Щоб допомогти літнім людям опанувати цифрові технології, агенція Ogilvy Shanghai створила для них спеціальні дружні QR-коди.
Зараз ми дуже багато речей робимо за допомогою мобільних телефонів: онлайн-покупки, замовлення квитків, запис до лікаря, виклик таксі тощо. Але не кожна літня людина наразі здатна вільно послуговуватися смартфоном. Відповідно, поступова діджиталізація різноманітних послуг (особливо в умовах пандемії) лишає цю категорію населення в ізоляції. Тому Китай, країна, де 140 мільйонів літніх людей зіткнулися з цією проблемою, і вирішив «навести мости» між ними та цифровим світом.
Звичайні QR-коди часом викликають у представників старшого покоління зневіру в своїх силах та побоювання. З огляду на це, QR-коди було переосмислено креативниками як Care Codes — усміхнені символи-портрети, якими літні люди можуть скористатися, щоб перейти у спрощену версію найпоширеніших в Китаї цифрових сервісів (наприклад платіжна система Alipay чи таксі-сервіс Didi).
Сині Care Codes зображають усміхнені портрети літніх людей і виконують функцію брендових логотипів для різних ініціатив, покликаних допомогти літнім людям інтегруватися в цифрове суспільство.
Мета такої кампанії полягає в тому, щоб створити дружнє до літніх людей суспільство і подолати «цифрову прірву» між поколіннями.
Одним із посилань, запропонованих Care Codes, є службовий акаунт сервісу WeChat, який став всеохопною платформою для навчання цифровій грамотності. Тут можна знайти відеотьюторіали та інтерактивні ігри, покликані навчити тим цифровим навичкам, з якими життя стає простішим, або ж записатися на офлайн-уроки неподалік від дому.
Такі QR-коди для допомоги літнім людям також були розташовані у ключових локаціях Шанхаю (громадські центри, станції підземки, банки, офіси телеком-провайдерів), вказуючи на наявність поблизу волонтерів, готових допомогти розібратися із такими цифровими послугами, як, скажімо, оплата комунальних рахунків, онлайн-запис до спеціалістів тощо.
В рамках цієї ж кампанії під час Свята двох дев’яток, коли молодь вшановує старші покоління, агенція Ogilvy Shanghai ініціювала обмін знань між поколіннями. Взявши до уваги популярність короткого відеоконтенту серед літніх людей, креативники заохотили молодь, яка й так регулярно викладає відео онлайн, створити коротке відео, яке б демонструвало застосування смартфонів у повсякденних життєвих ситуаціях.
Наразі також триває розробка невеличкого пристрою під назвою Care Key, який має допомогти людям з обмеженою рухомістю, якщо вони загубилися в місті, швидко зв’язатися зі своїми рідними і повідомити їх про своє місцезнаходження.
Нагадуємо:
Домашній робот, що звисає зі стелі – рішення Toyota для допомоги літнім людям.