Які є можливості для розробки фільму та де їх шукати? Чи можна доопрацювати ідею фільму та сценарій? Що таке копродукція і чи потрібна вона вашому проєкту? Яким чином продавати права на свій контент? Яку підтримку можуть отримати українські стрічки від європейського фонду Eurimages? Всі ці й багато інших питань були розглянуті під час серії вебінарів «Європейські можливості для українського кіно» від Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні в партнерстві з Ukrainian Film School та ДержКіно.

Серед спікерів були: Ігор Сторчак – директор FILM.UA Distribution, Єгор Олесов – генеральний продюсер Kinorob та СЕО анімаційної студії Animagrad, Ольга Матат – продюсерка Evos Film, Олександра Костіна – продюсерка Bosonfilm, а також представники України в Eurimages: Володимир Яценко та Сергій Зленко. Далі – найцінніші інсайти із цих заходів.

Де взагалі шукати можливості?

Європейський Союз та окремі країни дають величезну кількість можливостей для розвитку як проєкту, так і окремих кіноспеціалістів. Олександра Костіна рекомендує моніторити новини про такі можливості на різних інформаційних платформах, сайтах європейських програм, кінофестивалів, незалежних кінофондів та ін. Окремо вона виділила сайт та соц. мережі програми ЄС «Креативна Європа», а саме підпрограми «Медіа». Також можна слідкувати за соц. мережами  Національного бюро програми в Україні, де регулярно публікуються європейські можливості для різних секторів культури. Крім того, продюсерка Ольга Матат поділилася цікавими інформаційними ресурсами про європейську кіноіндустрію, за якими варто спостерігати: Cineuropa та Festagent

Як можна допрацювати ідею?

Розробка та допрацювання ідеї як сценарію, так і фільму, може бути досить тривалим та витратним процесом, тож на нього необхідно мати необхідні ресурси. Наразі, в Україні фінансування проєктів на етапі розробки досить обмежене, тому на допомогу можуть прийти європейські можливості. В рамках сценарних лабораторій вам можуть допомогти допрацювати сценарій та ідею, а також зрозуміти чи має вона копродукційний потенціал. Крім того, на таких заходах вам можуть допомогти зробити перші кроки в популяризації вашого проєкту на міжнародному рівні. Поза тим, отримати підтримку на розвиток ідеї можна також за допомогою незалежних кінофондів, оскільки вони дають можливість отримати фінансування на проєкт навіть без національної підтримки. Однак, треба зважати на те, що ваша ідея повинна бути універсальною та цікавою європейському глядачу.

Більше про можливості розвитку ідеї та сценарію проєкту, а також про незалежні кінофонди, можна дізнатися у вебінарі з Олександрою Костіною «Європейські сценарні кінолабораторії та незалежні міжнародні кінофонди».

Навіщо потрібні пітчинги та що вони дають?

Міжнародні пітчинги дають можливість заявити про ваш проєкт професійній кіноіндустрії ще на етапі розробки. Якщо вашою метою є саме участь у міжнародних фестивалях, то ця можливість саме для вас. Почніть ваш шлях із подачі проєкту до сценарних кінолабораторій, потім на пітчинги та програми Work In Progress. Таким чином його можуть помітити відбірники кінофестивалів, дистриб’ютори та сейлз-агенти, які шукають нові таланти та цікаві проєкти. Крім того, пітчинги дають вам можливість знайти потенційних партнерів для вашого проєкту, які можуть допомогти з ідеєю, з фінансуванням та з дистрибуцією.

Як потрапити та підготуватися до пітчингу?

Загалом процес досить зрозумілий: ви готуєте матеріали про проєкт, після чого подаєте аплікаційну форму на конкретний пітчинг. Якщо вас обирають, ви презентуєте ваш проєкт перед професійною аудиторією. У вас буде можливість взяти участь у персональних зустрічах з різними продюсерами, сейлз-агентами, відбірниками фестивалів та ін. Однак, для того, щоб успішно пройти всі ці етапи, вам необхідно гарно підготуватися. Як це ґрунтовно зробити, а також про лайфхаки з власного досвіду розповідає Ольга Матат в рамках вебінару «Пітчинги та копродукційні форуми. Все, що потрібно знати».

Для чого потрібна копродукція?

Копродукція – це про синергію. Тобто об’єднання адміністративних, фінансових та творчих зусиль, а також ресурсів з метою створення аудіовізуального продукту (фільму, серіалу або навіть комп’ютерної гри). Таким чином, можна створити більш конкурентоспроможний продукт, який цікавий широкій аудиторії, а також мати більше ресурсів для якісної дистрибуції різними країнами.

Цікавий факт! Як взагалі з’явилась копродукція у світі кіно?

Копродукція почала розвиватися з Голлівуду, коли продюсери почали шукати нові моделі роботи над фільмами з дешевшим виробництвом та почали створюватися компанії у Європі. Першими країнами, які на офіційному рівні підписали угоду про таку співпрацю були Франція та Італія. Бум припав на Італію, де почали створювати так звані «спагеті-вестерни». Одним з найяскравіших прикладів такої співпраці є фільм «Хороший, поганий, злий» (1966, Італія, Іспанія, Німеччина).

