Кароліна Москосо спирається на знайомі мотиви повсякденного життя, такі як рослина, стіл або інтер’єр. Але в її візуальному світі все посилено — трохи драматизовано — оскільки воно наповнене яскравими кольорами, тривожними перспективами та деформованими візерунками.
«Я б сказала, що інтер’єри — це постійна тема, — розповідає вона It’s Nice That. — Деяка робота, яку я виконувала як архітектор, відігравала важливу роль у цьому — найчастіше нам доводилося малювати фасади та діаграми для малювання наборів чи презентацій і одягати їх аксесуарами, рослинами та людьми».
Виростаючи на півночі Португалії, Кароліна завжди знала, що хоче стати архітектором; їй подобалося робити ескізи та розробляти власні уявні проєкти та об’єкти, «переважно лампи». Вона романтизувала роль архітектора як «того, хто проєктує все, від ручки до даху» і «думає, що вся архітектура поетична, від ескізів до цегли». Тим часом після вивчення дисципліни в Лісабоні та прожиття там 12 років, вона зібрала валізи до Нью-Йорка для ілюстраційної резиденції, де вона здобула звичку малювати та ілюструвати «неформально» у вільний час. Зробивши це, вона зрозуміла, що це все-таки її справжня пристрасть і що вона хоче приділяти більше часу своїм повсякденним заняттям.
Переглядаючи її роботи, ви, безумовно, можете відчути минуле життя Кароліни як архітектора. Конструктивні композиції, ретельне розміщення ліній і точні зображення предметів і меблів; все впорядковано та бездоганно, навіть якщо це було облито її фірмовою яскравою кольоровою палітрою. «Ви також побачите багато собак та деяких інших тварин — мені подобається цей уявний сценарій, де люди правлять вдень, а тварини переймають вночі», — каже вона. Рослини також мають тенденцію з’являтися досить регулярно, що надихнуло її дитинство, проведене у зв’язку з природою. «Мені здається, саме тоді я навчилася цінувати їхню інтуїтивність та органічні форми. Коли я малюю на папері, це перше, що спадає на думку». Усе це підвищується завдяки здатності Кароліни бути спостережливою.
Говорячи про пару улюблених творів, Кароліна вказує на Tropicália та While You Swam — дві останні роботи, які є, по суті, її власними. Обидві представляють середовище, де стіни мають кутасті, а рослини займають центральне місце. У Tropicália купу фруктів або рослин, схожих на гарбуз, помістили в горщик.
«Картину Tropicália я почала з ескізу вази, яка була створена на іншому малюнку, — зазначає вона, — була ця вигнута деталь, яка мене заінтригувала, і я хотіла намалювати ще раз і досліджувати більше». Таким чином, Кароліна хотіла знайти правильну обстановку для своєї вази. «Я ніколи не робила простий натюрморт, тож вирішила пограти з цією ідеєю і розробити контрастний драматизм дивних рослин-фруктів (на мою думку тропічних) і візерунків, що створюють щось на кшталт буденної сюрреалістичної атмосфери».
Водночас While You Swam є насиченішою і набагато інтенсивнішою. Частина серії, де «кожен малюнок буде трохи неправильним аксонометричним знімком одного і того ж будинку», ви почнете помічати, що всі елементи інтер’єру трохи не такі: дивні вази, розташування стін, випадковий басейн і кіт у дзеркалі — лише кілька прикладів.
«Кожний малюнок показує достатню кількість людей, але ніколи не показує, що хтось повністю присутній, — додає Кароліна. — Йдеться про те, що залишилося відпочивати, поки дія перемістилася в інше місце, і ці простори жваві й „все ще досить теплі“ з характером вигадливих речей».
У портфоліо Кароліни є чим насолоджуватися, де звичайні елементи нашого повсякденного життя переплетені в її власну архітектурно дивну версію. Елемент сюрреалістичного — це те, до чого вона прагне, — каже вона: «Сподіваюся, [глядачі] зрозуміють дивність у цьому і в кінцевому підсумку мають відношення до настроїв, які я намагаюся передати в цих світах. У них багато тиші, але, сподіваюся, вони запрошують людей знайти всі нюанси та тонкощі, які передбачають наратив».
Читайте також:
Картини засновника Toy Machine Еда Темплтона, які цинічно зображують сучасне американське передмістя