Mask Movement як творча продакшн-студія з’явилась у 2015 році. За словами Maks Histibe, засновника і креативного директора, бажання розвивати цифровий музичний лейбл у щось більше дало поштовх для створення студії. До цього часу Mask Movement займався електронною музикою, випускав в основному релізи засновника під іменем Histibe.
«З часом, коли кліпи на мої треки почали все більше бачити і знаходити, артисти та лейбли стали цікавитись, чи можу я створити щось схоже для них. Тоді я вирішив, що настав час трансформувати Mask Movement у творчу студію, яка б займалась створенням креативних відео, дизайном та брендингом для музичних компаній та артистів. І далі для інших брендів, хто мав бажання створити артистичний та креативний продукт», — згадує Maks Histibe.
Редакція Creativity.ua поспілкувалась з Максом про перші закордонні проєкти студії, співпрацю з зірками шоу-бізнесу, а також про особливості роботи з клієнтами з США та Європи.
Проєкти, з яких починалась діяльність студії
Першими проєктами Mask Movement були музичні відео та промовідео для лейблів: наприклад, Black Hole Recordings, який заснував DJ Tiësto та Arny Bink в 1997 році.
— Мені пощастило починати співпрацювати з такими талановитими артдиректорами та дизайнерами, як Joe Perez (арт-директор дизайн-студії Kanye West DONDA в період в 2011-2016) та Renato Marques (артдиректор The Mill Los Angeles). На той час вони були в процесі cвого становлення і я був свідком їхнього стрімкого росту. В якійсь мірі я вчився у них як артдиректор і виховував свій візуальних смак, — згадує Макс.
Паралельно Макс працював з компаніями цифрових музичних інструментів, створював їм дизайн та брендинг.
Згодом команда студії розробила логотип для американської компанії Audio Imperia, відео та графічний дизайн для Loopmasters, Soundiron та 5Pin Media з Великобританії. Потім була маркетингова співпраця з відомими виробниками фото- та відеотехніки, такими, як Panasonic (Lumix), Lensbaby, Proaim, Voigtlander. Потім був проєкт для бренду кави із Саудівської Аравії, японських виробників графічних планшетів XP-Pen. Так портфоліо послуг компанії розширювалось, виходячи за рамки створення музичних відео і промовідео для лейблів.
Особливості роботи продакшн-студії
Дизайнери та креативні голови Mask Movement не закріплені за однією країною. Вони належать світу в цілому: живуть у Румунії, Греції, Німеччині, Великобританії, США. Засновник компанії вважає, що такий підхід дає команді можливість усвідомлювати і дивитись на те, що вона створює, з різних сторін і культур, створювати якісні та унікальні візуальні роботи, будь то графічний дизайн або відео чи моушн-дизайн.
— Ми можемо робити не те, що нам диктують, а те, що ми хочемо і у що віримо. Український ринок на той момент, коли зароджувалась студія Mask Movement, мабуть, був не готовий до експериментальних креативних ідей. Але зараз ситуація змінюється. Напраклад, минулого року я створив дизайн книги «Brain Restart» для українського автора в співпраці з графічним дизайнером Solonskyi, — каже Макс.
Унікальний підхід роботи компанії полягає в тому, що кожен в команді є самим собою і завжди може експериментувати. А також в тому, що в процесі створення того чи іншого проєкту його пропускають через себе творчі люди з різних країн і з різним світоглядом та баченням. Кожен додає свій шматочок пазлу, що створює стиль і бачення Mask Movement.
— Ми — міжнародна команда незалежних та вільних творців, які готові розробляти творчі концепції, створювати сучасний відеоконтент, графічний дизайн та оригінальну музику на основі детальної обробки та дбаючи про досягнення високого рівня якості, — додає Макс.
Перший закордонний проєкт та перші клієнти з-за кордону
Усі перші клієнти компанії були з-за кордону (90% клієнтів і зараз звідти). Основні країни, з якими співпрацює студія і зараз, — це США та країни Європи.
Першим (саме комерційним) закордонним проєктом, Макс називає відео для французького лейблу Otherside. Лейбл звернувся до команди Mask Movement з бажанням створити нестандартне відео для альбому їхнього артиста.
Результатом роботи була нагорода в категорії «Motion» на Behance під кураторством Adobe. За наступні 5 років у команди студії було вже 40 цифорових нагород від Behance в різних категоріях, таких як відео, графічний дизайн, саунд-дизайн, Premiere Pro та After Effects.
Макс також згадує проєкт для кліпу Christian Burns «Fire+Ice», автора пісень «In The Dark» з Tiësto та «This Light Between Us»:
— Цей досвід був цінним, тому що я сам слухав ці треки раніше. Частину зйомки мені довелось організовувати і контролювати на відстані між Києвом та Лос-Анджелесом. Знімальний процес відбувався «на дистанції» до того, як це стало мейнстрімом 🙂 — додає він.
Особливості співпраці з закордонними клієнтами
Найбільшою складністю у співпраці з закордонними клієнтами Макс вважає пошук спільної мови та налагодження відкритого діалогу.
— Угоди і контракти — це добре і потрібно, але вони не замінять творчу енергію і погляди в творчості. Це просто паперовий додаток, як страховка, — додає він.
Тому основне у роботі з клієнтами, вважає Макс, — зацікавити та створити якісний унікальний продукт. Отримати задоволення від обох сторін. Хоча цей шлях не є простим. Іноді він потребує багато обговорень, але результат того вартий.
Комунікація — це головна частина формули успіху. Знання того, як потрібно поводитися з людьми, відіграє ключову роль не тільки в творчості й бізнесі, але і у житті.
Порівнюючи роботу продакшенів в Україні та закордоном, Макс звертає увагу на те, що в Україні студії частіше хочуть або повторити когось з-за кордону, або зробити подешевше. А іноді команда продакшенів не зовсім розуміє, що їй потрібно. Рівень активніше поюзати когось і потім заробити на цьому, проплачені статті, створення перебільшеного іміджу — в Україні таке спостерігається частіше, ніж у Європі чи США. Хоча, каже Макс, за кордоном також це є, але в меншій кільності.
— В США та Європі продакшн-компанії більше націлені на міжнародний рівень, вони працюють прозоро, вони відкриті для нестандартних рішень. Там не хочуть повторювати самих себе. Там більше свободи в творчості. Сукупність цих факторів формує взаємоповагу у відносинах, підкреслює індивідуальність кожного проєкт. Але і в Україні зараз є багато талановитих людей, цікавих брендів нової хвилі, з якими б ми з радістю познайомились для обміну досвідом та співпраці, — додає Макс і пропонує ділитись ідеями або пропозиціями на [email protected]
Поради молодим продакшн-студіям щодо виходу на закордонного замовника:
- Не повторювати самих себе.
- Бути унікальним у тому, що робите.
- Шукати свій стиль, себе.
- Бути відкритими, добрими, націленими на позитив, взаємодопомогу.
- Любити свою справу і не працювати тільки заради грошей.
Mask Movement на Behance.
В тему:
Подорож квартирою у стилі стоп-моушн: як створювали мультфільм «Муніме».
Режисери MOZGI Production Максим Шелковніков та Денис Маноха про шкідливі звички кліпмейкерів, ідеї та принципи монтажу.