Організація Commonwealth War Graves Commission (CWGC) запустила нову кампанію, яка пропонує сучасникам дізнатися про людей з їх місцевості, які загинули під час Першої та Другої світових воєн.
Ця ініціатива була розроблена спільно з агенцією M&C Saatchi до меморіального тижня War Graves Week, який Співдружність націй відзначає 21-28 травня. В центрі міжнародної кампанії CWGC створений M&C Saatchi онлайн-інструмент, який дозволяє людям ввести свій поштовий індекс, щоб дізнатися, адреси кого із загиблих у світових війнах розташовані неподалік від їх власних домівок – своєрідний віртуальний меморіал.
За допомогою цього сервісу в режимі перегляду вулиць Google можна побачити, хто із загиблих свого часу жив по сусідству. У такий спосіб у сучасників створюється особистий зв’язок із минулим.
Далі користувачі можуть ознайомитися з відомостями про життя цих людей, а також скачати, надрукувати та поставити у себе у вікні на час меморіального тижня пам’ятну табличку конкретній людині, яка жила неподалік і загинула у Першій або Другій світовій війні.
Не таке просте завдання
Робота над цим сервісом виявилася доволі складним технічним челенджем для технологічної команди M&C Saatchi. З тих 1,7 мільйонів людей, чию пам’ять вшановує організація Commonwealth War Graves Commission, багато у кого точна адреса була не вказана. А поштовий індекс не зазначений взагалі ні у кого.
Щоб вирішити цю проблему, команді довелося створити дублікат бази даних CWGC, і вже в ній з’ясовувати всі адреси. Креативникам знадобилося понад півмільйона пошукових запитів у Google Картах, щоб знайти поштові індекси до цих адрес. А потім індекси були конвертовані у координати широти і довготи, щоб в режимі перегляду вулиць створити мітки на відповідних будівлях. (Щоправда, багато які з цих будівель вже не існують.)
Листи з того світу
Щоб зацікавити публіку кампанією, яка перетворює адреси загиблих у світових війнах на віртуальний меморіал, CWGC та M&C Saatchi розіслали 24 листівки буцімто від імені цих загиблих людей тим, хто зараз живе на одній із ними вулиці.
Листівки ці написані від руки і витримані в стилі тогочасних листів із фронту додому. Кожен із 24-х «авторів» був похований чи має пам’ятну табличку там, де він жив. Тобто люди, що живуть на тих самих вулицях, можуть легко піти та відвідати їх.
Ця ініціатива просувається і в соцмережах, заохочуючи людей відкрити для себе, хто раніше жив на їх вулиці.
Кертіс Бріттл, старший креативник M&C Saatchi, зазначив: «Роки йдуть, і наш зв’язок із минулим зникає. Але розкривши людям такі досі невідомі зв’язки з їх особистою історією та історією місцевості, ми можемо пробудити цікавість в цілком новій аудиторії. Наша кампанія скористалася новітніми технологіями та старими-добрими листами на папері, щоб повернути на наші вулиці людей, які тут колись жили».