Історик мистецтва Крістофер Райт має послужний список у тому, що він знаходив невизнані шедеври з історії мистецтва в колекціях інших людей. Але його остання знахідка вражає найбільше. Виявляється, портрет, який він придбав всього за 65 фунтів стерлінгів у 1970 році, насправді може бути оригінальною роботою великого фламандського художника 17-го століття Ентоні ван Дейка.
Райт завжди вважав, що портрет Ізабелли Клари Євгенії, правительки Іспанських Нідерландів з 1598 по 1621 рік, був просто копією. Але коли Колін Гаррісон, старший куратор європейського мистецтва Музею Ешмолі в Оксфорді, зайшов до нього, він був одразу вражений якістю роботи, і сказав Райту, що це, можливо, справжня робота.
Історик мистецтва вирішив діяти на основі припущення Гаррісона і доручив дослідити картину та відреставрувати її в лондонському Інституті мистецтв Курто.
«Вправна майстерність змушує нас умовно припустити, що [це] можна віднести до майстерні Ван Дейка і що вона була завершена за його життя та під його наглядом», — писав Курто у доповіді Кендалла Френсіса і Тімоті Макколла.
Тепер Райт вважає, що справжній Ван Дейк, який пролежав у нього під носом понад 50 років, може коштувати аж 40 000 фунтів стерлінгів (54 000 доларів).
Раніше Райт ідентифікував роботи, включаючи портрет Джорджа Стаббса, в художній галереї Ferens в Халлі. Це останнє несподіване відкриття свідчить про те, що Райт повинен був прийняти прислів’я «лікар, зціли себе» близько до серця.
«Синдром в тому, що діти шевця найгірше взуті. Тож на колекцію історика мистецтва дивляться найменше, — сказав Райт The Guardian. — Він був брудний і покритий жовтим лаком, але був у пристойному стані. Зараз все виглядає чудово».
Ван Дейк, ймовірно, написав твір між 1628 та 1632 роками, зображуючи Євгенію в чернечому одязі, яка оплакує смерть свого чоловіка, ерцгерцога Альберта VII Австрійського в 1621 році.
Райт хоче, щоб твір опинився в державній установі, і домовився про довгострокову позику музею Гарматного залу в Барнслі, який спеціалізується на голландських і фламандських картинах 17-го століття.
Фото на головній: Darya Tryfanava
Читайте також:
Картини засновника Toy Machine Еда Темплтона, які цинічно зображують сучасне американське передмістя