Детально про тонкощі копродукції та схеми побудови міжнародного партнерства на прикладі фільму «Ціна правди» розповідає Єгор Олесов у вебінарі «Як працює копродукція у кіно та де шукати партнерів?».

Як працює монетизація у кіно?

У дистрибуції все залежить від контенту. Якісний та цікавий продукт – це вже 50% успіху. Процес продажу прав та дистрибуції наступний: спочатку фільм виходить у кінотеатральний прокат, потім на VoD-платформах (стрімінгові платформи, де користувач сплачує за окремий фільм), після цього його продають на платформи за підпискою, і на завершення – на платне та безкоштовне телебачення. Таким чином, продаж прав на різні території має окупити витрати на створення фільму. Раніше, після кінотеатрального прокату, контент потрапляв на касети. Цікаво, що саме коштом таких носіїв незалежне кіно мало більшу монетизацію у порівнянні з VoD платформами зараз.

Яким чином можна продати свій контент?

Загалом існує два типи продажу: flat fee та мінімальна гарантія. Flat fee – це одноразова виплата за контент, тобто повний продаж прав. Мінімальна гарантія – продаж прав на контент за якусь мінімальну гарантовану суму, однак отримання відсотків після того, як дистриб’ютор почне отримати прибуток від даного контенту. Зазвичай вигідніше працювати саме за мінімальною гарантією. Дізнатися більше про те, як відбувається продаж контенту, на які території це краще робити та що необхідно про це знати, можна у вебінарі з Ігорем Сторчаком «Дистрибуція фільму на європейські ринки».

Яку підтримку можуть отримати фільми від Eurimages?

Загалом фонд надає підтримку за декількома програмами: копродукція, підтримка кінотеатрів, дистрибуція та гендерна рівність. Найбільша програма – це копродукція, в рамках якої проєкт може отримати від 30 до 50% фінансування на виробництво. Звертаємо вашу увагу, що ці кошти підлягають поверненню. Однак з наступного року, якщо необхідна сума на проєкт менша за 150 тис. євро, вона надається у форматі гранту і не потребує повернення. Крім того, кінотеатри, які підтримані фондом Eurimages та мережею Europa Cinemas, автоматично підтримують також і фільми, які були профінансовані фондом. Таким чином, фільми забезпечують собі представництво в кількох сотнях кінотеатрів по всьому світу. Крім того, фонд Eurimages, як і інші європейські ініціативи з підтримки культури та креативності, це не тільки фінансування, це ще й знак якості.

Який повинен бути копродукційний проєкт?

На момент подачі заявки вже повинні бути підписані договори з усіма копродюсерами з інших країн. Дуже цінується, коли міжнародні партнери беруть участь не тільки як фінансові інвестори, а і як представники художньої частини проєкту. Тобто, команда проєкту має бути міжнародною. Скажімо, сценарист може бути з однієї країни, деякі актори – з іншої, а оператор чи композитор – з третьої. Також вітається, коли в рамках сценарію, дії фільму також відбуваються у різних країнах.  Детальніше про умови участі, документи та можливості розповідають Володимир Яценко та Сергій Зленко у вебінарі «Як отримати фінансування від Eurimages?».


Онлайн-медіа СЛУХ презентував «СПАЛАХ» — документальний серіал про нову українську культуру.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Серія онлайн-нетворкінгів «Креативної Європи»

Національні бюро програми ЄС «Креативна Європа» з України, Латвії, Італії, Іспанії та Нідерландів організовують серію онлайн-нетворкінгів для представників культурних та ...

Охоплення інтернет-аудиторії України нативною рекламою досягло 95%

За результатами рейтингу медіапанелі Gemius Україна, за 1-й квартал 2021 року нативною рекламою було охоплено майже 27 млн користувачів. Це ...

«Нас надихнула відсутність очевидного в київському просторі»: засновниці «Читати Київ» про ідею та місію проєкту

Одним з лауреатів, які отримали Премію Українського культурного фонду, став проєкт «Читати Київ». Його особливістю і двигуном стала небайдужість до ...

Мистецьке непорозуміння: в Сеулі пара домалювала графіті вартістю в півмільйона доларів

На виставці сучасного мистецтва в Сеулі молода пара вирішила домалювати одну з картин, що знаходилася в експозиції. Графіті американського художника ...

Сторітелінг і технології, популярність стрімінгових платформ і враження від конкурсу Pitch UA 3

Айра Наполіелло (Ira Napoliello), сторітелер і менеджер креативного та бізнесового секторів аудіовізуальної індустрії. Має з два десятки років досвіду створення, ...

Організація Over the Bridge та Google AI створили нову пісню Nirvana

Хтозна, які б ще пісні написав Курт Кобейн, якби не вчинив самогубство. Але принаймні Google AI спробував заповнити цю пустку, створивши нову пісню Nirvana.