1600 завантажувань додатку та 56 000 переглядів артоб’єктів за 2 місяці з моменту релізу на iOS. 2500 робіт подано на модерацію, з них 825 — представлені у Cittart. Найпопулярніше питання — коли очікувати на запуск Android. Власники iOS користуються додатком активно, поведінка користувачів — схожа на шлях «інстаграмерів»: скрол стрічки, тапання робіт, що сподобалися, вивчення акаунту автора. Ідеологи Cittart кажуть, що відкрили свою унікальність і першочергову цінність для користувачів додатку, яка спочатку не була очевидною.
Про динаміку злету мистецького інстаграму, кейси запуску та перші висновки, — від засновників проєкту Cittart Дарини Момот та Георгія Варданяна.
«Ми спричинили втрату “цифрової цноти” художників, на присутність яких у додатку спочатку не розраховували»
Зараз в Україні немає подібних до нашого рішень. Коли будуєш продукт на неврегульовану, на 90% тіньовому ринку, де не сформовані до кінця відносини між дилерами та митцями, то важко передбачити, як саме розвиватиметься проєкт. Але є чітке усвідомлення, така платформа потрібна українським митцям і людям, які розуміють мистецтво та цінують зручний онлайн сервіс.
Аналізуючи два місяці роботи додатку Cittart на iOS, зрозуміли, що до нас доєдналися автори, роботи яких ми не очікували побачити. Тому між собою говоримо, що з нами митці втрачають цифрову цноту. Продовжуємо працювати над побудовою стосунків з авторами.
Навколо сформувався пул як досвідчених професіоналів, так і ще зовсім молодих авторів, які раніше обходили стороною подібні ініціативи з мистецтвом. Таких художників вже багато, і тому виділяти окремі прізвища не хотілося б.
«Ми формуємо мистецьке ком’юніті через залучення нових аудиторій»
Від початку ми розуміли глобальність нашої мети — зробити мистецтво ближчим. Для її досягнення було необхідно шукати нові формати залучення аудиторій.
Разом з публіцистом Дмитром Тєрєшковим ми створили влог про мистецтво, героями якого стали лідери думок з різних професійних сфер. Ідея арт-влогу полягає в тому, що українці розповідають, як обирають роботи, яке мистецтво у них вдома.
Випуски влогу Cittart з Андрієм Федорівим, Михайлом Кухарем, Севгіль Мусаєвою, Іваном Фроловим, Пітером Залмаєвим, Катею Зубарєвою, Євгенією Кулебою, Альбертом Цукренко та іншими відомими українцями допомагають комунікувати з аудиторією. Коли бачиш яке мистецтво у цікавих людей вдома або в офісі, то набагато краще розумієш їхнє ставлення до нього. Такий досвід в деяких випадках є ближчим і більш емпатичним, аніж прочитання статті або перегляд каталогу.
«Ми граємо “в довгу” і будуємо професійну платформу. У розробці — багато функцій»
Ми не мали ілюзій щодо приголомшливого злету. Ми не демпінгували ціни. Одразу обрали стратегію гри «в довгу», побудови професійної платформи із подальшим виходом на інші ринки. Результати перших двох місяців — це лише перші кроки, які, на нашу думку, успішні.
Ми запускалися швидко і з базовим функціоналом.
У розробці — ще багато функцій. Динаміка розвитку впевнена. Ми постійно збільшуємо охоплення нових аудиторій. Завдячуючи влогу, публікаціям в медіа, просуванню у соцмережах — про нас дізнається і додається все більше художників та зацікавлених у придбанні мистецтва людей.
Зараз ми активно працюємо над «make an offer» — функцією, завдяки якій можна буде пропонувати свою вартість роботи. Потенційний покупець може запропонувати до трьох варіантів зниження вартості. Своєрідний аукціон. Також робимо лайки та обране. Третім релізом підуть сторіз і розкриття контексту.
«Інсайт: у Cittart психологічно комфортно купувати витвори мистецтва»
Проінтерв’ювавши наших покупців, ми зрозуміли на перший погляд неочевидну цінність Cittart як місця, де можна знайти перелік доступних робіт, подивитися вартість і одразу придбати. Для цього не потрібно, наприклад, писати автору або галереї, щоб дізнатися ціну й умови придбання. Для багатьох — це дискомфорт, через комунікацію з незнайомою людиною, а також час, затрачений на з’ясування та листування. Або не треба внутрішньо «червоніти», почувши більш вищу, аніж сподівалися, ціну та не мати змогу придбати твір мистецтва, який сподобався.
Тобто Cittart забезпечив дуже простий сервіс, до якого звикли люди в інших сферах, але досі не могли його отримати у сфері мистецтва. Достатньо просто відкрити додаток, вибрати картину і здійснити покупку. І це цінність, яка є сьогодні актуальною.
«Ми будуємо прозорий артринок»
Подивитися на вартість. Порівняти. Придбати. У той час, як багато галерей або не мають сайту, або не публікують доступні роботи й ціни. Це роблять одиниці.
Ми проти спекуляції на цінах. Ми за повну прозорість артринку і зрозумілу вартість. Наше завдання — поєднати митців і покупців, налагодити комфортний для обох сторін діалог.
Для більшості наших покупців придбання на Cittart стало першою купівлею предмета мистецтва. І ось ця комфортна безконтактність: прийти, побачити й придбати, — й стала для них тригером для придбання.
«Шляхи користувачів Cittart»
За ці два місяці ми виявили поведінкові особливості наших користувачів.
Вони майже не фільтрують за жанрами або стилями, а просто гортають стрічку у real time. Коли щось чіпляє погляд — користувачі переходять у профілі авторів.
Популярним є сортування за ціною. Найчастіше відсортовують «від дешевших до дорожчих», але нерідко — і у зворотному порядку: «від дорогих до дешевих».
13 робіт в середньому відкриває 1 активний користувач щоденно. Всього ж додаток заходить близько 70-150 активних користувачів щодня.
Щодо вартості найпопулярніших робіт — то найчастіше відкривають роботи до 5000 грн. На другому місці мистецтво ціною від 5000 до 10000.
«Із запуском Android очікуємо злету кількості завантажень»
Користувачі платформ Android і iOS в Україні розподіляються пропорційно близько 80% на 20% (за даними gs.statcounter.com). Після запуску iOS отримали багато запитань «Коли вийде Android-версія?». Користувачі вже очікують на реліз. Тож ми дійсно налаштовані на підвищення кількості завантажень додатку.
Часовий діапазон між запуском iOS та Android-версією склав два місяці. Ми були налаштовані на одночасний запуск додатку на обох платформах, але вирішили не наздоганяти строки на шкоду якості.
Матеріал підготовлено PR-відділом Cittart. Авторка Ірина Почапська
Читайте також: Відрізана нога як інструмент просування. Богдан Діордіца про нарождення та розвиток стартапу Sugarrr.