74-й Міжнародний Каннський кінофестиваль — одна з головних подій світової кіноіндустрії. На фестивалі покажуть дві стрічки від України: ігровий фільм режисера та сценариста Елі Ґраппа — «Ольга» (2021), знятий за участі української кінокомпанії Pronto Film, що буде представлений у конкурсі «Тиждень критики» (La Semaine de la Critique), та документальну стрічку Сергія Лозниці — «Бабин яр. Контекст» (2021) у програмі Спеціальних показів.
Паралельно з фестивальною програмою працюватиме один із найпрестижніших міжнародних кіноринків Marché du Film, на якому Україна вп’ятнадцяте буде представлена національним павільйоном.
Місія національного павільйону
Павільйон за підтримки Державного агентства України з питань кіно організовують КМКФ «Молодість», Українська Кіноасоціація, Асоціація кіноіндустрії України, Українська Кіноакадемія, кінокомпанія FILM.UA та інші профільні спілки та продюсерські компанії. На фестиваль та кіноринок у Каннах акредитовано майже 40 українських діячів кіногалузі.
Марина Кудерчук, Голова Державного агентства України з питань кіно: «Каннський кінофестиваль має надзвичайно важливе значення для розбудови культурної дипломатії України та розвитку кіновиробництва в країні. Національний павільйон у Каннах має на меті представити потужності України для розвитку міжнародного співробітництва та посилити її імідж як надійного партнера.»
Національний павільйон, об’єднаний традиційним слоганом #UkraineIsYourDestination. Він покликаний розширити міжнародне співробітництво в аудіовізуальній індустрії України, представивши досягнення у сфері кіно за останній час та потенціал кіновиробництва в цілому. У фокусі уваги Павільйону — останні зміни у законодавстві України. Ці зміни відкривають нові привабливі можливості співпраці з іноземними кіновиробниками та суттєво розширюють горизонти розвитку міжнародних колаборацій.
Вже зараз є прецеденти, які посилюють реноме України як перспективного партнера. У 2020 році на замовлення однієї з найбільших світових стрімінгових платформ Netflix у Києві відбувалися зйомки ігрового повнометражного фільму «The Last Mercenary» у співпраці з компанією Apple Tree Vision. Зараз у розробці перебувають наступні аналогічні проєкти.
Локації на будь-який жанр
Важливим акцентом в роботі Павільйону буде презентація локацій для зйомок в Україні. Зараз зорієнтуватися іноземним партнерам в цьому плані значно легше. Адже нещодавно команда Української Кіноасоціації запустила довгоочікуваний онлайн проєкт. Це маркетплейс-портал, який демонструє можливості кіноіндустрії країни — зручний стандартизований онлайн-каталог з інформацією про локації для знімання, переваги та особливості зйомок.. Будь-хто з професіоналів галузі може розмістити на сервісі свою локацію, відповідати на запити користувачів та промотувати свої продакшн-послуги. На порталі розміщені також нормативно-правові документи, важливі для міжнародної співпраці у сфері виробництва контенту, а також представлені кіноінституції, фестивалі та головні гравці індустрії.
В Каннах — про українські фестивалі
У програмі Павільйону ОМКФ та КМКФ «Молодість» представлять можливості українських кінофестивалів, рівень проведення та репутація яких зміцнюється з кожним роком. Фестивалі регулярно збирають в Україні професійну кіноспільноту з різних країн, виконуючи місію інтеграції та встановлення експертних зв’язків між Україною та світом.
Андрій Халпахчі, генеральний директор КМКФ «Молодість»: «Українське кіно останнім часом набуває все більшої суб’єктності у міжнародному кінопросторі, завойовуючи престижні нагороди на фестивалях та привертаючи увагу до нашої країни. КМКФ “Молодість” вже багато років виступає об’єднавчим майданчиком для українського та світового кіно, і ми й надалі будемо докладати зусиль для того, аби наші голоси звучали у світі гучніше».
Дизайн українського павільйону цього року розробила та втілила студія BelkaStrelka.
Читайте також: Як експериментальний театр ДАХ втілює в життя мистецтво в цифровому просторі.