• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Аналітика

Дослідження «Креативна економіка – нова економічна епоха XXI ст.». Висновки й тренди

22 Грудня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Дослідження «Креативна економіка – нова економічна епоха XXI ст.». Висновки й тренди
Share on FacebookShare on Twitter

Оприлюднено результати фундаментального дослідження «Креативна економіка – нова економічна епоха ХХІ ст.». Це дослідження проведено консорціумом у складі: громадської організації «ГОУЛОКАЛ» у партнерстві з громадською спілкою «Центр розвитку креативної економіки» спільно з громадською організацією «Центр розвитку ринкової економіки»(CMD-Ukraine) в рамках гранту від глобальної філантропічної організації Luminate.

Публікуємо основні висновки, зроблені за результатами дослідження

Креативна економіка вперше була концептуалізована в 1960-х, а сам термін був вперше визначений як «творення цінності внаслідок ідей» у 2001 році в книзі Джона Хокінса «Креативна економіка: як люди заробляють гроші на ідеях». У 2008 році відбулася Конференція ООН з питань торгівлі та розвитку (ЮНКТАД), на якій було погоджено термінологію та концепцію креативної економіки. Креативна економіка розглядається як сукупність видів економічної діяльності, що базуються на знаннях, творчості, інтелекті, технологіях та інноваціях, які мають високий потенціал прибутковості та створення робочих місць.

Дослідження демонструє, що креативна економіка окрім традиційних креативних індустрій охоплює також наукові дослідження та розробки, освіту, моду, інжиніринг, туризм, сервіс, виробництво креативної продукції. Такий підхід дає можливість більш цілісно й комплексно оцінити сектор креативної економіки з врахуванням сучасних тенденцій: посилення впливу цифровізації та технологій, стирання меж між секторами та галузями, перехресть творчості, культури, економіки та технологій. Він також дозволяє кристалізувати «ДНК» креативної економіки — здатність створювати інтелектуальний капітал, який має високий потенціал дохідності, створення робочих місць та експорту, одночасно сприяючи соціальній інклюзії, культурному різноманіттю та розвитку людського потенціалу.

2021 рік оголошено ООН «Міжнародним роком креативної економіки для сталого розвитку». Аналіз показав, що креативна економіка — одна з найбільш динамічних сфер економіки: світовий ринок креативних товарів за останні 10 років подвоївся, сягнувши $509 млрд. Сектор креативної економіки у світі зростає на 30% на рік і сьогодні вже сягає 6,1% світового ВВП. Масштаб креативної економіки у різних країнах варіює від 2% до 10% ВВП.

За оцінками ООН, індустрії креативної економіки генерують річний дохід $2,25 трлн, а глобальний експорт перевищує $250 мільярдів на рік. Сектор генерує понад 50 млн робочих у всьому світі.

Серед ключових глобальних трендів розвитку креативної економіки:

  • Ринок праці майбутнього потребуватиме м’яких, когнітивних, адаптивних та творчих навичок;
  • постійний доступ до контенту (доступ до інформації в режимі онлайн) збільшить потенціал продажу креативної продукції;
  • посилення впливу цифровізації та технологій призведе до появи нових «відтінків» індустрій креативної економіки та способів її просування;
  • цифровізація креативної економіки потребуватиме належного захисту цифрових прав людини;
  • розвиток електронної комерції збільшить масштаби креативного бізнесу;
  • сектор інтернет-реклами, що демонструє стрімке зростання, стане одним з головних каналів продажу креативної продукції;
  • відбудеться посилення ролі індустрії моди;
  • сільські населені пункти розглядатимуться як території з потенціалом розвитку креативної економіки.

За оцінками авторів дослідження в Україні креативна економіка з 2013 до 2019 р. зросла у 3,5 раза — з 74,2 млрд грн до 258,9 млрд грн. У 2019 р. частка креативної економіки у валовій доданій вартості склала 7,6%. Основний виробник доданої вартості сектору креативної економіки в Україні — ІТ галузь (24,6%); архітектура й інжиніринг — 9,2%, інформаційні послуги — 7,8%, кіно та телебачення — 7,8%, реклама та маркетинг — 7,7%, деревообробна промисловість — 6,1%, наукові дослідження та розробки — 5,1%, консультування з питань комерційної діяльності й керування — 4,3%.
Стрімко зростають й обсяги реалізації креативної продукції (товарів, робіт, послуг): з 130,7 млрд грн у 2010 р. до 617,3 млрд грн у 2019 р. або 3,5% та 5,8% у загальному обсязі реалізованої продукції. В Україні кількість зайнятих у креативній економіці складає близько 913 тис. осіб.

