barrick Gold оштрафували на $ 16 млн, а вартість акцій компанії менш ніж за рік знизилася з $ 42 до $ 16 за акцію. Це ще раз доказує: екологічність не лише змінює імідж компанії, але й впливає на капіталізацію.
Замість висновків
Бути еco-friendly та піклуватися про навколишнє середовище досить вигідно. Ми не лише отримуємо чисте повітря, кращу екологію та покращене здоров’я. З іншого боку, бізнес має більший прибуток внаслідок підвищення довіри клієнтів. Приблизно 77% споживачів готові переплачувати за товари компаній, чиї цінності та погляди вони розділяють.
Як результат — високий рівень лояльності споживачів і гарантована конкурентоспроможність для компаній з екомисленням. Також, таким компаніям легше знайти інвесторів для бізнесу. Інвестори розуміють, що тренд на екологічність зростає з кожним роком і все більше і більше готові інвестувати в екостартапи, та компанії, що дбають про екологію.
Фото в заголовку: Ноа Башер, https://unsplash.com/
Читайте також:
Наталка Мельничук про створення додатку «Пакован»: як сортувати сміття із задоволенням