Агенція UNFPA, яка в ООН опікується сексуальним та репродуктивним здоров’ям, спільно з консалтинговою компанією Edelman створила копірайт на людське тіло — bodyright.
Ця кампанія ставить за мету боротьбу із сексуальним насильством онлайн. Тобто із переслідуванням в кіберпросторі, мовою ненависті, розповсюдженням особистих фото без дозволу на те, діпфейками та так званим апскьортингом (upskirting).
UNFPA на вебсайті своєї кампанії The Virtual Is Real стверджує: «Все це — форми цифрового насильства, яке є повсюдним, одноманітним, невпинним і всепроникним. І наслідки такого порушення конфіденційності, гідності, автономності та людських прав є вкрай руйнівними».
На вебсайті UNFPA також можна ознайомитися із фактами про сексуальне насильство онлайн та історіями жертв з різних куточків світу і дізнатися, яких саме заходів ця агенція вживає для боротьби із такими порушеннями людських прав.
Ця кампанія підкреслює, що корпоративні логотипи та копірайт на інтелектуальну власність цінуються набагато вище і захищаються набагато краще, ніж зображення людського тіла, викладені в інтернет. Мета кампанії — закликати приєднуватися до руху, який чинитиме стосовно цього тиск на законодавців, компанії та окремих осіб.
В основі руху bodyright опинився символ ⓑ, який можна додавати до своїх зображень.
«Онлайн-середовище є новим фронтиром для гендерного насильства — невпинного, часто анонімного і не обмеженого жодними кордонами, — зазначає д-р Наталія Канем, виконавча директорка UNFPA. — Для законодавців і технологічних кампаній настав час серйозно поставитися до цифрового насильства. Тому що наразі корпоративні логотипи та копірайт на інтелектуальну власність отримують кращий захист онлайн, ніж ми, люди».
В багатьох країнах немає жодних законів, які забороняли б онлайн-насильство. А ті, хто намагаються прибрати з мережі такі зображення, мають дуже небагато прав і мусять вдаватися до клопітких процедур, успіх яких ніхто не гарантує.
Порушення копірайту в сфері кінематографу чи музичної індустрії моментально вилучаються цифровими платформами. Уряди прийняли щодо цього закони, а платформи здатні ідентифікувати незаконне використання таких матеріалів і зупинити їх поширення. Копірайт на людське тіло, натомість, такого захисту не має.
Читайте також:
Бренд Unilever Lux за допомогою City Walks показує чоловікам, як воно – йти по вулиці жінкою.