Автопортрет Frida Kahlo, який зберігався в приватній колекції протягом 30 років, був проданий за рекордну суму в 34,9 млн доларів (включаючи гонорари) на Sotheby’s у Нью-Йорку у вівторок увечері.
На картині художниця зі сльозами дивиться на глядача із зображенням її чоловіка, мексиканського художника Diego Rivera, накладеним на її лоб, що служить своєрідним третім оком.
Минувши аукціонний рекорд Kahlo в розмірі 8 мільйонів доларів, робота призвела до пропозиції в 31 мільйон доларів (трохи вище його низької оцінки) клієнту телефоном з приватним торговим представником Sotheby’s у Нью-Йорку Anna di Stasi.
Лише два учасники торгів — один телефонував із Julian Dawes, співкерівником відділу імпресіоністів і сучасного мистецтва Sotheby’s у Нью-Йорку, а інший — з Anna di Stasi, старшою віцепрезиденткою Sotheby’s з латиноамериканського мистецтва, — змагалися за роботу. Після продажу Sotheby’s виявив, що переможцем став аргентинський фінансист Eduardo F. Costantini. Один з провідних світових колекціонерів і засновник приватного музею MALBA в Буенос-Айресі.
Картину Kahlo продав нащадок нью-йоркського колекціонера, який придбав її в 1990 році на Sotheby’s за 1,4 мільйона доларів. До цього продажу він належав чиказькій письменниці й критику Florence Arquin, яка була подругою Rivera та Kahlo.
Мало того, що «Diego y yo» поставив новий рекорд для Kahlo, вона також стала найдорожчою роботою латиноамериканського художника, коли-небудь проданої на аукціоні, перевершивши попередній рекорд картини Рівери «Суперники», яка була продана на Christie’s за 9,8 мільйона доларів у 2019 рік. У заяві після продажу Anna di Stasi сказала: «Ви можете назвати сьогоднішній результат остаточною помстою, але насправді це остаточне підтвердження надзвичайного таланту та глобальної привабливості Kahlo».
У своїй заяві Dawes сказав: «Видатний результат сьогоднішнього вечора ще більше забезпечить їй місце в аукціонному ешелоні, якому вона належить, як одному зі справжніх титанів мистецтва 20-го століття».
Після рекордного продажу Kahlo успіху також зазнали лоти латиноамериканських сюрреалістів. Картина «Les Aveugles» Леонор Фіні (1968), на якому зображені дві жінки, прикуті до підлоги в обіймах, що була виставлена на ретроспективі Фіні у 2018-2019 роки в Музеї сексу в Нью-Йорку, була продана за 867 000 доларів, що більш ніж втричі перевищує оцінку. Картина Remedios Varo із зображенням двох фігур в омріяній сцені інтер’єру, Les feuilles mortes (1956), була продана за 2,8 мільйона доларів, що перевищує його високу оцінку у 2 мільйони доларів.
На відміну від інших розпродажів цього та минулого тижнів на Christie’s і Sotheby’s, сьогоднішній аукціон сучасного мистецтва виставив набагато більше заявок зі США та Європи, ніж з Азії. Попри те, що продаж добре керувався за кулісними фінансовими угодами, які зазвичай заважали торгам, конкуренція між покупцями все ще була жорстокою, і багато лотів продажу виправдали очікування.
Читайте також:
Виставка музею Prado стверджує, що «Спаситель світу» — це не Леонардо да Вінчі
Гобелени Chromarama: мистецтво для людей із колірною сліпотою