У грудні 2020 року до Buro.MT звернулася організація Alliance for Public Health, аби привернути увагу до тестування від іншої пандемії. Пандемії, про яку наразі забувають говорити, — про ВІЛ/СНІД.
Сьогодні рівень захворюваності на ВІЛ у країнах Східної Європи та Центральної Азії вище, ніж будь-де у світі.
Самостійно визначити симптоми вірусу неможливо. Вірус може довгий час жити в організмі та жодним чином не проявляти себе. Щоб дізнатися про нього, необхідно зробити аналіз.
«Зараз особливо складно говорити про інші хвороби, аніж коронавірус. Хоча ці хвороби не зникали, а лише випали з нашого поля зору. Завданням цього проєкту було звернути увагу на пандемію ВІЛ/СНІД та залучити людей до тестування. Світ змінився й медицина також. Експрес-тестування доступне, анонімне та швидке — його не слід боятися. Ми хочемо, щоб про це дізналися якомога більше людей», — зазначає Client Director Buro.MT Анастасія Мартиненко
Чого треба було досягти?
- Покращити обізнаність цільової аудиторії про наявність та переваги експрес-тестування.
- Створити зацікавленість суспільства та інтерес ключових груп до ВІЛ-тестування.
- Через створення запиту стимулювати пропозицію та доступність експрес-тестів в аптеках.
Як вирішували проблему
До більшості аналізів люди ставляться, як до звичайної процедури. Але тестування на ВІЛ оточене упередженнями про складність, відсутність конфіденційності, небезпеки та тривалість процедури.
Сьогодні це вже у минулому.
Зараз тест на ВІЛ можна пройти не лише у закладі з тривожною назвою «Центр СНІДу». Тестування активно проводяться у приватних клініках, мобільних амбулаторіях, та, що маловідомо — навіть у себе вдома. Такий тест дуже важливий, адже люди, у яких виявлено вірус на ранній стадії, живуть довгим та повним життям.
Комунікаційна кампанія працює не лише на інформування проблеми, а з фундаментальними тригерами — стереотипами та страхами. Адже саме вони є головними перешкодами для тестування на ВІЛ.
Цю соціальну ініціативу команда Buro.MT поєднала однією місією, ідеєю та хештегом — #тест_не_квест. Назва підкреслює суть кампанії: щоб пройти тест, не треба великих зусиль. Тестування не кусається, воно потрібне та доступне — береш і робиш.
Кроки реалізації:
- Розроблено комунікаційну кампанію, що об’єднана єдиною місією та ідеєю.
- Знято стопмоушен-відео про легкість процедури експрес-тестування.
- Розмішено нативні публікації про можливість експрес-тестування та посилили інформаційну кампанію медіарозміщеннями.
- Створено можливість ознайомитися з процедурою за межами соціальних мереж.
Також агентство заручилося підтримкою 5 відомих Instagram-блогерів й лідерів думок з України, Грузії та Росії з потрібною цільовою аудиторією, та об’єднало інфлюенсерів однією місією й смисловим посилом.
Блогери поділилися особистими історіями про міфи та стереотипи, пов’язані з тестуванням, а також здали тест та закликали підписників не боятися тестуватися.
Результати
За короткий проміжок часу нам вдалося привернути увагу достатньо великої кількості людей:
973500+ людей побачили публікації про тестування в Instagram
3525+ зберегли ці публікації у своїх Instagram-акаунтах
12 ЗМІ написали про соціальну ініціативу
Проєкт отримав величезну підтримку від багатьох користувачів, а також відомої української ведучої Поліни та топ-моделі Елли Кандиби. Люди активно ділилися та розповідали про свій досвід та страхи, які були зруйновані.
Пропонуємо вам переглянути креативні кампанії неурядових організацій у підтримку донорства.