Щороку в Китаї понад 300 тисяч пацієнтів чекають на донорські органи для трансплантації. От тільки таких операцій проводять лише десь 20 тисяч. Проблема полягає, зокрема, в тому, що як показало опитування населення десь 56% опитаних були б, може, й не проти стати донорами, але де та як проводять реєстрацію на донорство органів їм невідомо.
Тому 11 червня, коли в Китаї відзначають День донора, була запущена інформаційна кампанія, що стала результатом креативної колаборації між чотирма організаціями. В ній взяли участь шерінгова компанія Energy Monster (вона, серед іншого, здає в оренду зовнішні акумулятори для пристроїв), студія Design by Disruption (підрозділ агенції TBWA\Shanghai), організація China Organ Transplantation Development Foundation та реєстр донорів-волонтерів Love & Hope.
Оскільки станції, де можна взяти в оренду зовнішні акумулятори, є в ресторанах, барах та магазинах по всій країні, кількість їх користувачів у 2019 році сягала 305 мільйонів. Тобто просвітницька кампанія, що поширює інформацію за допомогою акумуляторів, здатна охопити дуже велику аудиторію. Для цього студія Design by Disruption розробила акумулятор, який може допомогти підзарядити ще чиєсь життя. Life Sharing Power Bank було випущено у п’яти варіантах, що пояснюють, у пересадці яких органів виникає потреба найчастіше та як це допоможе реципієнту. Такі унікальні акумулятори були випущені у 30 містах Китаю.
Процес оренди, зазвичай, проходить через сторінку компанії Energy Monster на WeChat. Але тепер ця сторінка не лише показує, де поблизу можна знайти акумулятор, а й інформацію про донорство, і перенаправляє зацікавлених осіб на сайт Love & Hope, щоб ті могли пройти реєстрацію на донорство органів. Окрім того, за кожну транзакцію для оренди акумулятора Energy Monster робить внесок до China Organ Transplantation Development Foundation.
Перевага економіки спільної участі
Хонгтао Джао (Hongtao Zhao), віцепрезидент Фонду, так прокоментував цю кампанію: «Чимало пацієнтів, які перебувають у критичному стані, змушені довго чекати на трансплантацію. Щоб знайти відповідного донора, має дуже пощастити. Ми сподіваємося, що ця кампанія створить більше можливостей для вдалих комбінацій донор-реципієнт».
А Джоанна Лао (Joanne Lao), гендиректорка TBWA\Greater China, додала: «Краса цієї ідеї полягає в тому, що вона органічно розвиває поведінку, притаманну економіці спільної участі, і у такий креативний спосіб надає інформацію, яка здатна рятувати життя, а також дає можливість діяти без зволікань і, відповідно, залучати більше донорів».