25 листопада по всій планеті стартувала всесвітня акція «16 днів проти насильства». Головною подією акції в Україні вже другий рік поспіль стає соціальний проєкт «Річ у тім». Його ініціатор — МВС України за сприянням Фонду Народонаселення ООН. За розробку ідеї та концепцію онлайн та офлайн виставки, як і рік тому, відповідало агентство Vintage.
Нагадаємо, у проєкті «Річ у тім» представлено 16 звичайних побутових предметів, що стали знаряддям домашнього насильства. Вони фігурували у реальних поліційних протоколах. На жаль, всі історії, що стоять за ними, мали місце у реальному житті та відбулися в Україні.
Агенція Vintage розробила онлайн-платформу richutim2021.rozirvykolo. org, де представлені відео з трагічними історіями, які розповідають про випадки домашнього насильства. У відеороликах взяли участь 16 відомих особистостей, яких знає вся Україна. Серед них — актори, ведучі, музиканти, вчені, письменники, спортсмени. За голосами знаменитостей проступають голоси жертв. В їх словах — відвертість, страждання, біль.
«Цим проєктом ми змінюємо межі норми. Те, що не сприймалося домашнім насильством ще 10 років тому, зараз безумовно, вважається неприпустимим. Насильство у будь-якому його прояві не може бути присутнім у нашому житті», — коментує Кирило Чистяков, креативний директор Vintage.
У якості режисерки та сценаристки проєкту була запрошена Ірина Цілик. Ірина відома своєю стрічкою «Земля блакитна, ніби апельсин». За роботу над нею українська мисткиня була відзначена нагородою американського фестивалю незалежного кіно «Санденс» за найкращу документальну режисуру.
«Цей проєкт говорить про дуже важливі речі. Речі, про які ми звикли мовчати десь у себе на кухні. Але ми хочемо, щоб про них дізналися всі. Домашнє насильство є проблемою, яка не може замовчуватися. Ми вибрали різні способи комунікації й один з них — це діджитал. Про те, як протидіяти домашньому насильству, має дізнатися якомога більше людей», — зазначає Ольга Шевченко, креативна директорка Vintage.
Офлайн виставку «Річ у тім» можна відвідати у Києві з 25 листопада до 10 грудня в ТРЦ Gulliver, 2-3 поверхи.
Плакати із матеріалами виставки розійшлися по 24 регіонам нашої держави. Їх можна буде побачити на центральних вулицях українських міст.
Кампанія проводиться за ініціативи МВС України під патронатом Офісу Віцепрем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, за участі Першої Леді України Олени Зеленської та за підтримки міжнародних партнерів.
Читати також:
Четвертий сезон конкурсу соціально вагомого контенту PITCH UA стартує в грудні 2021 року