Лабораторія дизайну Archief Cairo, яка базується в столиці Єгипту, ставить собі за мету дослідження та збереження для історії сучасного арабського візуального креативу. Вона була заснована в 2018 році як проєкт, присвячений неакадемічному, «вуличному» дизайну. В центрі її уваги опинилися численні речі з повсякденного вжитку: наліпки на машинах, вивіски магазинів і навіть сміття під ногами. Таким чином група дизайнерів почала документувати місто Каїр за допомогою п’яти органів чуття.
За минулі кілька років дослідники з Archief Cairo помітили, що сфера сучасного вуличного дизайну стала доволі-таки багатолюдною, що зробило чималий внесок в орієнтований на типографіку візуальний креатив у арабській культурі. Вони не могли не помітити, зокрема, що сучасний візуальний креатив багато в чому посилається на історію (аж до старовинних манускриптів), що створює непогану базу для молодих дизайнерів, допомагаючи їм виробити власний стиль.
Окрім створення власних робіт лабораторія дизайну Archief Cairo також є своєрідною бібліотекою, яка зібрала численні артефакти, що втілюють в собі еклектичну атмосферу Каїру. Спочатку дизайнери-дослідники лише збирали та аналізували зразки креативу на споживчих товарах, листівках, пластикових пакетах тощо. Але з часом дизайнерський інстинкт спонукав команду Archief Cairo запустити ряд дослідницьких проєктів.
Популяризація друку й естетика каліграфії
Одним із найновіших проєктів Archief Cairo є відродження мистецтва високого друку, запущений спільно з Французьким інститутом східної археології. Цей заклад має єдиний в світі друкарський верстат з формами для високого друку ієрогліфічного письма.
Іншим проєктом стала нова айдентика, воркшопи та лекції для змагання, в ході якого обираються 100 найкращих арабських постерів.
Ще один проєкт Archief Cairo під назвою Makhtout (тобто «манускрипт») вдається до аналізу арабо-мусульманських манускриптів та відстежує їх зв’язок із сучасним графічним дизайном. Цей розпочатий в 2020 році проєкт є відповіддю євроцентричному підходу в дизайнерській освіті, який можна спостерігати навіть в Єгипті. Він привертає увагу до того, що з історією, власне, арабського дизайну чомусь мало де можна ознайомитися.
У світі, який стрімко рухається до глобалізації, Archief Cairo звертається до арабських дизайнерів із питанням «яким може стати в майбутньому візуальний креатив у арабській культурі». Наразі ця лабораторія дизайну спільно з Cairo Print Club намагається розвинути в Каїрі культуру принту, популяризуючи трафаретний друк та ризографію.
В основі всіх цих проєктів лежить спроба передати за допомогою дизайну енергію Каїру. Копірайтинг, ілюстрації та графічний дизайн об’єднані між собою використанням арабської в’язі, яка має не лише комунікаційне, а й естетичне призначення. За словами дизайнерів з Archief Cairo, арабська каліграфія вже сама по собі є ілюстрацією, а відтак в арабському креативі не виникає великої потреби в малюнках.
З корейської типографіки сучасному дизайнеру теж є що почерпнути.