14 листопада у Public Space «Klitschko» відбувся шостий Healthcare Creative Forum, який зібрав провідних гравців українського фармацевтичного ринку. У гостей була змога дізнатись про досвід колег, обговорити роботи цьогорічних переможців фестивалю Lions Health та пройти майстер-клас зі складання креативного брифу. Але найголовніше – зрозуміти для себе, куди рухається медицина, та визначити останні тренди у healthcare-комунікаціях.
- Найбажаніша аудиторія для українських медичних компаній – люди від 25 до 34 років, тобто міленіали. Вони найбільш платоспроможні серед інших вікових категорій. Тим паче, 71% цієї аудиторії живе у великих містах.
- Для міленіалів найбільша цінність – враження, саме тому й TikTok випереджає Instagram, саме тому їхні рішення приймаються не через логічні роздуми, а усередині спільноти. Представники у-покоління цікавляться насамперед думкою «своїх», тож поняття «лояльність клієнта» їх точно не стосується. Та й прямою рекламою їх не заманиш: вони настільки перезавантажені інформацією, що вже й не розрізняють ролики медичних препаратів. А ще міленіали хочуть миттєво отримувати потрібні дані і бажано в лаконічній та яскравій формі. І за цим вони звертаються до гугла, а не до лікаря.
- Маркетинговим відділам медичних компаній варто розвиватись у трьох напрямках: персоналізація, креатив та зворотній зв’язок. А ще – не шкодувати гроші на контент, який зможе залучати користувачів до комунікації, а не нудно оповідати про симптоми та наслідки захворювань. Один із зразків вдалого підходу до юзерів – кліп бразильської співачки Анітти на пісню «Atención, який заохочує глядачок самостійно обстежувати груди.
- У світі триває перехід від фармакологічної медицини до медицини даних. Зокрема, запускаються стартапи, які за допомогою штучного інтелекту збирають інформацію з електронних медичних карт, аналізують претензії пацієнтів і таким чином можуть передбачити виникнення певних захворювань. Якщо ще три року тому в фармакологічну медицину вкладали 80% інвестицій, то зараз же 70% спрямовують в медицину даних. Не виключено, що через 5 років все частіше лікарі будуть проводити операції разом з роботами (або взагалі сам робот оперуватиме, а людина лише контролюватиме процес) та ще активніше використовуватимуть 3D-друк.
- Завдання сучасної медицини – продовжити життя пересічної людини до 100 років, а маркетологи мають наповнити це життя сенсом. У зв’язку з цим на стику медицини, психології й менеджменту з’являться нові професії, тож, можливо, вже у 20-тих роках нас оточуватимуть продюсери сенсу життя, організатори просторів здоров’я, менеджери з розвитку людського капіталу та аніматори довголіття.
Підготувала Вікторія Теравська