З соціальних медіа ми зараз щодня дізнаємося про темпи вакцинації, а уряди докладають чимало зусиль, щоб люди йшли отримати своє щеплення. Тому пропонуємо вашій увазі шість кампаній з архівів Cannes Lions, які задіяли креатив у підтримку вакцинації. Рішення в них можна побачити досить різні: від хай-тек (віртуальна реальність) до лоу-фай (браслет з різнокольорових намистин).
Immunity Charm (Ministry of Public Health, Islamic Republic of Afghanistan, McCann Health New Delhi, 2017)
Низький рівень вакцинації – одна з причин високої смертності серед немовлят у Афганістані. Ця кампанія запропонувала браслет, на який нанизують кольорові намистини, кожна з яких означає певну імунізацію. Тобто одного погляду на браслет достатньо, щоб дізнатися, які вакцинації дитина вже пройшла, а які – ні. Рішення просте, але ефективне.
VR Vaccine (Hermes Pardini, Ogilvy Sao Paulo, 2017)
Вакцинація – болючий процес і для дітей, і для батьків, і для медперсоналу. Перетворивши його на гру у віртуальній реальності, кампанія допомогла маленьким пацієнтам перебороти свій страх перед голками. Кілька хвилин імерсивної гри виявилися здатні відволікти дітей від такого страхітливого для них щеплення.
A Warning From The Future (Glaxo Smith-Kline, McCann Health Shanghai, 2018)
За допомогою дуже персоналізованої кампанії китайських студенток запросили пройти вакцинацію від раку шийки матки. Вони отримали на свої смартфони послання буцімто від самих себе, але в майбутньому. Такий оригінальний креатив у підтримку вакцинації виявився дуже ефективним для молоді.
Vårdguiden (Vardguiden, Stockholm County Council, Prime Stockholm, 2010)
Шведський інформаційний портал Vårdguiden скористався комбінацією соціальних медіа та PR, щоб заохотити підлітків пройти вакцинацію від свинячого грипу. Провівши цю кампанію на тих медіаканалах, які популярні серед молоді, Стокгольм випередив за темпами вакцинації всі інші столиці світу, а кампанія стала взірцем для всієї Європи.
Anti Rival Vaccine (Bandsports, Ogilvy Sao Paulo, 2016)
Ця програма вакцинації від грипу H1N1 звернулася до футбольних вболівальників Бразилії, апелюючи до їх лояльності улюбленій команді. Клініка прикрасила кабінети, де проводили імунізацію, кольорами чотирьох найпопулярніших футбольних команд, щоб діти асоціювали біль від щеплення з командою-суперницею. Кампанія майстерно скористалася психологією вболівальників, а її цільовою аудиторією стали не стільки самі діти, скільки їх батьки.
#makeachildcry (Doctors Without Borders, DDB Paris, 2016)
Цей загадковий хештег та фото зарюмсаних дітей – ось і все, що з’явилося на білбордах та у соцмережах. І лише потім люди дізналися, що це – кампанія зі збору коштів для проведення масштабної вакцинації дітей. Така шокова тактика привернула до себе неабияку увагу.