Креативна агенція banda розробила новий брендинг Зони відчуження Чорнобильської АЕС, щоб привернути увагу до зникнення місць пам’яті.
Мало хто знає, що міста Чорнобильської зони поступово зникають: їх руйнує час та поглинає природа. А це означає, що з часом у людей зникне можливість побачити прямі наслідки катастрофи. «Ми хочемо, щоб люди встигли побачити все наживо та вивчити важливий урок: кожна дія має наслідок», — розповідають про новий брендинг Зони відчуження у banda agency.
«Ми шукали сильний візуальний образ, який змусить людей замислитися. І зрозуміли, що стандартний логотип не буде мати достатньої сили: статична піктограма просто не в змозі вмістити в собі таке важливе повідомлення. Так ми створили перший у світі невічний логотип», — додають креатори.
За основу команда banda agency взяла форму поверхні реактора, з якого все почалося. «Це відправна точка існування лого, наче це логотип Чорнобиля’86. І з кожним роком зображення змінюється та поступово зникає. Кінцева точка існування лого — 2064 рік, коли Чорнобильську електростанцію буде повністю виведено з експлуатації. Так ми закриваємо цей цикл історії Зони та відкриваємо простір для нового. І це нове вимагатиме інших візуальних рішень», — додають автори проєкту.
Далі креатори створили навколо логотипу цілісну візуальну систему. Так само, як і лого, вона змінюється з кожним роком. Однак було вирішено, що ці зміни відбуватимуться не кожного 1 січня, а кожного 26 квітня. Відтепер новий рік у Чорнобилі починатиметься саме в цей день.
За словами авторів проєкту, нова візуальна система, змінюючись кожного року, робить кожен предмет колекційним та перетворює його на частину історії. Також це дає можливість поєднувати минуле та майбутнє в одному просторі, тим самим нагадуючи про вплив минулого на сьогодення.
«В 2019 banda поїхала на екскурсію до Чорнобильської зони. Міста, що поступово зникають, справили на нас сильне враження. І нам захотілося розповісти про них усім, щоб якомога більше людей встигли побачити все наживо. Ми почали спілкуватися з керівництвом Зони, і виявилося, що вони саме хотіли оновити стиль Чорнобиля. Тож більше року тому ми почали розробляти новий брендинг Зони та створили логотип, що зникає. Ця ідея точніше за інші передавала ситуацію з поступовим зникненням міст Зони відчуження, тому вона й стала фінальною. А далі почався карантин, і розповідати про оновлений стиль було, як то кажуть, не на часі. До того ж, ніхто з охочих не зміг би поїхати до Чорнобиля через карантинні обмеження. Зараз Чорнобиль знову відкритий для туристів, і тепер треба встигунти побачити це місце, тому що воно не здатне протистояти часу, як і наша пам’ять, на жаль», — розповідають у banda agency.
Разом зі студією Other Land та Orient Web Development також було створено новий сайт Чорнобильської зони. Його основна ідея також полягає у перетині часів: минулого, теперішнього та майбутнього. Таким чином, на сайті користувачі можуть подорожувати у часі.
Відвідати новий сайт можна за посиланням.
Читайте також: Разом зі студією LLIWELL з’ясовали, що сьогодні відбувається на світовому та українському ринках дизайну та які тренди в дизайні будуть актуальні у 2021 році.