З квітня у Києві, Харкові та Львові почали з’являтися оголошення з незвичним змістом. Вони виглядають як типові оголошення про послуги електриків, пошук співробітників, винаймання житла, але рекламують оренду та купівлю шрифтів.
Ця акція-інтервенція у вуличний простір — частина комунікаційної кампанії, яку команда дизайнерів Numo Team зробила для харківського стартапу з оренди шрифтів Rentafont. Автори прагнули привернути увагу до питання шрифтової культури й легального використання шрифтів в Україні.
«Для нас це не стільки комунікаційна кампанія, скільки невелике дослідження візуальної культури українських міст. Вуличні оголошення зазвичай критикують за надто яскраве оформлення і візуальне забруднення міст. Але нав’язливість і грубі прийоми верстки на кшталт розтягнутих написів чудово працюють на досягнення мети — «вижити» і докричатися до споживача. Замість критики цього явища ми спробували навпомацки дослідити межу між професійним і вернакулярним (тобто «народним», непрофесійним) дизайном, щоб знайти у цій маргінальності джерело натхнення і щось рідне серцю», — розповідає Олексій Сальников, дизайн-стратег Numo Team.
Автори кампанії додають, що піратство досі залишається гострою темою в Україні, зокрема і шрифтове. Кожен креативний працівник в Україні часом стикається з неповагою до авторської праці, а шрифтовий дизайнер в цьому питанні особливо вразливий. Але, на щастя, ситуація потроху змінюється на краще. Оренда шрифтів — це тільки один із варіантів відмови від практики піратства, один з найдоступніших.
«Такими простими, близькими кожному оголошеннями, ми воліли перевести шрифти з категорії «елітарних», дизайнерських забаганок в один ряд з такими повсякденними, знайомими кожному послугами, як-от виклик сантехніка чи комп’ютерного майстра. Звичайний користувач комп’ютера зверне увагу (можливо вперше) на те, що шрифт існує окремо від текстового редактора. А дизайнер, наш цільовий споживач, подивиться на «модні шрифти з Європи та США», посміхнеться, згадавши себе на початку кар’єри та ще раз задумається про відповідальність професіонала за кожен квадратний сантиметр нашого спільного публічного простору», — зауважує Євген Садко, засновник Rentafont.
Пропонуємо вам також переглянути нову айдентику для EamCOMMERCE від Nebo ideas agency.