Сучасний світ швидко трансформується й на зміну тотальній діджиталізації приходить втома від неї. Бренди мають адаптуватися до цього та шукати нові канали комунікації, щоб втримати увагу свого споживача.
Digital detox вже став не тільки частиною життя тих людей, чия робота пов’язана з інтернетом, а й глобальним трендом для всіх користувачів. Наприклад, співвласниця премії The Webby Awards Тіффані Шлейн та співвласниця медіаплатформи Huffington Post Аріана Хаффінгтон регулярно проходять цю процедуру.
Основи цифрової детоксикації було закладено в США в середині 90-х років рухом TV-Free America, основним гаслом якого став вислів «свобода від телебачення». З роками рух поширився, змінив назву на Center for SCREEN-TIME та став масовим засновником цифрового детоксу. Щорічно у травні більше 300 млн людей у всьому світі вимикають телевізор та інші цифрові пристрої (мобільні телефони, ноутбуки, планшети) на декілька днів, щоб приділити час реальному життю: родині, близьким, друзям, спілкуванню з природою.
Згідно з даними DMA (американська асоціація Data & Marketing), 41% опитаних зізналися, що вони видаляли власні імейли та реєстрували нові тільки через те, що вони отримували забагато рекламних повідомлень. Ще 24% повідомили, що збираються зробити це в майбутньому. Такі результати залишають нам лише 34% респондентів, яких не дратує стан їхньої електронної поштової скриньки.
В останньому звіті Ofcom (британський телекомунікаційний регулятор), вказано, що минулого року 34% споживачів зробили паузу в користуванні інтернетом. Найбільшими детоксерами є представники молодшого покоління, вони найчастіше видаляють облікові записи з соціальних мереж (58%).
Отже, компаніям та брендам доводиться шукати нові канали комунікації й винаходити комплексні маркетингові рішення, аби не втратити споживачів.
Деякі з нових світових трендів у маркетингових комунікаціях, на які варто звернути увагу:
- Digital outdoor як off-line комунікація бренду
Digital outdoor в США виріс на 35% з 2010 за даними PricewaterhouseCoopers та випередить традиційний outdoor вже у 2020 році. Outdoor — єдиний традиційний канал комунікації, який показав зростання минулого року в США. У мережі можна знайти безліч крутих кейсів, мені особисто дуже подобається цей приклад від Nike.
- Audio content — новий чорний бренд контенту
Він може мати безліч форм: підкасти, онлайн радіо, архіви на iTunes та Spotify, освітній аудіоконтент з інтеграцією бренду тощо. Власні підкасти вже запустили такі бренди як Barneys New York, Verizon, General Electric.
- Gaming як поле для інтеграції бренд-контенту
Сьогодні компанії та бренди, що ніяк не пов’язані з “gaming”, почали виготовляти бренд-контент на основі доповненої реальності (augmented reality) чи in-game рекламного контенту та навіть власні рекламні ігри (“advergames”).
- Event
Event-маркетинг створює фізичний зв’язок між брендом і його потенційним споживачем. Відносини вибудовуються через реальний досвід і залучення клієнта в різноманітні бренд-активності, при цьому використовується максимальна кількість відчуттів покупця. Надаючи йому щось, що він може побачити, почути, спробувати на смак чи дотик, ми занурюємо його у бренд і створюємо зв’язок між ними, збільшуємо впізнаваність бренда (brand awareness).
Ксенія Єфремова
Про автора: Ксенія має понад 15 років досвіду в маркетингових комунікаціях. У 2008 році вона отримала післяосвітній диплом з маркетингу у The Chartered Institute of Marketing. З 2008 року є співзасновницею та керуючою партнеркою агенції SAME&Friends.