Привіт, земляни! Поки ви чекаєте на новорічний настрій та переглядаєте всі фільми «Матриці», команда Nebo підготувала свій рекап — найживіші культурні тренди грудня, які ви зможете використати в маркетингу.
Послухати подкаст «Nebo на культурній орбіті» можна на:
Старі історії знаходять нові підтексти
Дедалі частіше у кіно ми спостерігаємо тенденцію знімати продовження/ сиквели/ приквели культових успішних стрічок та серіалів, що завершилися багато років тому. Тепер цей тренд прийшов і в літературу. У США видадуть феміністичну версію роману Джорджа Орвелла «1984». Книгу напише американська письменниця Сандра Ньюман. На цей раз оповідь буде йти від імені Джулії, коханки головного героя твору.
Занурення в ретроспективу стосується не лише кіно та літератури. Видання «The Washington Post» спільно з режисером-документалістом Коліном Поупом створили віртуальну екскурсію старою нью-йоркською п’ятиповерхівкою, в якій у XIX столітті проживали робітники та іммігранти. Вийшла справжня інтерактивна капсула часу. Процес дещо схожий на відеогру, але усі історії реальні. Це доволі нестандартний підхід до сторітелінгу, який бренди точно б могли взяти на замітку, бо емоції та проникнення атмосферою такого віртуального тріпу гарантовані.
На цьому арт-сторітелінг не завершується. Митець Blaine Hefner створив цілу виставку креативних різдвяних топерів (верхівок для ялинок). Кожна з них є самостійним проєктом, який не просто виконує роль прикраси, але й демонструє цілий сюжет. Більшість робіт апелюють до продуктів попкультури, а деякі навіть висвітлюють важливі соціальні проблеми, як, наприклад, консюмеризм. На нашу думку, це потенційно крутий та ефективний канал для комунікації та демонстрації цінностей брендів.
Екоініціативи стають помітнішими
Сьогодні головний екотренд в Україні — пакети за 10 копійок. Тим часом уряди інших країн вдаються до більш сміливих рішень. Дубай повністю відмовляється від паперових документів та закріплює за собою статус передової діджитальної країни. Усі транзакції та процедури в уряді Дубая відтепер є на 100% цифровими та керуються за допомогою спеціальної діджитал-платформи. Канада, Великобританія та США вже заявили, що будуть наслідувати цю тенденцію.
Держави кидають виклики маркетологам
У Новій Зеландії ведуть активну боротьбу не лише за екоініціативи, а ще й за оздоровлення нації. Тепер місцевим маркетологам доведеться придумувати новий план з просування тютюнових виробів, оскільки там на офіційному рівні повністю заборонять куріння для майбутніх поколінь. Це означає, що новозеландці, яким зараз менш ніж 14 років, більше ніколи не зможуть придбати тютюнові вироби легально. Відчуваємо, що за декілька років цей тренд поширюватиметься і на інші регіони.
Різні країни щороку додають нові нюанси до своїх законів, на які має зважати будь-який маркетолог, що працює на іноземних ринках з невідомою аудиторією.
До речі, в Україні нещодавно оголосили переможців премії Effie Awards! Агентство «Філіп Морріс Україна» у категорії Sustained Success отримав гран-прі за ефективне просування IQOS. Журі оцінили й кейси нашої агенції — кампанія «Хедхантимо рідню» для Mazars отримала золото та срібло, а кейс «Місто заговорить з тобою» для EasyPay став фіналістом премії.
Межа між людьми та AI поступово зникає
Поки людство поступово адаптується до глобальної цифровізації, взаємодія зі штучним інтелектом виходить на новий рівень. У метавсесвіті роботів вже можна вважати людиною, тож не дивно, що у деяких речах межа між людським та штучним стає все більш непомітною. Так нещодавно британські інженери розробили нового робота Ameca. Його особливістю є те, що він максимально схожий на людину і здатний відтворювати до деталей людську міміку та жести.
Поки ваші конкуренти працюють зі стереотипними образами в рекламі, зробити головним героєм ролику робота, який, скажімо, мріє стати актором — хороша стратегія, яка покаже, що ваш бренд справді слідкує за трендами.
Питання того, чи замінять розумні машини людину у творчих професіях, досі викликає багато обговорень.
Останнім часом в мережі набирає популярність ресурс «Dream», який може за декілька хвилин написати діджитал-картину. Все, що треба — коротко описати контент і задати стиль. Такий арт можна використовувати, наприклад, для обкладинок книг.
