Цього року агентство Havas PR Kyiv розробило та реалізувало креативну комунікаційну кампанію для HeForShe Arts Week 2021 і премії Women in Arts. Кампанія складалась із діджитальної активації, SMM, роботи з медіа й інфлюенсерами, а також з outdoor-активацій.
У результаті команді агентства за тиждень вдалось привернути увагу 6,6 млн українців. Чому головним символом кампанії стали зорі, як на колонах Національного музею історії України з’явились рожеві стрічки та чи є сексизм у мистецькій галузі, розповідає команда Havas PR Kyiv.
Жіноче лідерство, що надихає та запалює іскри
Команда запропонувала обрати темою тижня мистецтв «Жіноче лідерство». Адже попри позитивні зміни, що відбуваються у суспільстві, негативні стереотипи щодо жінки-лідера все ще живуть у думках наших людей. І, на жаль, для індустрії мистецтв ця проблематика неабияк актуальна. Ми знаємо багато імен чоловіків-митців, проте жінці найчастіше відводять роль музи та супутниці художника. В межах тижня HeForShe Arts Week 2021 хотіли прагнули привернути увагу саме до мисткинь й показати, який внесок вони зробили та продовжують робити у мистецтво.
Щоб підкреслити тему та головну ідею, було вигадано лаконічний слоган для заходу. Гасло «Палаю-Надихаю»/Inner fire to inspire, на думку команди агентства, якнайкраще вказує на іскру, яка є в кожній мисткині та у кожного лідера. Адже саме ця іскра надихає та мотивує слідувати за лідером й «палати» ідеєю.
Тизерна кампанія та старт тижня мистецтв
Наступним кроком став анонс HeForShe Arts Week 2021. Роботу над проєктом почали з розробки айдентики заходу. Її основою стали зорі, які в українському фольклорі та культурі багатьох народів символізують жінку. Крім того, із зорями також асоціюють внутрішній вогонь та орієнтир на шляху. Їхнє осучаснене зображення можна було зустріти на афішах HeForShe Arts Week 2021, на віжуалах у соціальних мережах та на світлових інсталяціях, якими розпочинався тиждень мистецтв.
Далі було запущено тизерну кампанію у соціальних мережах. Аби підігріти інтерес публіки до майбутнього заходу, команда Havas PR Kyiv створила 5 цікавих колажів із картинами Фріди Кало, Боттічеллі та Соні Делоне, підписи до яких нагадували, що HeForShe Arts Week 2021 вже близько. Саме ці зображення ЗМІ найчастіше обирали для того, щоб проілюструвати матеріали про тиждень мистецтв.
День старту HeForShe Arts Week 2021, який розпочався у Міжнародний жіночий день, відзначили світловою 3D-інсталяцією на пам’ятнику княгині Ольги на Михайлівській площі у Києві. Головним зображенням інсталяції також стали зорі, які втілили внутрішнє полум’я усіх лідерок-мисткинь. Водночас маджентовим кольором, відтінком руху HeForShe, було підсвічено визначні будівлі у трьох містах України. Серед них: Львівський Національний Академічний театр опери та балету у Львові, Дніпровський національний історичний музей імені Дмитра Яворницького у Дніпрі та Національна опера України у Києві.
Також за ініціативою команди Havas PR Kyiv колони Національного музею історії України загорнули у 300-метрову маджентову стрічку з іменами 150-ти українських мисткинь та діячок культури, від минулого до сьогодення. Серед них — письменниці, художниці, співачки, режисерки, акторки, дослідниці та кураторки, які зробили неоціненний внесок у культурну спадщину нашої країни й продовжують її збагачувати.
Креативна розсилка для блогерів та підтримка відомих українських жінок
Проєктом з інфлюенсерами вже нікого не здивуєш, але для залучення більшої аудиторії та розширення охоплення всієї кампанії співпраця з блогерами й лідерами думок — просто маст-хев. Тож 29 блогерів отримали подарунок від HeForShe Arts Week 2021: неонову лампу зі слоганом «Палаю-Надихаю», мерч руху та листівку із двома (для інфлюенсера та його аудиторії) промокодами на платформу MEGOGO, де був доступний документальний фільм про цьогорічних переможниць премії.
У результаті лідери думок згенерували більше 50-ти сторіз та публікацій, загальне охоплення яких склало 525 000 контактів. Проєкт підтримали співачка ONUKA, ведучі Ярослава Кравченко, Марічка Падалко, Даша Коломієць, та інші.
Робота зі ЗМІ та нативні спецпроекти
Протягом двох тижнів про HeForShe Arts Week 2021 та премію Women in Arts згадало 55 топ-медіа країни. Крім традиційних форматів, таких як анонс, прес-реліз, інтерв’ю та радіоефір, було реалізувано 2 спецпроєкти з медіа. Мета цих спецпроєктів — якісніше та глибше розкрити проблематику гендерної нерівності.
Аби дізнатись, що українські мисткині думають про сексизм та гендерну дискримінацію у своїй галузі, разом із bit.ua поговорили з двома номінантками премії Women in Arts. А в інтерв’ю 24 каналу координаторка руху HeForShe UN Women Ukraine Ольга Дячук та креативна директорка Ukrainian Institute, кураторка Премії Women in Arts Тетяна Філевська розказали, чому світ змінюється, чому для жінки дуже важливо себе цінувати та як залучати чоловіків до руху за права жінок.
Замість підсумків
До календаря HeForShe Arts Week 2021 увійшли 29 мистецьких подій. Серед них — вистави, кінопокази, інсталяції, лекції, дискусії, виставки, відеомапінг та багато іншого. Для порівняння, минулого року, програма заходу налічувала лише 15 подій. Таке масштабування і зростання проєкту вказує на його актуальність та необхідність для українського суспільства в цілому. Проте й таким важливим кампаніям потрібна креативна та багатоканальна комунікаційна платформа, якій під силу максимально залучити аудиторію й підняти у медіаполі важливі дискусії та обговорення. Команда Havas PR Kyiv вірить, що наступного року програма HeForShe Arts Week буде ще насиченішою, а кількість імен українських мисткинь щороку зростатиме у геометричній прогресії.
Більше про українські на міжнародні проєкти і кампанії про гендерну рівність читайте за цим посиланням.