Ось уже впродовж 20 років Radioaktive Film втримує свої позиції провідної продакшн-компанії України. Вона надає повний спектр послуг на вітчизняному ринку та за кордоном (Польща і Грузія). Компанія Radioaktive знімає художні фільми, телешоу, рекламні ролики, документальні фільми, онлайн-контент і фото та приваблює клієнтів вражаючими локаціями, чудовими акторами і масштабними декораціями.
Матеріал опубліковано в межах партнерства з TechUkraine.
За час, що минув від заснування компанії у 1998 році, команда Radioaktive виконала цілий ряд новаторських проєктів і зробила Україну привабливим знімальним майданчиком для британських та американських компаній. Співзасновник Radioaktive Дарко Скульський зібрав навколо себе постійну команду з понад 50 висококваліфікованих фахівців у сфері продакшену, чиї роботи здобули світове визнання.
Компанія Radioaktive працювала над відзначеними численними нагородами короткими відео для таких брендів як Audi, BMW, Lacoste, Huawei, Hyundai, Nike, Apple (Bounce і ECG), Xbox і AFK Arena (відео з Елайджею Вудом). Також вона долучилася до роботи над відомим мінісеріалом HBO «Чорнобиль», кліпами Cellophane американської співачки FKA Twigs, Iron Sky Паоло Нутіні, Up&Up гурту Coldplay тощо.
Команда Radioaktive працювала над 19 кампаніями-лауреатами Cannes Lions, серед яких Blood Normal від Libresse, відзначена в Каннах Гран-прі Glass Lion та Titanium Lion. Роботи Radioaktive здобули визнання на таких престижних конкурсах як British Arrows, MTV VMA, Epica Awards та Shots Awards. В 2018 році Radioaktive стала Продакшн-компанією року Shots Awards.
У чому була проблема?
Минулого року компанія Radioaktive працювала над рекламною кампанією VR-платформи Oculus (що належить Facebook), для якої вона знімала проморолик.
Першим і найголовнішим викликом майстерності команди Radioaktive тут стала необхідність працювати віддалено та координувати свою роботу з командами з інших куточків світу. Зйомки велися в умовах пандемії COVID-19, глобального локдауну та карантинних обмежень. Режисер Ян Понс Джуелл прибув до Києва і залишався в Україні літом 2020 року, щоб працювати над роликом, не перетинаючи зайвий раз кордон під час карантину.
Другою великою проблемою виявилася необхідність передати віртуальну реальність у форматі фільму. Коли мова заходить про фільми з видом від першої особи, глядачі звикли очікувати хаотичні рухи ручних камер або абсолютно не кінематографічний масштаб серіалів на кшталт «Піп Шоу». Але ж насправді ми бачимо світ, як реальний, так і віртуальний, зовсім не так!
«Ручні камери вкорінилися в термінології кінематографу як синонім виду від першої особи. Але ж у нас в очах картинка не трясеться, – пояснює режисер Ян Понс Джуелл у своєму інтерв’ю для Little Black Box. – Навіть коли ви біжите, ваші очі лишаються найдосконалішим підвісом на планеті. Вони постійно адаптуються, в той час як ви підскакуєте вгору-вниз. Ваш зір – найнеймовірніша технологія з усіх, що існують. Тому я хотів показати реальний вид від першої особи, який насправді є на диво плавним і має лазерну точність».
Яке рішення?
Одним із характерних аспектів виду від першої особи та віртуальної реальності є відчуття, наче камера прикріплена до тіла. Щоб створити цю ілюзію, показавши в кадрі руки, команда знайшла на диво лоу-тек рішення – режисер запросив дівчат-близнючок зіграти відповідно праву та ліву руки.
Коли ви дивитеся новий проморолик Oculus, різноманіття сцен та стилів створює враження, що продакшн був дуже складним процесом. Так воно, власне, й було – численні сцени, складні декорації та продакшн-дизайн, величезний акторський склад і широкий спектр технік.
Більшість сцен були передані одним кадром і додаткових ракурсів не потребували.
Перед самими зйомками Ян Понс Джуелл, фоторежисер Мауро Чіарелло та перший асистент режисера Джеймс Даєр створили покадрову «чернетку» (crap-o-matic) ролика. Для цього їм довелося побігати в одному з київських парків з іграшковими автоматами AK-47, підшукуючи найкращі кадри за допомогою камери смартфону. Ян зображав праву руку, а Мауро – ліву. І саме такі планування та підготовча робота і дозволили команді продемонструвати справжню майстерність, коли настав час для зйомок.
Коли ми перескакуємо від сцени до сцени, ми бачимо, що кожна з них містить якийсь креативний трюк, якусь хитрість. Сцена зі «Світу Юрського періоду», наприклад, була знята з ультрафіолетовою підсвіткою. З такою технікою Джуелл і Чіарелло свого часу експериментували, працюючи над так і не випущеним кліпом Каньє Веста. Натхненням для цієї сцени став рівень в грі Jurassic World Aftermath, де гравець мусить ховатися від велоцирапторів у лабораторії. Ці ефекти було відтворено лише за допомогою можливостей камери, зафарбувавши тіні чорним і створивши на знімальному майданчику пласке «двовимірне» освітлення.
Звісно, відтворити фантастичні віртуальні світи Oculus було б неможливо без численних спецефектів. Їх забезпечила студія Mill London на чолі з креативним директором Деном Вільямсом, виконавчим продюсером Алексом Фітцджеральдом та постановником візуальних ефектів Адамом Дроєм, яким також доводилося творити свою магію в умовах віддаленої роботи.
Які кінцеві результати?
Проморолик Oculus – First Steps відтворює всю імерсивність та переконливість цієї VR-платформи. Креативні та технологічні команди наразі переосмислюють потенціал інтерактивних медіа для сторітелінгу. Вони опановують нове середовище для наративу, застосовуючи для цього технологічні рішення в ході зйомок та креативного продакшену.
Працюючи над цим проєктом, компанія Radioaktive, як і завжди, допомогла максимізувати його цінність. А це, в свою чергу, відкриває нові можливості для креативності та реалізації таких проєктів в Україні.
Проєкт «Підвищення конкурентоспроможності креативних індустрій та машинобудування завдяки рішенням українських ІТ-компаній» реалізується платформою TechUkraine у партнерстві з АППАУ — Асоціацією підприємств промислової автоматизації України, Міжнародною асоціацією Culture and Creativity та за фінансової підтримки уряду Німеччини через GIZ.
До речі, нещодавно, у День Києва, ми могли бачити ще одну роботу Radioaktive Film, зняту новозеландським режисером, яка показує, що Україна – це Pretty cool place.