Чи варто зберігати для історії чудернацьку архітектуру? Адже часто вона є менш універсальною і набагато витратнішою за звичайні сучасні будівлі. Як наслідок, зразки революційних архітектурних рішень часто опиняються під загрозою знесення. Але прихильники таких споруд наполягають на їх беззаперечній історичній цінності. Саме до таких прихильників належать організатори проєкту в підтримку реставрації та збереження вежі-капсули Накагін – однієї з найбільш відомих і найбільш проблемних будівель Японії.
Ця вежа складається з 140 індивідуальних жилих модулів з круглими вікнами, кожна з яких кріпиться чотирма болтами до осердя. Коли вартість її експлуатації аж надто виросла, зайшла мова про її знесення. Тому, з метою переконати громадськість, що ця будівля варта того, щоб її зберегли, були створені візитівки незвичної форми. Вони покликані пояснити незвичну архітектурну концепцію, яку було закладено в основу вежі-капсули.
Рекламна агенція Dentsu Inc. і дизайнер Такахіро Оніші (Takahiro Ohnishi) створили серію візитівок, які відтворюють філософію «метаболізму», в дусі якої й було споруджено вежу Накагін. Вона мала стати своєрідною живою структурою, здатною фізично змінюватися та еволюціонувати разом зі своїми жителями. Модулі-капсули, за задумом, можна змінювати та замінювати відповідно до стилю життя людей у різні часи. Тобто така органічна архітектура подібно до живих істот мала б рости, замінюючи старі клітини новими.
Саме ці капсули-клітини і відтворюють візитівки незвичної форми своїми обрисами. До того ж на всіх них зображені круглі віконця-ілюмінатори, кожне з яких живе своїм власним життям. Креативний директор Dentsu Inc. Юске Коянагі (Yusuke Koyanagi) спробував зобразити якомога більше різноманітних сценок: від життя типової родини до людей, що клацають селфі.
Візитівка як медіа
В Японії, де обмін візитівками лишається невіддільною частиною офіційно-ділового спілкування, такий дизайн, на думку Коянагі, міг би привернути увагу до цієї будівлі й стати хорошою нагодою для того, щоб пояснити іншим людям її історичну та культурну цінність.
«Візитівка покликана донести значущість та глибокий символізм вежі-капсули Накагін до тих людей, які хіба що її назву чули і й гадки не мають про її концепцію метаболізму», – пояснив дизайнер.
В дусі філософії адаптації, яка стала натхненням для вежі Накагін, візитівки можна комбінувати разом, утворюючи різні форми, які є інтерпретацією цієї будівлі. Коянагі сподівається, що коли більше людей побачать унікальність такої споруди, прихильників її реставрації та збереження стане більше.