До рейтингу увійшли онлайн-медіа, редакції яких створюють авторський, оригінальний контент, ключовою метою якого є поширення новинної інформації в Інтернеті. Це сайти соціально-політичного, спортивного, бізнесово-фінансового, ІТ, інформаційно-розважального та медійного спрямування (зокрема радіо, преса та ТБ).
Онлайн-медіа — це видання, які публікують або транслюють новини, статті, відео, оновлення та будь-яку супутню інформацію українською або російською мовою.
Рейтинг складений за кількістю унікальних відвідувачів за квартал (середньомісячний показник) на основі закритих даних платформи Similarweb. Унікальні відвідувачі за даними Similarweb — це один візит користувача з будь-якого пристрою.
Комітетом ІнАУ з питань інтернет-реклами було прийнято рішення провести наступні рейтинги:
Рейтинг топ 100 українських онлайн-медіа, редакції та головний офіс яких знаходяться на території України. До десятки найпопулярніших тут увійшли:
До сотні українських онлайн-медіа увійшли видання: 74 соціально-політичного, 8 бізнесово-фінансового, 5 спортивного,4 ІТ, 6 медійного та 3 розважального напрямів.
Понад 10 онлайн-медіа — це регіональні видання, які також потрапили до сотні найпопулярніших серед українських онлайн-видавців за перший квартал.
Рейтинг топ 100 онлайн-медіа, які читають з території України. До десятки найпопулярніших тут увійшли:
Згідно дослідження, українці цікавляться і закордонними медіа. Зокрема до рейтингу потрапило понад десяток російських онлайн-медіа, чотири з яких під забороною в Україні.
«Місією Комітету з питань інтернет-реклами при ІнАУ є розвиток вітчизняного ринку цифрової реклами в тому числі за рахунок проєктів, які допомагають в складанні загальної прозорої картини всіх гравців ринку. Я дуже вдячний всім партнерам та команді, завдяки яким з’явилась можливість проведення першого рейтингування онлайн-медіа, яке ми плануємо зробити регулярним», — повідомив Іван Кучеренко, голова Комітету з питань інтернет-реклами при ІнАУ.
«Similarweb має на меті надавати прозорі та незалежні дані про трафік сайтів для оцінки будь-якого ринку, в тому числі і ринку онлайн-медіа України. Володіючи даними про конкурентне середовище та потенційних партнерів, будь-яка компанія зможе приймати зважені рішення про власний розвиток і оптимальну маркетингову стратегію. Ми дуже цінуємо можливість співпрацювати с Інтернет Асоціацією України над цим проєктом і привносити більше обізнаності про онлайн-медіа ринок України», — повідомляє Міла Шик, акаунт-менеджерка Similarweb.
До списку не увійшли:
- новинні агрегатори
- сайти про погоду
- сайти виключно з телепрограмами
- сайти виключно з результатами спортивних матчів
- сайти, на яких основний контент створюється користувачами
- сайти органів влади, включно з загальноукраїнськими, муніципальними тощо
- сайти курсів валют
- сайти про гороскопи та гадання
Партнером рейтингу виступила компанія MGID.
Повну версію загальних результатів дослідження можна знайти за посиланням.
Читайте також: поради, лайфхаки, факапи у взаємодії зі ЗМІ та партнерами — головне з п’ятого вебінару для культурних менеджерів.