Динаміка експорту товарів, вироблених у секторі креативної економіки, є нестабільною. Протягом 2011-2014 років постачання креативних товарів зросли з 1,1% до 1,4% у загальному експорті товарів. У 2015 році відбувся різкий спад й станом на 2020 рік показник складає близько 1%. Основна частка українського експорту товарів креативної економіки — меблі (43,0%), а також текстильні вироби для меблювання (7,8%). Натомість експорт послуг стабільно зростає — з 15% у 2013 р. до 30% у 2020 році у загальному експорті послуг. Найбільша частка припадає на сферу ІТ — інформаційних (17,7%) та комп’ютерних послуг (67,8%). Потенціал розвитку сектору креативної економіки в Україні наразі обмежується незначним припливом капітальних інвестицій.

Обсяг капітальних інвестицій в креативну економіку України протягом 2010-2019 років зріс з 6,8 млрд грн до 30,1 млрд грн або 3,8% та 4,8% у загальному обсязі капітальних інвестицій. Порівняно мала частка сектору креативної економіки у залученні капітальних інвестицій є типовим явищем, оскільки основним ресурсом у більшості галузях є людський капітал.

Розвиток креативної економіки не вимагає значних капіталовкладень (як, наприклад, для побудови інфраструктури, об’єктів промисловості), а може започатковуватися на інтелекті, знаннях, таланті працівників і підприємців. Звідси інвестування в креативну економіку є важливим фактором соціального розвитку, адже у зв’язку із доволі несприятливими соціально-економічними умовами в Україні багато молодих та талановитих людей виїжджають за кордон у пошуках кращої роботи та вищого рівня життя.

Інвестування в креативну економіку дозволить талановитим людям реалізовувати себе в Україні та суттєво збільшувати свої доходи без еміграції. В рамках дослідження проведено імпакт-моделювання розкриття потенціалу креативної економіки в Україні для визначення галузевих і макроекономічних ефектів. Згідно з результатами моделювання збільшення частки креативної економіки у ВВП з поточних 7% до 10%, забезпечить зростання:

  • ВВП на 5,3% — 182,1 млрд грн;
  • експорту на 5,9% — 95,6 млрд грн;
  • імпорту (проміжне споживання) на 4,6% — 90,3 млрд грн;
  • оплати праці найманих працівників на 5,2% — 89,6 млрд грн;
  • валового прибутку підприємств на 5,5% — 92,7 млрд грн;
  • ПДВ та акцизів (внутрішні) на 4% — 3,4 млрд грн;
  • інших податків, пов’язаних з виробництвом на 7,8% — 2,4 млрд грн.


Моделювання розвитку сектору креативних товарів показало найбільше зростання випуску продукції у сфері виробництва деревини та паперу; одягу і текстилю; меблів тощо. Серед креативних послуг основне збільшення випуску відбудеться у сфері комп’ютерного програмування, рекламної діяльності, маркетингу, видавничої справи, кіно, телебачення, радіо тощо.

В Україні відбувається асиметричний розвиток індустрій креативної економіки. Можливість одержання високих прибутків у секторі ІТ, що наразі бурхливо розвивається внаслідок легкого доступу до професії через аутсорсинг, стає рушійним фактором прискореного розвитку комп’ютерних та інформаційних послуг в України та визначає загальну позитивну динаміку сектору креативної економіки. Проте решта сегментів креативної економіки України розвиваються доволі мляво або навіть стагнують. Це зумовлено низкою причин, серед яких: низький і географічно нерівномірний попит на товари та послуги креативних індустрій, недостатнє фінансування та кадрове забезпечення, прогалини у захисті інтелектуальної власності та авторських прав.

Для виправлення ситуації потрібна більш сфокусована та комплексна державна політика з розвитку креативної економіки України. В дослідженні запропоновані, зокрема, наступні механізми стимулювання розвитку креативної економіки України:

  • Запровадження безповоротної фінансової підтримки стартапів у сфері креативної економіки через Український фонд стартапів;
  • розбудова мережі креативних хабів;
  • здешевлення кредитів для суб’єктів сфері креативної економіки.

Докладно ознайомитися з дослідженням та його результатами можна за посиланням.

Фото в заголовку: Джейкоб Оуен, https://unsplash.com/


Читайте також:

Мерчандайзинг в Україні: аналіз ефективності та головних інструментів

Теги: креативна економікакреативні індустріїкреативністьмастрідиринки та дослідження

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо
Маркетинг і Комунікації

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо

7 Травня, 2025

В Україні розпочато оцінювання робіт наймасштабніших рекламних змагань креативності — Ukrainian Creative Awards 2025. Двадцяти командам міжнародних та національних експертів належить оцінити 1755 робіт у 4-х рекламних фестивалях України. Імена...

Читати даліDetails

Таня Поставна: сьогодні мама, завтра продюсерка

Прийом заявок на конкурсну програму №3 «Ти та Київ»: креативне відео про Київ

РЕКОМЕНДОВАНО

Ідеї

Ікона чистоти та стилю: MAKE SENSE створили лонч-кампанію для перших в Україні чорних вологих серветок Naturelle

29 Квітня, 2025
Маркетинг і Комунікації

Камери, світло, сенси: 18-й Український маркетинг-форум запрошує шукати своє серед героїв нашого часу

18 Квітня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки
Бізнес та Інновації

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

9 Травня, 2025
Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine
Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.