Том Пойнтер, директор британського агентства Southpaw, ділиться досвідом боротьби зі стресами та креативним вигоранням, а також методами психологічної підтримки, впровадженими в його агентстві
– Де Джон? Я його не бачив сьогодні.
– Дзвонив, сказав, що не прийде, йому погано.
– Що трапилося?
– Стрес. Не знає навіть, коли повернеться
Зізнайтеся, хто хоч раз чув такий діалог? Я гадаю, чимало з тих, хто зараз читає цю статтю, стикалися з подібним відчуттям. Це професійна хвороба креаторів: вигорання.
Життя рекламного агентства може бути захоплюючим, різноманітним та дуже креативним — із блискучими нагородами для талановитих та амбітних. Але в усього цього є й зворотній бік — безсонні ночі, виснажлива робота в полі. Дедлайни, які нагадують гільйотину, внутрішня конкуренція та конфлікти, неавторитетний або некомпетентний топ-менеджмент, надто стислий бюджет…
Така атмосфера нагадує замкнений котел, в якому все кипить, люто гримить і постійно загрожує вибухом. І це досить типова ситуація. Реклама — це історично жорстка галузь, яка вимагає досконалої майстерності, щоб забезпечити той креативний, а згодом і маркетинговий успіх, якого клієнти (та й самі агентства) очікують від тих, кого вважають головними творчими одиницями.
Захистити всіх
Всі ці проблеми відносно легко сприймаються поколінням, яке підростає та переповнене амбіціями і хоче вразити світ за будь-яку ціну. Енергії в них поки вистачає, її треба лише правильно спрямовувати. (Знов-таки, ми говоримо про більшість, там теж є свої індивідуальні особливості).
А от що робити з нами — працівниками віку 30+, 40+ та 50+? Хоча більшість із нас і отримує вищу заробітну плату, ми піддаємося і більш високому професійному тиску. Крім того, додайте такі позаофісні обставини, як хворі батьки, проблемні діти-підлітки та витрати на життя, що постійно зростають. Усе це означає, що вихідні вдома далеко не завжди дорівнюють відпочинку від стресів.
Ми вважаємо, що для ефективної підтримки психічного здоров’я треба відмовитися від помилкової думки, що вік та досвід нарощують у людини броню, гідну Термінатора. Як зазначає наш OPS-директор Ден: «Насправді, часто співробітники 50+ відчувають більший тиск на робочому місці хоча б тому, що прикривають помилки недосвідчених молодших працівників».
Висновок: питайте і не мовчіть! Не варто боятися, що прохання про допомогу поставить під сумнів вашу ефективність! В агентстві ми визнаємо, що відверте спілкування настільки ж важливе, як і політика керівництва, яке просто повинно піклуватися про всіх.
Кірстен, наш account executive, каже: «У цій галузі багато амбітних трудоголіків, але, я думаю, все ще існує думка, що прохання про підтримку для когось є ознакою некомпетентності. Я особисто спостерігала це і у колег в агентстві, і у деяких представників клієнтів».
Вчасно поговорити — це завжди добре
Одним із плюсів життя агентства є загострене почуття товариства та дружби. Але з власного досвіду знаю: немає нічого важчого та виснажливішого, ніж потреба зібрати команду.
Незважаючи на те, що природне спілкування між однолітками та комунікації з керівництвом мають вирішальне значення, двоє людей зі стратегічного відділу агентства — Лаура та Фей — нещодавно пройшли спеціалізоване навчання і отримали кваліфікацію медичних працівників зі психічного здоров’я. Цей інтенсивний курс — очевидний крок вперед у забезпеченні роботи персоналу, тому що тепер ми знаємо, до кого звертатися в разі настання таких проблем.
Як каже Лаура: «Зазвичай ми очікуємо, що хтось із наших співробітників обов’язково матиме навички надання першої медичної допомоги. Але ми повинні мати таку ж впевненість в тому, що хтось на роботі зможе надати нам першу психологічну допомогу. Потрібно розуміти, що рівень важливості цих факторів однаковий».
Коли клієнт тебе образив
Кожен, хто хоч раз брав участь у тісній роботі з клієнтом під час реалізації проекту, знає, наскільки важливим є налагоджений зворотній зв’язок, побудований на взаєморозумінні. І коли реакція клієнта раптом виявляється не такою, якої ви очікували, це може боляче вразити. Особливо це стосується креаторів-початківців (хоча, якщо чесно, з досвідом це не стає простіше).
Бен — один із наших молодших креаторів, ділиться своїм секретом: «Я нещодавно почав медитувати щодня. Це, як я виявив, допомагає мені боротися зі стресом. Я думаю, що в творчому плані легко потрапити в пастку невпевненості у собі. Важливо пам’ятати, що креатив — річ суб’єктивна, і хоча би намагатися не сприймати речі надто близько до серця. Ви повинні пам’ятати, що критика не стосується вашої особи, люди просто хочуть досконалості, як вони її розуміють».
Приклад щоденної медитації Бена для боротьби зі стресом став важливою частиною нашого недавнього впровадження — щорічного «тижня оздоровлення». Це особливий комплекс, куди обов’язково входить керована медитація. Щорічно ми використовуємо «тиждень оздоровлення» як спосіб знайти нові шляхи боротьби зі стресом, навчитися спокійніше приймати важкі рішення, бути натхненними та вчитися один у одного.
Головне – не прикидатися
Як генеральний директор компанії Southpaw, за свій 20-річний досвід роботи в галузі я відчув значне покращення. Що стосується психічного самопочуття, я віддаю перевагу виразу «психічна тренованість» і вважаю, це геніально, що це перестає бути табу.
На моїй першій роботі в рекламі наприкінці 90-х, люди зазвичай знімали стрес за допомогою обідів з випивкою. Тепер ми можемо так організовувати процеси, розподіляти інструменти та обговорювати нові ідеї, щоб допомогти підтримати, надихнути та розвинути кожного талановитого співробітника агентства.
Частина ролі та привілею бути топ-менеджером полягає в тому, щоб тренувати та розвивати свою команду. Це не означає просто розповідати їм, як писати стратегію чи аналізувати дані опитувань споживачів. Це означає, перш за все, піклуватися про кожного індивіда, якого ти взяв на роботу, розуміти його світ — як всередині, так і зовні — і мати емоційно пов’язані стосунки. Якщо у вас цього немає, ви спокійно можете купити роботів — люди вам ні до чого.
Немає сумнівів, що нове покоління креаторів має інші очікування та потреби, ніж ті, хто пройшов перед ними. Але наша корпоративна культура не може бути сталою: вона повинна адаптуватися, щоб заохочувати, підтримувати та зв’язувати усіх в одну команду, незалежно від віку чи досвіду.
Дуже багато підприємств заявляють про свою неперевершену корпоративну культуру, наводячи такі приклади, як день собаки в офісі. На мою думку, коли у вас насправді є правильна корпоративна культура, ви це просто відчуваєте, і вам не потрібно про це говорити.
У Southpaw ми не сприймаємо психічне самопочуття в команді як належне і не віримо, що у нас настільки все добре. Кожен день починається по-новому, з новим набором викликів. Кожен день ми вчимося адаптуватися та підтримувати один одного. Головне — ми робимо це разом.
Автор: Том Пойнтер, директор агентства Southpaw
Фото в заголовку: Бетані Шентезі, https://unsplash.com/