У соціальній мережі № 1 серед українських підлітків стартувала соціально-правозахисна кампанія #iamtrigger.
Інспірована та реалізована biasless за підтримки Фонду прав людини / Програми МАТRА Посольства Королівства Нідерландів акція об’єднала 25 молодих, популярних і соціально-активних лідерів думок. Інфлюенсери, за відео яких стежать від 2 до 5 мільйонів осіб, зняли 75 роликів. Відео мають на меті знизити вплив гендерних стереотипів на життя аудиторій і сприяння їх більшій толерантності.
ЦА
Цільова аудиторія проєкту — тінейджери (NB: Україна знаходиться на 25-му місці за кількістю впливових осіб TikTok у світі). Основна аудиторія в Україні — люди від 13 до 24 років (51% жінок проти 49% чоловіків).
Механіка
Кампанія має три хвилі: перші дві — на 50 відео «руйнівників гендерних міфів», а третя — на 25 закликів до самодіагностики власного рівня толерантності з одночасним наданням нескладного інструменту самоаудиту.
П’ятдесят відео з життя самих блогерів розвіюють упередження пов’язані з ейджизмом (коли вас недооцінюють або позбавляють можливостей через те, що ви занадто молоді для чогось, або вже занадто дорослі), сексизмом (коли вчинки, риси характеру, професії поділяються на чоловічі та жіночі), лукізм (осуд, пов’язаний із зовнішністю, яка не вкладається в канони та стандарти).
Чому акцент був зроблений на ці групи гендерних стереотипів? Тому що саме такі групи дискримінаційної поведінки найчастіше зустрічаються в житті українських тінейджерів. Такі дані були отримані biasless в січні 2021 року шляхом опитування 175 підлітків (13-19 років) з 25-ти міст і селищ України.
25 відео виконані за сценарієм «Тест на толерантність чек», у форматі розповіді про себе і заклику до саморефлексії, дуже популярному в TikTok. Загни палець, якщо ти вважаєш, що це маячня:
- Жінка не може заробляти більше чоловіка;
- Хлопці зобов’язані платити за замовлення в кафе;
- Не народила — НЕ жінка;
- Емоції — це жіноче, а логіка — чоловіче;
- Всі чоловіки зраджують;
- Жіночої дружби не існує;
- Краса — не вічна;
- Дружби між хлопцем і дівчиною не буває;
- Всі підлітки легковажні;
- Впевнені в собі жінки — стерви.
10 загнутих пальців — індикатор того, що ви знаєте що таке толерантність і рівень сексизму, лукізм і ейджизм у вас сумісний із гармонійним життям у 21 столітті 🙂
Особливості імплементації
Щоб занурити лідерів та лідерок думок в контекст і євангелізувати темою інклюзивності, толерантності та гендерних стереотипів, biasless реалізував двоступеневу підготовку:
- Провели для ТikTok-зірок півторагодинний DEI-воркшоп, який завершився сесією співтворчості.
- Розробили для дівчат і хлопців маніфест-напуття до написання сценаріїв роликів.
«Соціум намагається підпорядкувати всіх застарілим законам, соціальним міткам і обмеженням.
Для нас цілком очевидно, що це не про Вас! Своїм ходом думок, діями, особистістю Ви викликаєте у людей різні емоції, реакції, нехай не завжди однозначні або приємні.
Подобаєтеся не всім? Ок.
Дратуєте? Нехай.
Змушуєте задуматися? Mission completed.
Ви стоїте на початку нового світу.
Ви змушуєте людей критично мислити та відчувати.
Ви несете меседж.
Ставите під сумнів однозначність, кліше, одноманітність.
Ви — особистість-тригер, що запускає хвилю змін.
Відчуваємо, що Ви з тих, хто цілиться і потрапляє в сексизм, ейджизм, лукізм та інші не актуальні більш штампи соціуму,
Ви запускаєте ланцюгову реакцію, яка зітре стереотипи та кордони, і всі стануть по-справжньому рівні й цінні у своїй неоднаковості».
Креативні прийоми
Під кампанію був розроблений фірмовий мерч (футболки, сумки, накопичувачі, стікерпаки), який також демонструє необхідність зміщення акцентів в оцінювальних судженнях.
Вперше у виробництві сувенірної продукції були показані інтереси небінарних людей і випущені футболки «Яскраві не фрікі», «Щирі не грубі».
Цікаво, що лого проєкту спеціально зроблене дискомфортним як і сам тригер. Ефект нечіткості, розмитості тексту привертає увагу і стимулює наводити різкість на написане на його тлі.
Хочете побачити відео проєкт — вводите #iamtrigger або #biasless в TikTok і дивіться контент-продукт та реакцію на нього аудиторії.
Команда проєкту:
Ідея, менеджмент — biasless, Ірина Рубіс.
Фінансування — Фонд прав людини / Програми МАТRА Посольства Королівства Нідерландів, Йоханнес де Мовляв, Христина Баграміан.
Інфлюенс-маркетинг партнер — TikTok хаус ULove:
Вікторія Тертична, Дар’я Тертична, yyevchenko, lana_antimonovna, danil_linchic, etotracy, nedenisko, kireals, le_peshka, llleasy, kiukla.loli, karinamusic, glory6oy, by_tov, mes_mary, khramtsovvaa, skomoroh, podgulyanki, panika33, dux.a, elis_stone, khomichov, anya.timosh, bagirova, artem.mihas, leonplug, Liza_nice.
Креативне агентство — Ragnarök, Надія Бармашіна, Філліп Хопта.
Продакшн-партнер — бренд 2×2 («Дваждидва»), Євгена Григор’єва.
Читайте також:
«Дорога Добра». Trembita PR презентує нове відео для соціального проєкту WOG
Skittles, Snickers і Old Spice на новий лад: TikTok ініціює римейки класичних рекламних роликів