Китайський Новий рік 2021 для багатьох азійських родин видався зовсім не таким, як зазвичай. Ці нові реалії життя не залишилися й поза увагою брендів. Як результат, рекламний креатив до Китайського Нового року 2021 мусив відмовитися від багатьох традиційних образів на кшталт відвідування родичів та святкування у великому родинному колі. Але сторітелінг продовжується і без цієї випробуваної часом тематики, даючи початок ще креативнішим кампаніям.
Nian (Apple, TBWA Media Arts Lab)
Ця історія про страх перед невідомим є новою інтерпретацією фольклору про походження новорічних традицій в Китаї. Відео, зняте на iPhone 12 Pro Max режисеркою Лулу Ван, розповідає історію сміливої маленької дівчинки, яка твердо вирішила знайти міфічне чудовисько «нянь» (яке у новорічну ніч «проганяють» барабанним боєм та феєрверками) і затоваришувати з ним. Зіткнувшись із нянем обличчям до обличчя, вона усвідомлює, що боятися його не варто, і це стає початком прекрасної дружби.
Year of the Ox (Adidas)
Компанія Adidas запустила до Китайського Нового року енергійну кампанію, залучивши до неї чимало відомих у Китаї знаменитостей. В центрі цієї кампанії опинилися лімітовані монетки, створені як у фізичному, так і віртуальному форматі. Ці монетки можна було відсканувати за допомогою застосунку Adidas, щоб отримати доступ до інтерактивної гри, в якій присуджувалися призи за вміння відгадати, про що ж мріють у Новий рік знаменитості.
Huatever You Want, Grab Got (Grab, Fishermen Integrated)
Сінгапурська технологічна компанія Grab випустила невеличке відео в стилі фільмів про кунг-фу. Йдеться в ньому про хлопчика, який ніяк не примудриться ухилятися від типового для цієї чудернацької родини «тай-цзі домашніх обов’язків», постійно збираючи на свою голову всю хатню роботу.
My Grandmother‘s House (Singtel)
Креатив до Китайського Нового року 2021 набув доволі іронічного звучання й у телекомунікаційної компанії Singtel, яка показала охоплену суперництвом родину, яка все ж рятує свято за допомогою технологій 5G. В цій історії бабуся, переглядаючи концерт, згадує, як вона колись відвідувала його зі своєю найкращою подругою, якої їй зараз дуже не вистачає. Побачивши, як вона й досі жалкує за втраченою через нісенітну суперечку дружбою, її діти переступають через своє вічне змагання і разом влаштовують віртуальну зустріч двох давніх подруг.
Yi Qi (Petronas, Ensemble Worldwide Malaysia)
Це анімаційне відео з Малайзії, на відміну від фільму Apple, розповідає не про чудовисько, а про тих левів, які щороку проганяють його своїм танцем. Дія його розгортається у міфічному селищі, де ці істоти танцюють під невпинний бій барабанів.
Танець лева – невіддільна частина малазійської культури, але коли весь світ завмер, креативники не могли не спитати себе «а що ж робитимуть цього року леви?»
Love Carries On (RHB Bank, FCB Malaysia)
Ще одна малайзійська кампанія розповідає під Китайський Новий рік цілком реальну і дуже зворушливу історію про батька, який доклав усіх зусиль, щоб мрії його доньки справдилися. Через спінальну м’язову атрофію ця дівчинка в зовсім юному віці втратила здатність ходити. Попри все її бажання вона не могла б дістатися до школи, особливо в умовах місцевого бездоріжжя. Тому батько щодня садовив її на плечі і вирушав разом із нею.
Обрамленням цієї історії стала промова доньки під час її випуску з університету.
Brawl Stars (Supercell, Mother Shanghai)
Якщо артхаузним фільмам притаманні загадковість, вражаючий візуальний ряд та численні питання, то цей ролик – артхауз.
Цей оригінальний зразок креативу до Китайського Нового року 2021 рекламує багатокористувацьку відеогру Brawl Stars, позиціюючи її як розвагу для всієї родини, яка на свято збирається разом. Хлопчик бере на себе місію дізнатися, ким же є найвправніший гравець в реальному житті. Втім, він швидко усвідомлює, що бути ним може абсолютно хто завгодно: вчитель, перукар, сусідський м’ясник, балерина, його власний дідусь…
No Sweetness Without Bitterness (Burberry, BBH China)
Китайський Новий рік – це ще й свято настання весни, але з локдаунами по всьому світу, відзначали його цього року доволі стримано. Мініфільм від Burberry, зокрема, містить чимало згадок про те, як сильно COVID-19 вплинув на святкування цього найвизначнішого для Китаю дня. Відео, в центрі якого маленька дівчинка, поступово розповідає історію її дорослішання. І в той час як вона стає старшою, вона починає усвідомлювати, що радість і сум часто йдуть рука об руку.
І, звісно, листівки та червоні конверти…
На Китайський Новий рік родичі та друзі традиційно дарують одне одному червоні конверти з грошима як символ удачі. Підтримуючи цю традицію, модний бренд Burberry замовив дизайн таких конвертів «на удачу» у цілого ряду талановитих художників. Ось кілька мистецьких робіт, створених ними спеціально до Китайського Нового року 2021.
Оскільки цього року лише один день відділяє Китайський Новий рік від Дня закоханих, агенція BBDO Singapore майстерно обіграла таке подвійне свято літерами «X» та «O». Якщо поглянути з одного боку на таку листівку, вона вітає з Роком Бика («OX»), а з іншого – передає поцілунки символічною фразою «XOXO».
Агенція Distillery, зі свого боку, знайшла цікавий спосіб обмінятися червоними конвертами, не забуваючи про соціальне дистанціювання. Вона створила конверти один метр завдовжки.
Звісно, найпростішим способом убезпечити себе є віртуальний червоний конверт. Такий обмін подарунками онлайн теж вже став традицією в Китаї. Але бренд Skittles, чий креатив до Китайського Нового року 2021 набув доволі дивного вигляду, і тут знайшов спосіб виокремитися.
Skittles створив, мабуть, найбільш морочливий червоний конверт за всю історію їх існування. На нормальний цифровий конверт досі клацнути один раз, щоб його відкрити. А на конверт від Skittles треба клацнути 50000 разів. Це – десь три години безперервного клацання. Щоправда, містить цей конверт 50000 юанів. Тобто воно того варте. Мабуть.
Принаймні в соцмережах Китаю ця ідея обговорювалася дуже жваво, і скептиків та ентузіастів у неї вистачало.
Джерело 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
До створення листівок до Китайського Нового року долучилася і українська студія Юрка Гуцуляка, яка обіграла в своєму дизайні жуйну природу символу 2021 року.