Нашій агенції доводилося працювати над створенням дизайну книги, але ми пішли далі красивого дизайну та імплементували в корінець справжній термометр.
Можливо, AI й зміг би вести колонку «Nebo на культурній орбіті», але от щодо створення нестандартного креативу — сумніваємося.
Нещодавно метавсесвіт відзначився ще й гучною крадіжкою цифрового майна.
Thea-Mai Baumann — мисткиня, що вже багато років створює еклектичні та попарт роботи й ділиться ними в Instagram під ніком @metaverse.
Одного ранку їй заблокували доступ до власної сторінки через те, що вона начебто видає себе за іншу особу. Ймовірно, компанія Марка Цукерберга не дуже хотіла називатися ніком в стилі @meta_verse1978, і стала на темний шлях розвʼязання проблеми. Після того, як дівчина звернулася до ЗМІ, їй відновили доступ, але в Meta відреагували на ситуацію досить дивно — просто вдали, що це була випадковість.
Ментальне здоров’я виходить на перший план
Багато брендів за традицією підбивають підсумки року. Ми не будемо розповідати вам про звіт від Pornhub, але ось про найпопулярніші google-запити та тренди, що формувалися разом з ними — так.
2021 у цифровому просторі видався роком підвищеної уваги до ментальних проблем. Люди шукали афірмації, соулмейтів та намагалися відновити емоційне та психічне здоров’я після пандемії.
На допомогу усвідомленню проблем та переживанню досвіду, пов’язаного з карантином, людям приходило мистецтво та інфлюенсери.
Наприклад, американський проєкт Viromusic створив музику, написану на основі генетичного коду коронавірусу, та виставив треки на продаж у форматі NFT.
Кожна нота в мелодії є частиною інструкції, яку використовує вірус для розмноження. Люди дедалі частіше переосмислюють звичні речі та намагаються знайти додаткові сенси у, здавалося б, однозначних речах.
Не лише мистецтво може вплинути на ментальне здоров’я людини. Деякі бренди та, наприклад, інфлюенсери здатні змінювати або навіть рятувати людські життя.
В США завдяки пісні репера Logic, назвою якої є номер телефону психологічної підтримки, зменшилася кількість суїцидів.
У ній репер розповідає історію своєї боротьби за життя та закликає інших не втрачати надію. Гаряча лінія з попередження суїцидів в США оприлюднила звіт, в якому видно, що кількість повідомлень та дзвінків в організацію збільшувалася в декілька разів, коли виступ Logic транслювали на TV чи радіо.
Ще одна позитивна історія, пов’язана з Томом Крузом.
У актора є традиція кожного Різдва надсилати своїм друзям у подарунок кокосовий торт. Один із підписників зірки кинув йому виклик та попросив надіслати торт і йому, адже той обожнює солодке. Том Круз не розгубився і відправив новому другові подарунок поштою. Респектуємо Томові за його щедрість і круте ставлення до фанів.
А вже скоро й українці зможуть отримати особистий подарунок від одного з українських селеб, бо наша агенція разом з Червоним Хрестом запускає новий благодійний проєкт, де об’єднує усіх донатерів організації в тусовку друзів. Долучайтеся і, так само як підписник Круза, очікуйте на крутий подарунок від зірок.
Nebo і небо
Так-так. Ми не забули про нашу улюблену рубрику.
Ми не знаємо, хто карликова планета Плутон за гороскопом, але у 2022 на нього точно чекають позитивні новини. З 2006 року Плутон виключили зі списку планет через те, що він недостатньо масивний і не може розчистити свою орбіту від астероїдів. Але команда дослідників з Флоріди звернулася до Міжнародного астрономічного союзу з проханням переглянути рішення. Підтримаємо цю ініціативу і бажаємо Плутону повернути своє звання. #teamPluton.
Інша новина ще краща. Сонячний зонд від NASA прорвав атмосферу Сонця і вперше торкнувся його «поверхні». Це надасть можливість вченим краще дослідити зірку і відкрити нову сторінку в історії астрономії.
Цього ми бажаємо і вам у новому мета-2022-році. Перегортайте свої сторінки й пишіть нові історії, але обов’язково продовжуйте слідкувати за нами, щоб вони були трендові та актуальні. Робити це можна на сайті: https://neboideas.agency
Читайте також: про виставку робіт Енді Воргола, дослідження соцмереж та кейс #StillSpeakingUp