• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Культура і Життя

Що читати промовцям: книжкові рекомендації від менеджерки з комунікацій Arricano Олени Обухівської

6 Березня, 2020
Час прочитання: 3 хв.
A A
Що читати промовцям: книжкові рекомендації від менеджерки з комунікацій Arricano Олени Обухівської
Share on FacebookShare on Twitter

Зазвичай ми просимо представників креативних індустрій розповісти про книжки, які на них вплинули чи надихнули. Але цього разу трохи відходимо від власного правила і пропонуємо ознайомитись з п’ятіркою книжок, присвячених мистецтву публічних виступів. Підбірку підготувала менеджерка з комунікацій Arricano Real Estate Plc Олена Обухівська.

«Останнім часом побільшало пекучих жартів, мемів, хештегів, викликаних словами та повідомленнями українських політиків, підприємців та громадських діячів. Над промовами та текстами владних працюють команди. Але навіть найблискучіші виступи залишають присмак невпорядкованості та забруднення. Чому? Перша, що спадає на думку, — еволюція сприйняття. Неправда зчитується миттєво. По-друге, швидка реакція реципієнтів. Написати власну інтерпретацію — це в тренді. І по-третє, через наявність діджитальних інструментів та ресурсів зробити це легко, — каже Олена. — Тому, як на мене, важливо розказати про промови в історичному контексті. На чому базувались виступи столітньої ретроспективи, які впливають і які вивчають. І чого бракує сучасним спікерам на конференціях, ділових форумах, офісних презентаціях та міністерських нарадах». 

«Промови та есеї», Вацлав Гавел

Фото: radiosvoboda.org

До цієї збірки увійшло 5 публіцистичних праць. А найбільш значуща за тематикою — «Слово про слово» — промова, яку Вацлав Гавел виголосив на врученні Премії миру 1989 року. Одразу впадає у вічі стилістика: спікер говорить не про себе та свої здобутки, а про аудиторію, значення Премії та її вплив. Автор пропонує високі ноти словоформ та демонструє блискучу структуру виступу, шляхетно впливаючи на слухачів. Викликає філософську рефлексію. Промовець «збагачує» людей ідеями, апелює до культури, упорядковує історію. «Промови та есеї» Гавела зацікавлять тих, хто прагне працювати над живими актуальними соціально значущими спічами, а не виголошувати банальні повідомлення та «порожні звуки».

«Слова, що лунають крізь час. Найважливіші в історії людства промови, які змінили світ», Террі Голвей

Фото: voub-chytannya.blogspot.com

Автор переконаний, що слова впливають на хід історії, дипломатію, примирення чи заколот та протистояння, і цю думку лобіює у книзі, наводячи приклади 51 видатної постаті. Працю варто прочитати як самим спікерам, так і спічрайтерам, копірайтерам та стратегам, аби зрозуміти, як говорити про цінності, вибір та вплив. Важливо ще й відшукати ту найсильнішу ідею, один головний месседж, який лунатиме і всі йтимуть на його голос. У Ганді — це мирне протистояння, у Вінстона Черчіля — «залізна завіса», у Барака Обами — «досконаліший союз». Книга однозначно змотивує подумати над питанням: «А з яким меседжем я залишусь у думках та спогадах?». 

«Далекі близькі. Есеї з філософії та літератури», Володимир Єрмоленко

Фото: trineti.wordpress.com

Аби передати суть книги, лаконічно по-своєму перекажу пасаж про Жан-Жака Руссо. У 18 сторіччі популярністю у публіки користувався спікер, який вмів влучно, ясно й харизматично виступати перед аудиторією. Власне, відтоді нічого й не змінилось. А от Руссо говорити не міг. Був промовцем-нездарою. Але його геніальність у тому, що йому вдалось перетворити свої недоліки на переваги, — і поганий оратор знайшов шлях до серця публіки через письмо і сповідь. Вплив Руссо відчутний і сьогодні — як мінімум студенти педагогічних університетів мають вивчають його ідеї природнього виховання. Він увійшов у історію педагогічної думки, диверсифікував промови на тексти. А кого із спікерів 18 сторіччя, які залишили свій слід, так відразу можна згадати? 

«Neuroscience for leaders. A brain-adaptive leadership approach», Nikolaos Dimitriadis, Alexandros Psychogios

Фото: PurposeFocusCommitment / medium.com

Я особисто знайома з авторами, слухала їхні лекції. Вони генерують ідеї, досліджують, структурують та самі демонструють на практиці те, про що пишуть. Відкриття — мозок емоційний, а не раціональний, як ми раніше думали. Всі взаємини, співпраці та комунікації базуються на емоціях. Особистих емоціях. Як відчути себе лідером та розвинути в собі ці компетенції, формувати свої лідерські впливи та тренувати мозок, спонукати його діяти і не відключатися — для цього автори пропонують і теорію, і практичні вправи. 

«Принципи. Життєві й робочі», Рей Даліо

Фото: yakaboo.ua

У книгарні «Принципи» одразу впали мені у вічі як бестселер «Нью-Йорк Таймс», який рекомендували Білл Гейтс та Тоні Роббінс. Книгу великого розміру та високої ціни найцікавіше виявилось читати посередині, де якраз розповідалось про історію життя та бізнесу самого автора — американського підприємця Рея Даліо. Про те, як він потрапив до сотні найвпливовіших та найбагатших людей у світі.

Даліо щиро оповідає про причинно-наслідкові зв’язки та правила. Деякі з них я обрала для себе:

№. 1 Не можна бути ні в чому впевненим.
№. 2 Добре навчитися скеровувати біль і досягти прогресу.
№. 3 А ще приймати рішення, беручи до уваги наслідки першого, другого та третього порядків.

Книга наповнена ідеями про те, як додати до буденних речей філософської принциповості та переформувати життя на значущий досвід, який можна монетизувати. Філософія може бути практичною, а не лише споглядальницькою, якщо нею ділитись з іншими. У вакуумі морально-етичних суспільних ідей філософські міркування набувають ваги. Автор мотивує пізнавати себе та інших за принципами причинно-наслідкових зв’язків. Книга вартує того, щоб придбати, прочитати та відкласти на полицю, щоб читали діти, коли підростуть і зрозуміють, що настав час розробляти власні принципи.

Читайте також:

Книги, які на мене вплинули. Досвід засновниці HelpSMI Анастасії Ширіної

Книги, которые впечатляют. Опыт копирайтера MOZGI GROUP Ирины Артемовой

5 книг, которые рекомендует прочитать мастер-тренер по фитнесу Ксения Литвинова

Теги: книгилитературапублічні виступи

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

«ОЕ. 30 років у фото та спогадах». Книжкова новинка про творчий шлях гурту Океан Ельзи
Інсайти

«ОЕ. 30 років у фото та спогадах». Книжкова новинка про творчий шлях гурту Океан Ельзи

17 Грудня, 2024

 Видавництво ArtHuss у партнерстві з книгарнею Readeat готує до друку унікальну книгу про розвиток та творчість Океану Ельзи, присвячену 30-річчю гурту. «ОЕ. 30 років у фото та спогадах» містить понад...

Читати даліDetails

Українська відповідь «Володарю перснів»: у Києві пройшла презентація фентезі Ніка Лисицького «Кий і морозна орда»

Брендування книг логотипом компанії – новий рівень корпоративної естетики

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025
Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення
Аналітика

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення

30 Червня, 2025
Шопінг у стилі “Гри в кальмара”: відкриття нового супермаркету TA-DA! у Києві
Ідеї

Шопінг у стилі “Гри в кальмара”: відкриття нового супермаркету TA-DA! у Києві

30 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.